וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שייט: אהרון בוצר הלך לעולמו

בוצר בן ה-88, שהיה יו"ר ההתאחדות הבינלאומית לגלשני רוח ומראשוני שופטי השייט של ישראל, ייצג את המדינה באולימפיאדות רבות והעניק את מדליית הזהב לגל פרידמן באתונה

אהרון בוצר, איגוד השייט. בני תירוש, אתר רשמי
יהי זכרו ברוך. אהרון בוצר/אתר רשמי, בני תירוש

איגוד השייט בישראל נפרד היום (שני) באבל כבד מאהרון בוצר, דמות מפתח בעיצוב פני הספורט הימי בישראל ובביסוס מעמדו הבינלאומי של השייט הישראלי במוסדות השייט העולמיים.

עוד מילדותו, לאחר שעלה מפולין לישראל בגיל 3 בשנת 1935, נמשך לים ובעיקר לספורט הימי. פעילותו העשירה בתחום זה נמשכה במשך עשרות שנים בהן היה חבר בהנהלת מועדון יורדי ים "זבולון" ומראשוני שופטי השייט הבינלאומיים של ישראל. אהרון ייצג את המדינה כשופט בתחרויות שייט ברחבי העולם, בין השאר באולימפיאדות סיאול, ברצלונה, אטלנטה, סידני ואתונה 2004, שם העניק לגולש הרוח גל פרידמן את מדליית הזהב היחידה בה זכתה ישראל עד כה.

אהרון היה יו"ר ההתאחדות הבינלאומית לגלשני רוח, חבר כבוד בהנהלת דגם הגלשנים האולימפיים והיה בין אלה שהביאו את ספורט גלישת הרוח לארץ והפכו אותו לענף מוביל בספורט הישראלי. בנוסף, אהרון היה כמעט עד יומו האחרון פעיל בהנהלת עמותת חיל הים בו שירת, בהסתדרות הגמלאים ובוועד גמלאי חברת החשמל בה עבד במשך למעלה מחמישים שנה עד צאתו לגמלאות.

על פעילותו הציבורית הענפה במשך שנים ארוכות, זכה אהרון לקבל אותות הוקרה רבים, ביניהם, אות יקיר העיר תל אביב, יקיר מכבי ישראל, יקיר אס"א, אות הוקרה על מפעל חייו בפיתוח וטיפוח הספורט הימי בישראל מטעם איגוד השייט בחגיגות היובל למדינה ועיטור שופט העשור בספורט הישראלי.

בנו של אהרון, עופר בוצר, אב לחמישה ושייט מצטיין, נפטר לאחר מחלה קשה בשנת 2007. מדי שנה השתתף אהרון באליפות הגלישה על שם בנו - תחרות בין לאומית לגלשני מפרש - להנצחת שמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully