וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה בספורט: שחקני סביליה תיעדו עצמם מפרים את כללי הריחוק

אוקמפוס, ואסקס, באנגה ודה יונג בילו באירוע חברתי שכלל יותר מ-10 אנשים וצפויים להיענש. שר הספורט האיטלקי: "הסרייה A תחזור ב-13 או ב-20 ביוני"

אתר רשמי

כדורגל

* ראש ממשלת ספרד אמנם נתן את אישורו להחזרת הכדורגל הספרדי החל מ-8 ביוני, אבל כעת הפרוטוקול הרפואי של הליגה עומד בסכנה לאחר הפרה בוטה של כללי הריחוק מצד שחקני סביליה. מדובר בארגנטינאים לוקאס אוקמפוס, פרנקו ואסקס ואבר באנגה, אליהם הצטרף גם לוק דה יונג ההולנדי. הארבעה, יחד עם נשותיהם, היו שותפים אתמול (שבת) לאירוע חברתי שכלל יותר מ-10 אנשים, בניגוד להנחיות הממשלה הספרדית שכן סביליה עדיין בשלב הראשון של היציאה מהסגר.

רעייתו של באנגה פרסמה תמונות מהמפגש באינסטגרם ומיהרה למחוק אותן, אך הנזק כבר נעשה. השחקנים צפויים להיענש על ידי המועדון ואולי גם על ידי הרשויות. במנהלת לה ליגה, שעמלה רבות בניסיון לשכנע את הממשלה לאפשר את חידוש הפעילות, יש כעס רב על השחקנים שעברו על ההוראות של משרד הבריאות, התאחדות הכדורגל, מנהלת הליגה והמועדון שלהם. בלה ליגה הגיבו: "הם סיכנו את עתיד הליגה. זו הבעת חוסר כבוד לליגה, למועדונים, לשחקנים ולמועדונים".

* שר הספורט האיטלקי וינצ'נזו ספדאפורה אישר: "הסרייה A עשויה לחזור ב-13 או ב-20 ביוני, אנחנו עובדים על שתי האפשרויות. ביום שלישי נחליט אם ומתי נחזור. יש אפשרות שמשחקים ישודרו ללא תשלום בטלוויזיה".

* התואר הראשון בכדורגל האירופי בעידן הקורונה חולק היום בבלארוס, המדינה היחידה ששיחקה גם כשכל היבשת הייתה מושבתת, כשבאטה בוריסוב זכתה בגביע עם 0:1 דרמטי בהארכה על האלופה דינמו ברסט. 5,700 צופים נכחו באצטדיון וראו את זכאר וולקוב מכריע אחרי בלגן ברחבה בדקה ה-121 של ההארכה. זהו הגביע הרביעי של באטה, והראשון מאז 2015.

* ב-BBC דווח כי שני עובדי האל סיטי מליגת המשנה באנגליה נבדקו ונמצאו חיוביים לקורונה. השניים לא הראו סימפטומים אך ייכנסו בכל זאת לבידוד עצמי למשך שבעה ימים בהתאם לנהלי ה-EFL. לא ברור עדיין אם העובדים שנדבקו הם חלק מסגל שחקני הקבוצה.

* "ספורט" מדווח שזינדין זידאן הפר את חוקי הבידוד בספרד. העיתון הקטלאני טוען שיש ברשותו תמונות של מאמן ריאל מדריד בפרברי מדריד, בניגוד להנחיות לפיהן עליו לשהות כמו כולם בביתו שבמרכז העיר, אך הוא לא פרסם את התמונות כי לא קיבל את אישור השכנים. למרות שלא קיימת לכך הוכחה ודאית, זיזו עשוי להיקנס בשל ההפרה.

* האופטימיות בפרמיירליג גוברת אחרי שנחשפו ממצאי הסבב השני של בדיקות הקורונה בקבוצות. הליגה הודיעה על שני מקרי הידבקות חדשים בלבד מבין 996 שחקנים ואנשי צוות שנבדקו בימים האחרונים - מה שמגדיל את הסיכוי שממשלת בריטניה תאשר את תוכנית החזרה. בסך הכל, מאז שהחלו בדיקות הקורונה באנגליה התגלו שמונה חולים בפרמיירליג, רובם לא שחקנים.

* עם זאת, בהמשך היום אישרה בורנמות' את הדיווחים לפיהם אחד הנדבקים הוא שחקן שלה.

* יו"ר איגוד השופטים באיטליה ניקולה ריצולי מבטיח: אם העונה תחודש, גם מערכת ה-VAR תוחזר. החשש בסרייה A היה שניידות ה-VAR לא עומדות בתקנות הריחוק החברתי, אולם על פי ריצולי "אנחנו עושים מאמצים אדירים כדי להבטיח שיהיה VAR העונה".

* נשיא ההתאחדות הארגנטינאית צ'יקי טאפיה טוען: "אני לא רואה תסריט שבו מוקדמות המונדיאל ישוחקו השנה. היו שמועות שהמשחקים (שכבר היו אמורים להיות בעיצומם) יידחו לספטמבר, אבל אני לא רואה את זה קורה. אני כמעט בטוח שפיפ"א תחליט לבטל את מוקדמות המונדיאל. מבחינתי זה הגיוני לא לשחק כדורגל בדרום אמריקה עד סוף 2020".

שחקני סביליה הפרו את כללי הריחוק בספרד. מתוך אינסטגרם, צילום מסך
עושים צחוק מההנחיות. שחקני סביליה ונשותיהם/צילום מסך, מתוך אינסטגרם

כדורסל

* ההתנגדות לחזרה מקרב שחקני היורוליג נמשכת. הלילה התייחס לכך גם מייק ג'יימס מצסק"א מוסקבה, אחד המתנגדים החריפים והקולניים ביותר, כשצייץ: "אנשים לא יכולים לשבת במסעדות אבל אתם רוצים שנשחק כדורסל...אי אפשר לצאת לרחוב בלי מסיכה, ואתם רוצים שנשחק כדורסל. תגרמו לזה להישמע הגיוני".

* ג'יי ג'יי רדיק טוען שהתוכנית לסיום העונה הרגילה ב-NBA לא תכלול משחקים של הקבוצות הבכירות, שיחזרו למגרשים רק בפלייאוף. השוטינג גארד של ניו אורלינס טען בפודקאסט שלו ש"לפי מה ששמעתי, שש הקבוצות הראשונות בכל קונפרנס לא ישחקו יותר משחקי עונה רגילה, וכך גם הקבוצות שמדורגות בתחתית של המזרח והמערב ואיבדו סיכוי לעלות לפלייאוף. רק מקומות 7 עד 11 או 7 עד 12 ישחקו בעונה הרגילה, כדי לקבוע מי תעלה לפלייאוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully