וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבן של פלה: "הייתי אמריקאי, התביישתי להגיד שאבא שלי כדורגלן"

אדיניו, בנו של הברזילאי האגדי, סיפר על ילדותו בניו יורק: "כדורגל נחשב לספורט של בנות, ניסיתי את כל הענפים האחרים. לא יכולתי להתגאות באבא שלי"

יח"צ - חד פעמי

יש יתרונות רבים בלהיות הבן של אחד הכדורגלנים הגדולים בהיסטוריה, אבל כנראה שהם לא תקפים כאשר אתה נמצא במדינה שבה הכדורגל רחוק מלהיות פופולרי. זו ההבחה של אדיניו, בנו של פלה האגדי, שסיפר על ילדותו בארה"ב כאשר אביו שיחק בניו יורק קוסמוס ב-1974 ושם נשאר גם לאחר הגירושים של הוריו.

בריאיון ל"קאנאל פוטבול קלאב", סיפר אדיניו: "הייתי ניו יורקר ובראש שלי הייתי אמריקאי. זו הסיבה שבצעירותי התנסיתי בכל ענפי הספורט האמריקאים - כדורסל, פוטבול, בייסבול, הוקי. עבורנו בארה"ב, הכדורגל נחשב לספורט של בנות, גם בגילאים הצעירים. היו הרבה דעות קדומות לגבי הענף הזה".

פלה שחקן ניו יורק קוסמוס לשעבר. GettyImages
"ספורט של בנות". פלה במדי ניו יורק קוסמוס/GettyImages

אדיניו הודה כי חש בושה לספר מיהו אבא שלו, השחקן היחיד אי פעם שזכה בשלושה גביעי עולם (1958, 1962, 1970): "כששאלו אותי במה אבי עוסק, הייתי מעט מבויש. אמרתי רק שהוא שחקן. אבל אז שאלו אותי במה הוא משחק והייתי צריך להגיד שהוא כדורגלן. הוא היה השחקן הכי טוב בהיסטוריה, ולא יכולתי אפילו להתגאות בזה".

בגיל 16 הוא חזר לברזיל בעקבות אביו: "כשהגעתי לשלם, ראיתי כמה אימונים של מקצוענים והתאהבתי במבט ראשון. התשוקה והגורל הובילו אותי להיות שחקן בעצמי, גם אם לא שיחקתי לפני כן"

אדיניו, כיום כבר בן 49, רשם שתי קדנציות בסנטוס ושיחק גם בפורטוגזה סנטיסטה, סאו קאייטנו ופונטה פרטה לפני שפרש ב-1999. ב-2005 נעצר בעקבות הלבנת כספים ומעורבות בסחר בסמים, וב-2014 נגזר עליו להיכנס ל-12 שנות מאסר, אבל העונש עוכב ובשנים האחרונות עובד אדיניו כאיש מקצוע בקבוצות שונות בברזיל. כיום הוא מתאם טכני במחלקת הנוער של סנטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully