וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואיג'י סימוני הלך לעולמו, רונאלדו נפרד: "לימדת אותי יותר מכפי שיכולת לדמיין"

המאמן שהעלה חמש קבוצות לסרייה A וזכה בגביע אופ"א עם אינטר ב-1998, מת בגיל 81. הברזילאי הודה לו: "היה לא רק מאמן, אלא המורה שלי"

מאמן העבר, ג'יג'י סימוני. GettyImages
המאמן שטיפח את רונאלדו באינטר. ג'יג'י סימוני/GettyImages

לואיג'י (ג'יג'י) סימוני, מאמן העבר של אינטר, לאציו ונאפולי בין היתר, הלך לעולמו היום (שישי) בגיל 81. המאמן האיטלקי אושפז ב-2019 בגלל שבץ והיום נקבע מותו.

סימוני, שבימיו ככדורגלן שיחק כקשר בנאפולי, טורינו ויובנטוס בין היתר, החל את קריירת האימון שלו בגנואה וסיים כנשיא קרמונזה ב-2015, הקבוצה אותה העלה לסרייה A ב-1993. פרט לקרמנוזה, סימוני העלה לליגה הבכירה גם את גנואה, פיזה, ברשיה ואנקונה.

ההצלחה בקבוצות הקטנות הובילה את אינטר להחתימו בקיץ 1997 ושם הוא זכה להיות האיש שקידם את הרכש הברזילאי רונאלדו, בעזרתו גם זכה בגביע אופ"א ונבחר למאמן העונה באיטליה אחרי שהנראזורי סיימו במקום השני בליגה.

בחודש נובמבר בעונה לאחר מכן, סימוני פוטר בעקבות פתיחה רעה, ולאחר מכן נשיא המועדון מאסימו מוראטי הודה כי טעה בהחלטתו. "הקבוצה הזו יכלה לזכות בעוד תארים, אבל רציתי לזעזע וזו הייתה טעות", אמר לימים. "תמיד נותרה החרטה הזו של מה היה קורה אילו, אבל אני משוכנע שהיינו משיגים הרבה יחד. המשכתי להעריץ את סימוני גם אחר כך, כי הוא מעולם לא גרם לי להתבייש בצעד שעשיתי".

רונאלדו, השחקן הכי גדול שסימוני אימן, נפרד באינסטגרם וכתב: "ג'יג'י סימוני לא היה רק מאמן עבורי. אם אני חושב עליו היום, אני חושב על אדם חכם וטוב שלא הכריח אותי לעשות דברים. במקום זה, הוא הסביר לי מדוע הדברים האלה חשובים. אני חושב על מורה, כמו התמונה הזו שצולמה בחג המולד. הוא היה המנצח ואנחנו המקהלה. כך אני זוכר אותו, עם החיוך, הקול המרגיע והעצה המועילה. היינו צריכים ויכולנו לזכות בעוד תארים, אבל זכינו יחד, ולזה הוא תמיד הטיף. תודה בוס, לימדת אותי יותר מכפי שיכולת לדמיין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully