וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלכה לעולמה ליאור בירקאן, מגדולות השחייניות של ישראל בהיסטוריה

22.5.2020 / 9:09

בירקאן החזיקה בשיאי ישראל רבים וכונתה "מלכת הבריכה". היא הלכה לעולמה אחרי מאבק במחלת הסרטן והיא בת 56 בלבד

ליאור בירקאן, שחיינית ישראלית. גיא שמואלי, איגוד השחייה, אתר רשמי
אבל כבד בעולם השחייה הישראלי. בירקאן/אתר רשמי, גיא שמואלי, איגוד השחייה

אבל כבד נפל היום (שישי) על עולם השחייה הישראלי, עם פטירתה של ליאור בירקאן, מהשחייניות הגדולות ביותר של ישראל בכל הזמנים, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, והיא בת 56 בלבד.

בירקאן זכתה 17 פעמים בתואר אלופת ישראל בסוף שנות ה-70 ובתחילת שנות ה-80 והחזיקה בשיאי ישראל בסגנונות החופשי, גב, פרפר ומעורב אישי, כולל שבעה שיאים בו זמנית, דומיננטיות אשר זיכתה אותה במשך שנים בכינוי "מלכת הבריכה". כמה משיאיה החזיקו מעמד שנים רבות, כששיאה ב-200 מעורב אישי (2:27.87 ד') נותר בטבלת השיאים עשור שלם עד שנשבר על ידי קרן רגאל.

היא גם זכתה בשלוש מדליות זהב ושתיים מכסף במכביה ה-11 (1981) ולמעשה לא השתתפה במשחקים האולימפיים במוסקבה 1980 בשל החרמת המשחקים על ידי מדינות רבות, בהן ישראל. לאחר פרישתה הפכה לשחיינית מאסטרס מצטיינת בבריכה ובמים הפתוחים והייתה גם מאמנת מאסטרס בירושלים במשך למעלה משני עשורים. בירקאן מחזיקה גם היום בשלל שיאי מאסטרס במשחים השונים ואף ייצגה את ישראל בתחרויות מאסטרס ברחבי העולם.

בירקאן עבדה בריפוי בעיסוק במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים, כיהנה תקופה מסוימת כיו"ר הפועל ירושלים בשחייה ואף הייתה פרשנית שחייה בערוץ הראשון. מזה כשלוש שנים נלחמה במחלת הסרטן, מה שלא מנע ממנה להמשיך לשחות, להתחרות ולזכות במדליות. הותירה אחריה שלושה ילדים. הלוויתה תתקיים ביום ראשון, 24 במאי, בשעה 18:00 בבית העלמין "מנוחת עולם נתניה".

  • עוד באותו נושא:
  • שחייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully