וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקירה גילתה: 41 מקרי מוות בגלל המשחק בין ליברפול לאתלטיקו

החקירות האפידמילוגיות חשפו חוט מקשר בין משחק ליגת האלופות ב-11 במרץ, לעשרות מתים מנגיף הקורונה. מקרים נוספים נבדקים

אתר רשמי

חקירות אפידמילוגיות שנערכו בבריטניה בשבועות האחרונים, קושרות לפחות 41 מקרי מוות למשחק בין ליברפול לאתלטיקו מדריד ב-11 במרץ באנפילד - אחד מאירועי הספורט האחרונים שנערכו עם קהל לפני החלת ההגבלות בממלכה.

מזה זמן רב טוענים בבריטניה שקיום המשחק עם קהל היה מעשה חסר אחריות וראש עיריית ליברפול אף דרש הקמת ועדת חקירה. לפני כחודש, בסוף אפריל, החלה חקירה של ה-NHS (שירות הבריאות הלאומי של בריטניה) וממנה עולה שלמשחק בשמינית גמר ליגת האלופות יש קשר ישיר למותם של 41 בני אדם, בתקופה שבין 25 ל-35 ימים אחרי ההתמודדות באנפילד.

למשחק במרסיסייד הגיעו כ-3,000 אוהדים של אתלטיקו מדריד, בשעה שנגיף הקורונה כבר החל להתפשט במהירות בספרד ובעיקר באזור הבירה. באותו זמן מספר הנדבקים המאומתים בספרד נע סביב 640 אלף, בעוד באנגליה היו כ-100 אלף.

המשחק כאמור נערך ב-11 במרץ, שישה ימים לפני שראש הממשלה בוריס ג'ונסון הכריז על הגבלות חדשות, ביניהן איסור על התקהלויות וכמובן קיום אירועים עם קהל.

שחקן אתלטיקו מדריד, סאול מול ליברפול. רויטרס
משחק מול יציעים מלאים. ליברפול ואתלטיקו/רויטרס

באנגליה הצליחו למצוא גם חוט מקשר בין פסטיבל צ'לטנהאם שנערך מה-10 במרץ עד ה-13 במרץ, לעשרות מקרי מוות כתוצאה מקורונה. בפסטיבל מירוצי הסוסים נכחו כ-250 אלף איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully