וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערורייה: פספסה 3 בדיקות סמים, ועדיין זכתה באליפות העולם

סאלווה איד נאסר מבחריין, שהדהימה את העולם עם התוצאה השלישית בטיבה ב-400 מטר באליפות בדוחא, ספגה עונש רק אחרי שכשלה בבדיקת סמים רביעית. לטענתה, "זה נורמלי" לפספס שלוש בדיקות

רויטרס

סאלווה איד נאסר, שהדהימה את עולם האתלטיקה בשנה שעברה כשזכתה במדליית הזהב בריצת 400 מטר וקבעה את התוצאה השלישית בטיבה בהיסטוריה, הורשתה לרוץ באליפות העולם בדוחא בקטאר על אף שהחמיצה שלוש בדיקות סמים במהלך 2019. היא הושעתה באופן זמני רק לאחר שפספסה בדיקה רביעית בחודש ינואר.

הגוף שמפקח על בדיקות הסמים באתלטיקה (AIU) הודיע כי נאסר הייתה תחת אזהרה אחרי שלא הופיעה לשלוש בדיקות לפני הניצחון המדהים שלה באליפות העולם, שבו הרצה בת ה-22 מבחריין קבעה זמן של 48.14 שניות וזכתה במדליית הזהב. בדרך כלל שלוש בדיקות שהוחמצו במהלך 12 חודשים מובילות להשעיה מיידית, אבל ה-AIU לא הסביר מדוע נדרשו לו שמונה חודשים בטרם החליט להעניש אותה בהשעיה זמנית.

View this post on Instagram

Poetry in motion.

A post shared by Salwa Eid Naser (@salwa_eidnaser) on

View this post on Instagram

They asked to see the Boss so they sent me dawg.

A post shared by Salwa Eid Naser (@salwa_eidnaser) on

לאור הדרישה בתקשורת, מהגוף נמסר: "החקירה על שלושת הכישלונות נמשכה בזמן אליפות העולם בדוחא, ולכן היא לא הושעתה באופן זמני באותו זמן. לאחר השלמת החקירה, ולאחר שנכשלה בפעם הרביעית בינואר 2020, היא קיבלה הודעה על השעיה זמנית מיידית".

ספורטאים שנמצאים אשמים באי עמידה בבדיקות עלולים לספוג עונש השעיה לשנתיים - מה שאומר שהיא עלולה לאבד את תואר אלופת העולם ולהחמיץ את המשחקים האולימפיים בטוקיו בשנה הבאה. איד נאסר, ילידת ניגריה שמייצגת את בחריין, העלתה סרטון בחשבון האינסטגרם שלה ובו טענה: "מעולם לא הייתי רמאית, ולעולם לא אהיה. פספסתי רק שלוש בדיקות, וזה נורמלי. זה קורה. זה יכול לקרות לכל אחד. אני לא רוצה שאנשים יתבלבלו, כי לעולם לא הייתי מרמה".

סאלווה איד נאסר, רצת 400 מטר, בחריין. רויטרס
עוד אפריקאית שמייצגת את בחריין, שמעדה. נאסר/רויטרס
סאלווה איד נאסר, רצת 400, בחריין. רויטרס
תוצאה אדירה. איד נאסר חוגגת/רויטרס

מדובר בהשעיה נוספת בשרשרת של השעיות של נבחרת האתלטיקה של בחריין, שכוללת אתלטיות ממדינות אפריקה. האלופה האולימפית מריו בריצת ה-3,000 מכשולים, רות ג'בט, הושעתה בחודש מרץ לארבע שנים על שימוש בחומרים אסורים, וגם רצת המרתון האולימפית, יוניס קירווה, שזכתה בכסף בריצת המרתון בריו, נענשה בשנה שעברה בהשעיה לארבע שנים.

  • עוד באותו נושא:
  • אתלטיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully