וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי זה שון וייסמן? פאטסון דאקה מלהיב את הליגה האוסטרית

כתבה ב"מארקה", השוואות להולאנד ומאזן מדהים של שער בכל 61 דקות. החלוץ הזמבי מסומן כייצוא הגדול הבא של רד בול זלצבורג

אתר רשמי

השער של שון וייסמן במספרת אמנם עשה כותרות אחרי שהליגה האוסטרית חזרה מפגרת הקורונה הארוכה והכפוייה, אבל כוכב היום בבונדסליגה המקומית הוא פאטסון דאקה, שהשכיח לחלוטין את החלוץ הישראלי של וולפסברגר.

דאקה כבש אתמול שלושער ב-0:6 של רד בול זלצבורג על הארטברג ועלה ל-21 שערי ליגה, שניים בלבד פחות מווייסמן. הישראלי אמנם מוליך את טבלת מלך השערים, אבל מבקיע בכל 86 דקות בעוד הזמבי מוצא את הרשת בכל 61 דקות. הנתון הזה אגב, זהה לזה של ארלינג הולאנד, שהבקיע 16 שערי ליגה לפני שנמכר לבורוסיה דורטמונד בינואר.

מונס דאבור עם פאטסון דאקה במדי רד בול זלצבורג. GettyImages
"לא חושב על וייסמן, רק על עצמי". דאקה עם דאבור/GettyImages

דאקה בן ה-21 כל כך מסקרן, עד שהיום פורסמה עליו אפילו כתבה ב"מארקה" הספרדי, שעוסק בעיקר בענייני ריאל מדריד. "האיש שהשכיח את ארלינג הולאנד", כתבו היום בכמה מקומות, אבל אמר בסוף השבוע: "יש לי הרבה כבוד לארלינג, הייתה לנו מערכת יחסים נהדרת והיה לי הכבוד לשחק איתו. אני לא 'הולאנד הבא' כי יש רק הולאנד אחד, בדיוק כמו שיש רק דאקה אחד".

הזמבי הצעיר חגג את אחד עם השערים עם מחווה ל"כוח השחור", בזמן שמאמנו האמריקני, ג'סי מארש, עמד על הקווים כשהוא עונד סרט שנושא את הסלוגן "Black Lives Matter". "אני לא חושב על שון וייסמן, אלא רק על עצמי ועל איך אני יכול להשתפר", הוא אמר.

דאקה הוליך את נבחרת זמביה עד גיל 17 לזכייה באליפות אפריקה ב-2017 וזכה בתואר "שחקן הטורניר". בקורות החיים הוא מציין שתי אליפויות ושני גביעים באוסטריה וגם זכייה בליגת האלופות לנוער לפני שלוש שנים. באותו מפעל, כבש שער נגד ברצלונה בחצי הגמר ושער נוסף בגמר מול בנפיקה.

גם אם דאקה לא יזכה בתואר מלך השערים בליגה האוסטרית העונה, כרגע הוא נראה בדרך הבטוחה לזכייה באליפות אחרי שזלצבורג חזרה נהדר מהפגרה ופתחה פער של 7 נקודות בפסגה. והוא גם נמצא בדרך הבטוחה לתחנה הבאה, סביר להניח שבקיץ 2021 - אחרי מעבר של לפחות 20 מיליון יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully