וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניס ברגקאמפ: "שאלו אותי אם השער מול ניוקאסל היה בכוונה. ברור שכן"

החלוץ ההולנדי התייחס לשער האגדי שלו ב-2002: "קיבלתי הודעות אחרי המשחק וכולם שאלו. אי אפשר לקרוא לשער הזה מזל"

אתר רשמי

חלוץ העבר האגדי דניס ברגקאמפ התראיין לחברו לשעבר בארסנל, מרטין קיאון, ודיבר על הפחד מטיסות, השער המפורסם מול ניוקאסל וכמובן הקריירה המפוארת שלו.

ברגקאמפ וקיאון התלוצצו על כך שההולנדי ואיאן רייט תלו את המעיל של הבלם בתקרת חדר ההלבשה. "מרטין, אתה מבין שלא יכולת להגיע לאימונים עם מעיל עור שחור", אמר ברגקאמפ, "הוא נראה כמו ג'ון טרבולטה בגריז. אי אפשר לראות את זה. כשיש לך קבוצה חזקה, אז ההצלחה תגיע וכשיש הצלחה אז יש גם זמן ליהנות. זו הייתה תקופה נהדרת".

דניס ברגקאמפ, ארסנל. GettyImages
נראה לכם שהשער ההוא היה מזל? ברגקאמפ/GettyImages

בקרוב יצוינו 25 שנה לרגע בו ברגקאמפ חתם בארסנל ועבר אליה מאינטר תמורת 7.5 מיליון ליש"ט, מה שהיה אז ההעברה היקרה בתולדות המועדון. "החלטתי לעזוב את אינטר כי הם לא עמדו בהבטחות", אמר ההולנדי, "היו הרבה אפשרויות, אבל רציתי לעבור לאנגליה. נהגתי לנסוע לאנגליה לחופשות. דיברתי עם היו"ר דייויד דין והמאמן ברוס ריוץ' בטלפון. ארסנל הייתה קבוצה יציבה, מלונדון, עם שחקנים שלא היו צעירים או מבוגרים מדי. הרגשתי שנוכל לבנות שם משהו מיוחד ומיד הרגשתי כמו בבית. אבל 25 שנה? לא חשבתי שעבר כל כך הרבה זמן מאז".

ואז ברגקאמפ סיפר על אותו שער אגדי מול ניוקאסל בסנט ג'יימס'ס פארק ב-2002: "קיבלתי אסמסים אחרי המשחק ושאלו אותי אם התכוונתי לזה. אצלי בראש לא הייתה שום שאלה. זה היה רצף של תנועות קטנות שהתחילה עם המסירה שקיבלתי מרובר פירס. אי אפשר לקרוא לזה מזל. התאמתי את עצמי למה שקרה עם הכדור, עם המגן, עם השוער וזה יצא טוב. השער מול ארגנטינה ברבע גמר גביע העולם ב-1998 היה יותר מיוחד עבורי. הוא היה שער שבא כתוצאה מהרבה עבודה".

ברגקאמפ החליט להפסיק לטוס אחרי גביע העולם ב-1994 בארצות הברית בשל החרדות שלו מטיסות. "לא ידעתי מאיפה החרדה הזו הגיע. זה היה עניין פסיכולוגי יותר מאשר הפחד עצמו. זה הפריע לי מאוד. לא יכולתי לישון וחשבתי על זה כל הזמן. הייתי חייב לקבל החלטה. אנשים שמכירים אותי יודעים שכשאני מקבל החלטה, אז אני עומד מאחוריה ב-100%. ברור שפספסתי כמה משחקים שלא רציתי לפספס, אבל בסופו של דבר הייתה לי קריירה פנטסטית וזה עזר לי. ההחלטה הזו הפכה אותי לאדם טוב יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully