וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוח המפקד: גיא לוזון סחף את מכבי פתח תקוה לגמר הגביע

10.6.2020 / 7:12

שיחת המוטיבציה לפני השריקה ("זוכרים מי היה בחצי גמר הצ'מפיונס?"), ההחלטה הטקטית שגמרה את הסיפור והאסיפה המכרעת במחצית: כך ניצח גיא לוזון על מקהלת מכבי פתח תקוה בדרך לגמר גביע המדינה

באדיבות התאחדות

איך שלא מסתכלים על זה, מכבי פתח תקוה בגביע היא הפועל תל אביב של הפלייאוף העליון. מגיעה כאנדרדוג עם חבורת ילדים ומפתיעה את כולם. הרבה ביטחון עצמי, הרבה התלהבות. קבוצה בדמותו של המאמן גיא לוזון שנראית כזאת שגם תסיים את המסע הזה עם גביע, אחרי שניצחה 0:2 את הפועל תל אביב בחצי הגמר.

גיא לוזון? הנאום בסיום נשמע מעט זחוח וכזה שקל לירות אותו בדיעבד, אך מסתבר שעוד לפני המשחק אמר לשחקניו: "בלי בלבולי מוח שלגביע חוקים משלו, אנחנו קבוצה לא פחות טובה ואם נעשה את הדברים שדיברנו עליהם ננצח. זוכרים מי היה בעונה שעברה בחצי גמר הגביע? זוכרים מי היה בחצי גמר הצ'מפיונס? אף אחד לא זוכר, תעלו לגמר ותביאו גביע, ואז יזכרו".

ברמה הטקטית, לוזון אמר לשחקניו: "צריך ללחוץ אותם, בעיקר את הבלמים. ננסה למנוע מהם להניע כדור, זה ישבש להם את המשחק". אחרי השער, שחקני מכבי פתח תקוה ירדו אחורה אך במחצית השנייה פתחו שוב בבליץ. באסיפת המחצית אמר להם המאמן: "הפועל תל אביב תשתלט על האמצע, היא גם בפיגור וזה גם החוזק שלה, אין לנו סיכוי שם, אל תנסו להניע ואל תעברו דרך האמצע בכלל. דלגו על הקישור, כדור לצדדים וישר כדורי עומק ללידור או אינברום, שמצטרף אליו". אחרי כמה דקות בחצי השני המלאבסים עשות זאת פעמיים, הבקיעו וגמרו את הסיפור.

גיא לוזון מאמן מכבי פתח תקוה. ברני ארדוב
ילך עד הסוף? לוזון/ברני ארדוב

אבל למען האמת, לשחקני מכבי פתח תקוה זהו ניצחון הירואי. מה שעבר על השחקנים הללו בחודש מאי היה הזוי. כשנודע על חזרת הליגה אבי לוזון החזיר את הסגל מחל"ת אך הבהיר כי לא ישלם משכורות ביוני. השחקנים סירבו, וגיא לוזון נשלח לשוחח איתם: "אני מכיר את אבי, כדאי לכם להתפשר כי הוא לא יחזור בו, מבחינתו לעלות עם הנוער, אז הוא יעוף מהגביע אבל יש לו מספיק פור לעלות ליגה".

קרוב לחודש שלם נמשכה האווירה הזאת, השחקנים המשיכו להתאמן מתוקף החוזה עד ה-31 למאי, כאשר לדבריהם "היה רע מאוד באימונים, מוטיבציה ברצפה, שחקנים יצאו אחד על השני כי חשבו שחלק עושים יד אחת. היו מלא עצבים, איבדו אמון אחד בשני והיה מגעיל. גם ברמה המקצועית, גיא לוזון היה בטירוף אבל שחקנים פחות, עשינו רק משחק אימון אחד ולא היה פשוט, היינו בטוחים שכמעט כולם פה יהיו בחוץ ביוני".

רק לפני 12 יום, ב-28 למאי ובסיוע ארגון השחקנים נחתם הסכם לפיו לוזון מחוייב לשלם להם 70% מהשכר ביוני ועוד 15% אם הקבוצה מבטיחה את העליה לליגת העל. לפני חצי הגמר לוזון גם היה לארג' והבטיח לשחקנים בונוס קבוצתי נוסף אם העונה תסתיים עם זכיה בגביע.

אז גיא לוזון חזר לדבר עם חיוך, אבי לוזון עם נאום הנקמה, ליאל עבדה נכנס למשבצת המנור סולומון הבא ומכבי פתח תקוה חוזרת למרכז הבמה של הכדורגל הישראלי. ועל החבורה הזאת על המגרש ניצח לידור כהן, אולי השחקן היחיד בהיסטוריה שהלוזונים מכרו ורכשו בחזרה (מבית"ר ירושלים). בגיל 27 הוא כבר משחק כדורגל שקט ורגוע. כשצריך אותו הוא חלוץ עם הגב לשער, מוריד כדורים, שומר על הכדור, מרגיע את המשחק ונראה שהוא עבר תהליך התבגרות שהפך אותו לשחקן הרבה יותר טוב. בקיץ הוא מסיים חוזה, וסוכנו דודו דהאן משוכנע שהוא יפרח באירופה. אם לא, הוא חייב לעשות את המעבר לקבוצה בכירה בארץ ולחזור להתמודד ברמות הגבוהות של הכדורגל הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully