וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'רי סלואן, מאמנה האגדי של יוטה ג'אז, הלך לעולמו

סלואן, שחלה במחלת הפרקינסון ב-2016, מת בגיל 78. אימן את יוטה במשך 23 שנים והוביל את הקבוצה פעמיים לגמר ה-NBA מול שיקגו של ג'ורדן: "הוא יהיה מזוהה עם הארגון שלנו לעד"

מאמן יוטה ג'אז ג'רי סלואן. GettyImages
שנים ארוכות ויפות ביוטה. ג'רי סלואן/GettyImages

ג'רי סלואן, מאמנה האגדי של יוטה ג'אז, הלך לעולמו היום (שישי) בגיל 78. סלואן חלה לפני ארבע שנים במחלת הפרקינסון ומצבו הלך והתדרדר משמעותית בשנה שעברה, לאחר שלקה גם בדמנציה.

סלואן שיחק בבולטימור בולטס ובשיקגו בולס בין 1976-1965 אחרי שנבחר כבחירה רביעית בדראפט 1965. הוא שיחק עונה אחת בבולטימור לפני שעבר לשיקגו, בה שיחק במשך עשר שנים כשהוא נבחר פעמיים לאולסטאר ונכלל ארבע פעמיים בחמישיית ההגנה של העונה.

שנתיים אחרי הפרישה מונה סלואן לעוזר המאמן בשיקגו, אותה אימן לאחר מכן בין 1982-1979. ב-1985 מונה לעוזר המאמן ביוטה, אותה אימן במשך 23 שנים, החל מ-1988 עד 2011. בין היתר אימן שם את הקבוצה הגדולה של קארל מלון וג'ון סטוקטון שהגיעה פעמיים לגמר והפסידה לשיקגו בולס של מייקל ג'ורדן.

ג'רי סלואן מוצג להיכל התהילה ע"י צ'ארלס בארקלי. רויטרס
חבר בהיכל התהילה. ג'רי סלואן מוצג על ידי צ'ארלס בארקלי עם כניסתו ב-2009/רויטרס

בהודעה של יוטה ג'אז נכתב: "סלואן יהיה מזוהה עם יוטה לעד. הוא לנצח יהיה חלק מהארגון שלנו, ואנחנו משתתפים בצער משפחתו, חבריו ואוהדיו. אנחנו אסירי תודה לו על מה שהשיג ביוטה ועל עשורים של מחויבות, נאמנות ועקשנות שהכניס לארגון שלנו.

"כמאמן היכל התהילה שלנו במשך 32 שנים, לג'רי הייתה השפעה עצומה של הג'אז, כפי שמעיד הבאנר שלו התלוי בתקרת האולם. 1,223 הניצחונות שלו כמאמן יוטה, 20 העליות לפלייאוף ושני הגמרים מייצגים ציוני דרך משמעותיים. הגישה הקפדנית שלו רק הפכה אותו לאהוב יותר. אפילו לאחר פרישתו, הנוכחות שלו במשחקי הקבוצה תמיד הניבה קריאות התלהבות מהקהל. כמו סטוקטון ומאלון כשחקנים, ג'רי המחיש את משמעות הארגון שלנו. הוא יחסר לכולנו מאוד".

מאט הארפרינג, ששיחק אצל סלואן בין השנים 2002 ל-2009, נזכר: "לא היו אצלו חוכמות. אם השרוכים שלך לא היו קשורים, אם החולצה הייתה מתחת למכנסיים או שלא ביצעת תרגיל כמו שצריך - הוא היה מעיר לך. לכל אחד. הוא צעק על קארל וג'ון בעונה ה-19 שלהם. ואף אחד לא ענה. כולם ידעו לכבד את האוטוריטה של ג'רי ואיש לא העז לערער על כך. לאחר מכן גיליתי שהמאמן הקשוח הוא גם מורה אוהב שמבין את נפש השחקן, וגם חבר. הוא פשוט היה אדם טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully