וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועד האולימפי מוכר לעיריית תל אביב את מניותיו במתחם הספורט בתל אביב

אחרי הליך משפטי של שש שנים, הוחלט שהעירייה תרכוש את 50% שהיו שייכים לוועד האולימפי. חולדאי: "יובל לצמצום עלויות"

עיריית תל אביב-יפו והוועד האולימפי בישראל הגיעו בימים אלו להסכמות עקרוניות במסגרת הליך משפטי שנמשך כשש שנים. במסגרת ההסכמות הוועד האולימפי ימכור לעירייה את כל מניותיו (50%) בחברת מרכז הספורט הלאומי בתל אביב שבבעלותם המשותפת של הצדדים. ההסכם אושר הערב (א') ע"י הנהלת הועד האולימפי והוא עוד טעון אישור האסיפה הכללית של הוועד האולימפי בישראל, דיון ואישור מוסדות העירייה המוסמכים ואישור בית משפט.

החברה המשותפת מנהלת את הפעילות במתחם הספורט בשטח של כ-175 דונם, בו כלולים מתקני ספורט משמעותיים כגון: אצטדיון אתלטיקה, אולמות ספורט רב תכליתיים, מגרשי טניס ומבנה מרכזי בו נמצאים משרדי הוועד האולימפי בישראל, מוזיאון החוויה האולימפית, חדרי כושר ואימון, חנויות ושטחים אשר מושכרים, בין השאר איגודי ספורט מובילים בישראל. בכך תסתיים השותפות בחברה בין הוועד האולימפי בישראל והעירייה שהחלה בהסכם משנת 1972.

בתמורה למכירת המניות בחברה המשותפת, יקבל הוועד האולימפי בישראל מעיריית תל אביב - יפו סך של 50 מיליון שקל לצד הזכות לשכור את משרדי הוועד האולימפי הנמצאים במתחם ואת מוזיאון החוויה האולימפית לתקופה של עד 10 שנים נוספות. עוד במסגרת ההסכם התחייבה עיריית תל אביב- יפו להמשיך להפעיל במתחם את מרכז הספורט בהתאם לייעודו.

רון חולדאי ראש עיריית תל אביב במשחק בין מכבי תל אביב לבין ריאל מדריד. דני מרון
רון חולדאי ראש עיריית תל אביב במשחק בין מכבי תל אביב לבין ריאל מדריד/דני מרון

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי: "הסכם זה הוא חלק מהמהלך שמובילה עיריית תל אביב-יפו בשנים האחרונות לביצוע הפרדה של הבעלות המשותפת של החברות השונות הפועלות בעיר והעברתן לניהול של העירייה. העברת הבעלות לידי העירייה תוביל לצמצום עלויות, הגברת היעילות, פיתוח נכסי החברה ועוד. מדובר בנכסים של הציבור שהעירייה והמדינה משמשים כנאמנים שלו והמציאות הוכיחה כי ריכוז הבעלות מאפשרת ניהול יעיל וטוב יותר, המאפשר לשפר את השירות לציבור".

יגאל כרמי יו"ר הוועד האולימפי בישראל אמר היום בתום ישיבת הנהלת הוועד האולימפי בישראל בה אישרה ההנהלה את ההסכם: "תמה שותפות ארוכת שנים ואני שמח שעיריית תל אביב יפו, תמשיך להפעיל את מרכז הספורט הדר יוסף לטובת הספורט בישראל. אני סמוך ובטוח שמרכז הספורט יורחב ויגדל, כפי שעשתה העיריה לאחרונה בבניית הוולודרום במתחם הדר יוסף. הוועד האולימפי ימשיך בתפקידו העיקרי, פיתוח הספורט בישראל ויצא בעתיד הקרוב, לבניית ביתו החדש בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully