וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האצטדיון יחולק לארבעה מעגלים: פורסמו ההנחיות למשחקים ללא קהל

21.5.2020 / 16:35

המנהלת פרסמה את הנחיות לחזרת הכדורגל: הכניסה תוגבל, גם של התקשורת, הספסלים יפוצלו, מגבלות על מקלחות וחגיגות בשערים. יו"ר המנהלת: "על כל הגורמים שישהו באזור האצטדיון מונחת אחריות גדולה"

דוברות בית"ר ירושלים

מנהלת הליגות בכדורגל פרסמה היום (חמישי) הנחיות כללים לקיום משחקים ללא קהל בהתאם להנחיות משרד הבריאות על רקע מגיפת הקורונה. ההנחיות נבנו על פי עקרונות שהעביר משרד הבריאות ואושרו על ידו, תוך התחשבות בצרכים הקשורים לניהול משחק הכדורגל ככל שניתן. בשל כך לא יוכלו כל הגופים להיכנס לאצטדיון כפי שהיה עד היום, השירות לקבוצות יהיה שונה, הסיקור התקשורתי ישתנה ויותאם למציאות הקורונה והגורמים השונים שיכנסו לאצטדיון יצטרכו לעבוד בהתאם לכללי בטיחות נוקשים. יחד עם זאת, על אף המגבלות השונות והרבות, נעשה מאמץ גדול, לתת מענה רחב ככל שניתן, לגורמים השונים לבצע את עבודתם, תחת הנחיות משרד הבריאות ובהתאמה למציאות אותה כולנו חווים.

אצטדיון בלומפילד. דני מרון
מתי הקהל יחזור? בלומפילד/דני מרון

להלן תמצית ההנחיות:

ממונה קורונה:
כל קבוצה תגדיר "ממונה קורונה" שיהיה אחראי על יישום ההנחיות.

בדיקות:
כל אדם שיכנס לתחומי האצטדיון יעבור בדיקת חום. ככל שחום הנבדק יעלה על 38 מעלות - הוא אינו יהיה רשאי להכנס לאצטדיון.

שמירה על הנחיות משרד הבריאות:
כל הנכנסים לשערי האצטדיון יהיו מחויבים לעמוד בכללי והנחיות משרד הבריאות כפי שיעודכנו מעת לעת לרבות עטיית מסיכה ושמירה על כללי הריחוק החברתי (למעט שחקנים וצוות מקצועי שירשמו בטופס ושדרי המשחק בזמן השידור).

כניסה לאצטדיון:
כל הגורמים שיגיעו למשחקים יתאמו זאת מראש מול הקבוצה הביתית, בהתאם למגבלת הכמויות, בקרה בכניסה שתתבצע בשערים ייעודיים וכו'.

עוד בוואלה!

הפועל באר שבע ויתרה על 25% מכרטיסו של קלטינס, תקבל עוד 1.5 מיליון שקל מבית"ר

לכתבה המלאה

איזורי האצטדיון:
האצטדיון חולק לארבעה מעגלים הכוללים את האיזורים השונים ובין היתר, זירת המשחק, מתחם חדרי ההלבשה, האיזור הסובב את זירת המשחק, יציעים, משרדים, איזורי תפעול ומתחמים חיצוניים.
הוגדרו האוכלוסיות השונות היכולות להכנס לכל אחד מהאיזורים, כאשר כמות האנשים הוגבלה וצומצמה באופן שיאפשר את השתתפות בעלי התפקידים ההכרחיים לקיום וניהול משחק הכדורגל.

התנהלות גופי תקשורת:
כמו כלל הגופים המעורבים, גופי התקשורת השונים המסקרים את המשחק (כתבים וצלמים) יוכלו להכנס לאצטדיון על מנת לסקר את המשחק, בכפוף למגבלת כמויות והנחיות התנהלות מפורטות לרבות האיזורים אליהם תנתן גישה, שיועברו למערכות השונות באמצעות דובר מנהלת הליגות.

ספסלי הקבוצות:
ספסלי הקבוצות יעברו התאמות על מנת לאפשר שמירת מרחק בין השחקנים המחליפים והצוות המקצועי. מבנה הספסלים ישתנה בהתאמה למגבלות האצטדיון, כאשר בחלק מהאצטדיונים השחקנים המחליפים וחלק מהצוות המקצועי ישבו ביציע ובסמוך לירידה לזירת המגרש.

בדיקות רפואיות - קבוצות ושופטים:
שחקני הקבוצות, אנשי הצוות והשופטים יעברו לפני כל משחק בדיקות חום, סטורציה ובמידת הצורך בדיקת רופא. השחקנים יחתמו על טופס הצהרה רפואית. נבדקים אשר לא יעמדו בדרישות הבדיקה (חום בטמפרטורה של 38 מעלות צלזיוס ומעלה, סטורציה מתחת ל 95%, אי עמידה בתנאי הצהרת הבריאות) לא יוכלו להכנס/להשאר באצטדיון. הקבוצה הביתית תהיה אחראית לביצוע הבדיקות לשופטי המשחק.

משחק בסמי עופר בין מכבי חיפה לבין הפועל באר שבע, מרץ 2020. שלמה וייס, מערכת וואלה!
גם פסלי הקבוצות יעברו התאמות. האצטדיון בחיפה/מערכת וואלה!, שלמה וייס

שימוש במתחמי חדרי ההלבשה ובמלתחות:
השימוש במתחם חדרי ההלבשה ובמלתחות יתאפשר טרם המשחק ובהפסקת המחצית למטרת התארגנות ותדרוכים.

לאחר סיום המשחק - יתאפשר שימוש במקלחות במתווה של 50% תפוסה, כאשר בין כל שתי מקלחות בשימוש תהיה מקלחת ריקה שאינה בשימוש.

חיטוי המתחם:
תהיה הקפדה על סביבה היגיינית של מתקני האצטדיון, לרבות חיטוי ביום המשחק וטרם כניסת הגורמים השונים לאצטדיון של מתחם חדרי ההלבשה (לרבות חדרי הקבוצות, שופטים, טיפולים, מאמנים, בדיקת חומרים אסורים), מנהרת השחקנים, ספסלי השחקנים והצוות וכדורי המשחק.

לחיצות ידיים וטקסים:
בהתאם להנחיות משרד הבריאות, חל איסור על לחיצות ידיים. בהתאם לכך טקס הפתיחה המסורתי ישונה בהתאם ופעילויות נוספות כמו עליית שחקנים עם ילדים ובני נוער וטקסי הוקרה שונים הכוללים השתתפות של אורחים לא יתקיימו.

חגיגות שחקנים ובעלי תפקידים:
בהתאם להנחיות משרד הבריאות, מנהלי הקבוצות התבקשו להנחות את השחקנים ואת הצוות המקצועי כי לא יתחבקו לאחר כיבוש שערים, לאחר סיום המשחק ו/או בכל שלב אחר.

ארז כלפון, מנהלת הליגה. דני מרון
"חשוב לזכור כי המחלה לא שכחה ועלינו לנקוט בכל אמצעי הזהירות". כלפון/דני מרון

ארז כלפון יו"ר המנהלת: "מהרגע בו ניתן האישור להחזרת פעילות הליגות המקצועניות, עבדנו ביחד עם משרד הבריאות וגיבשנו סט של כללים אשר יאפשרו את קיום המשחקים ללא קהל תחת מגבלות מגיפת הקורונה. לא כולם יודעים, אך מאחורי הקלעים של הפקת משחק הכדורגל עמלים מדי שבוע עשרות ולעתים אף מאות עובדים, על מנת להביא את החוויה לקהל הצופים במגרש ובבית, החל מצוותי ניהול ולוגיסטיקה, חשמלאים, מנקים, אנשי דשא, צוותי אבטחה, צוותי תקשורת והפקת השידור ועוד ועוד ובתיאום עם משרד הבריאות הגענו למתווה אשר יאפשר את הגעת בעלי התפקידים ההכרחיים, באופן שיאפשר את הפקת המשחק תוך שמירה על הכללים הנוקשים.

כמו כל תושבי מדינת ישראל, אני שמח על נתוני הירידה בתחלואה, אולם חשוב לזכור כי המחלה לא שכחה ועלינו לנקוט בכל אמצעי הזהירות שהוגדרו על ידי משרד הבריאות, על מנת לצמצם את חשיפת השחקנים להדבקות במחלה וכמובן לשמור על בריאות כלל הגורמים שכאמור מעורבים בניהול המשחק.

על כלל הגורמים שישהו באיזורי האצטדיון מונחת אחריות גדולה ואני קורא לכולם להקפיד היטב ולהשמע להנחיות משרד הבריאות. אנו ממשיכים במאמצים מול משרד הבריאות על מנת לאפשר מתווה של החזרת קהל למשחקי הכדורגל, תוך שמירה על בטיחות השחקנים הצוותים המקצועיים והאוהדים. כולנו מחכים ומתרגשים לקראת חידוש המשחקים בסוף השבוע הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully