וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היפהפייה הקטלנית": נערת הזירה שהפכה למתאבקת ונאבקת בסטיגמות

31.5.2020 / 12:19

הלוחמת הדרום קוריאנית טוענת שסקסיזם ואפליה מגדרית גרמו לה להפוך ללוחמת ולעשות קאמבק לזירה: "לא אכפת לי מה אנשים חושבים עליי. אני נשית מאוד"

חשבון האינסטגרם של קה יואן

סונג קה יואן הדרום קוריאנית טוענת שהיא עומדת לחזור ל-MMA שש שנים אחרי הקרב המקצועני הראשון שלה, וטוענת שסטיגמות על יופי ואפליות שספגה כ"נערת זירה" מילאו אותה במוטיבציה באימונים. היא ערכה את הקרב הראשון שלה בקריירה בשנת 2014, אחרי שנדרשה להתאמן לבד ולשמש כ"נערת זירה" (ה-ring girl, אישה בלבוש מינימלי שנושאת את השלטים שמסמלים את מספר הסיבוב) בניסיונה לפרוץ לענף כאחת הלוחמות היחידות במדינה שלה.

קה יואן, שעברה ילדות לא קלה (מעולם לא פגשה את אמא שלה, אביה מת כשהייתה נערת בת עשרה), הצליחה להרשים בטורנירי קיקבוקסינג בתחילת הקריירה, כשגברה על שני יריבים גברים. היא הוחתמה על ידי קבוצה, שהשתמשה בה כנערת זירה חלופית אחרי שאחת הנערות נעדרה בהתראה קצרה. היא ראתה בזה כהשפלה, אבל המשיכה להתאמן, מאמינה בצדקת דרכה.

View this post on Instagram

No one can see but you.

A post shared by 송가연 | Song Ka Yeon (@sky_isthelimit_song) on

View this post on Instagram

Throwback.

A post shared by 송가연 | Song Ka Yeon (@sky_isthelimit_song) on

היא הצליחה למשוך את תשומת לב התקשורת, ונקראה להשתתף בכמה תוכניות ריאליטי מקומיות. הקרב הראשון שלה הסתיים בניצחון, אבל גם במעריץ אובססיבי, שאיים עליה שירצח אותה. הקרב השני הסתיים בכניעה ליריבה מנוסה. כעת מי משכונה "היפהפייה הקטלנית" מתאמנת 12 שעות ביום כדי לחזור לזירה - ואף מאמנת בחורות צעירות.

"למרות שהיה לי מאזן טוב בקרבות בתחרויות השונות, אנשים לא נתנו לי קרדיט, הם הניחו בגלל המראה החיצוני שלי שאין לי את הכישורים", אמרה הקוריאנית בת ה-26, "שאלו אותי למה אני בוחרת בזה, כולם פקפקו בי, לא הבינו למה אני הולכת על זה, אף אחד לא תמך בי.

"אבל באופן משעשע, האפליה נגדי מעולם לא הפריעה לי. זה הדליק אותי ונתן לי מוטיבציה להראות להם שהם טועים. רוב האסיאתים שואפים לגוף דקיק ועור בהיר, אבל אני נולדתי עם עור שזוף ורגליים עבות וחזקות. לא אכפת לי מה אנשים חושבים עליי. אני נשית מאוד".

עוד בוואלה!

שופט בליגת האלופות נעצר במסיבה עם נערות ליווי, קוקאין ונשק

לכתבה המלאה
הלוחמת הקוריאנית סונג קה יואן. אתר רשמי, ROADFC, עיבוד תמונה
הלוחמת הקוריאנית סונג קה יואן/עיבוד תמונה, אתר רשמי, ROADFC

לדבריה, "אנשים היו אומרים לי, 'את בת. למה את רוצה להרביץ לאנשים בזירה מדממת?'. פעם הייתי נעלבת משאלות כאלה, אולי כי הייתי צעירה ולא ידעתי איך לענות. כשמישהי רוצה להיות זמרת, כולם מבינים את זה ומניחים שהיא רוצה לשיר. מבחינתי, זה בדיוק אותו דבר עם MMA. אני לא רוצה שיתייחסו אליי כאל מישהי יפה, אלא בגלל ההישגים שלי כספורטאית".

  • עוד באותו נושא:
  • mma

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully