וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום לפני 21 שנה: רוג'ר פדרר במשחק ראשון בגרנד סלאם

השוויצרי קיבל כרטיס חופשי להגרלה הראשית ברולאן גארוס כשהיה בן 17 ואפילו לקח מערכה מול המדורג שלישי, פטריק ראפטר

צילום מסך

היום לפני 20 שנה בדיוק רוג'ר פדרר ערך את הופעת הבכורה שלו ברולאן גארוס. זאת הייתה גם ההופעה הראשונה של השוויצרי בטורניר גרנד סלאם אחרי שבאותה שנה הודח בסיבוב המוקדמות הראשון באליפות אוסטרליה עם 6:4, 6:4 על ידי אוליבייה דלאטר הצרפתי, שהודח בסיבוב השני.

המשחק הראשון של פדרר בהגרלה הראשית של טורניר גרנד סלאם דווקא היה די מרשים. השוויצרי, אז בן 17 בלבד, עלה אל המגרש השני בגודלו בפריס - סוזן לנגלן - ופגש שם את פטריק ראפטר האוסטרלי, שדורג אז במקום השלישי בעולם. כבר אז פדרר הגיע אחרי שרשם כמה הישגים מכובדים ובהם זכייה בטורניר ווימבלדון לנוער ב-1998 והגעה למקום הראשון בעולם לנוער. בנוסף, הוא הספיק כבר להגיע שלוש פעמים לרבע גמר בטורנירי ATP ואפילו ניצח שחקן מהטופ 10 העולמי, קרלוס מויה הספרדי. עם זאת, הוא הגיע לרולאן גארוס כשהוא ללא ניצחון חימר בסבב ה-ATP.

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. GettyImages
פדרר באותו משחק מול ראפטר/GettyImages

ראפטר זכור בעיקר בשל היכולת הגבוהה שלו במשטחים המהירים. האוסטרלי זכה פעמיים ברציפות באליפות ארצות הברית ב-1997 ו-1998 והגיע לגמר ווימבלדון ב-2000 וב-2001. אבל גם על חימר ראפטר לא היה קוטל קנים והגיע לרולאן גארוס באותה שנה מלא בביטחון עצמי אחרי שהפסיד בגמר טורניר המאסטרס ברומא 6:4, 7:5, 7:6 (5) לגוסטבו קוארטן (אז שיחקו בשיטת הטוב מחמש מערכות במשחקי גמר של טורנירי מאסטרס). בדרך לשם הוא ניצח מומחי חימר כמו גאסטון גאודיו, פליקס מנטייה וניקולאס לאפנטי. ראפטר גם הגיע עד לחצי הגמר על החימר הפריסאי רק שנה לפני כן.

פדרר, שדורג אז 111 בעולם ונכנס לטורניר עם כרטיס חופשי, הצליח איכשהו לזכות במערכה הראשונה, אבל אחריה לא היווה יריב לראפטר והפסיד לו 5:7, 6:3, 6:0, 6:2 בתום משחק שארך שעתיים ועוד 13 דקות. בשנה שעברה, כשצוינו 20 שנה לאותו משחק, פדרר נשאל ברולאן גארוס על אותו משחק ואמר: "ממש שמחתי לשחק נגד ראפטר, שהיה אחד הטניסאים הכי פופולאריים בסבב. הייתה סביבו הילה והוא תמיד היה נחמד והגון, אז היה ממש כיף לשחק בסוזן לנגלן ולא במגרש 23. היה לי משחק טוב ורציתי מאוד לשחק באחד המגרשים הגדולים. לא הצלחתי לנצח, אבל למרות זאת המשחק הזה היה חוויה גדולה בשבילי".

פדרר, אגב, הפסיד בכל אחד מ-11 המשחקים הבאים שלו על חימר בסבב עד שהצליח לקטוע את הרצף ברולאן גארוס 2000 כשהגיע עד לשמינית הגמר, שם הפסיד לאלכס קורצ'ה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully