וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריץ אדוריץ פרש רשמית: "מסע בלתי נשכח ונפלא הסתיים"

הסמל של אתלטיק בילבאו, שכבש 177 מ-285 שעריו אחרי גיל 30, תלה את הנעליים בגיל 39. קיווה לעשות את זה אחרי גמר הגביע מול ריאל סוסיאדד, אבל פציעה שינתה לו את התוכניות

מתוך הטוויטר של ברצלונה

בווידאו: ברצלונה מתאמנת

אריץ אדוריץ, חלוצה של אתלטיק בילבאו שתכנן לפרוש בסיום העונה ורק לאחר גמר הגביע מול ריאל סוסיאדד, לא יזכה לשחק בדרבי הבאסקי ההיסטורי הזה לאחר שהודיע על פרישה מידית. החלוץ הוותיק, שאת העונה הקודמת פתח עם מספרת נדירה לרשת ברצלונה בדקה האחרונה ובנגיעה הראשונה שלו בכדור, קיווה להיפרד על כר הדשא, אבל נאלץ לעשות את זה עוד קודם לכן בגלל פציעת ירך.

הזמן הגיע", כתב אדוריץ בן ה-39, ששיחק באתלטיק בילבאו בשלוש קדנציות שונות ופרח דווקא בעשור הרביעי לחייו. "פעמים רבות אמרתי שהכדורגל יעזוב אותך לפני שתעזוב אותו. אתמול, הרופאים אמרו לי ללכת לראות את המנתח, מוקדם ככל האפשר, כדי לקבל תותב להחלפת הירך שלי שיאפשר לי לחיות חיים נורמלים ככל האפשר. לצערי, הגוף שלי אמר 'מספיק'. אני כבר לא יכול לעזור לחברים שלי כמו שאני רוצה, ולא כמו שמגיע להם. אלו הם חייו של מקצוען. פשוט, מאוד פשוט.

"לצערי, אנחנו חווים כרגע מצבים הרבה יותר כואבים ומדכאים. המגיפה העולמית הותירה נזק כבד ואנחנו מנסים להתמודד עם זה, כולנו יחד. לכן, אני לא רוצה שתדאגו לי, זוהי רק אנקדוטה. בואו נשכח מהגמר שחלמנו עליו, כי יהיה לנו זמן להיפרד. וכן, זה הזמן להגיד שלום וכך המסע מסתיים עבורי - בלתי נשכח ונפלא, מההתחלה ועד הסוף.

"תודה לכם, מעומק לבי".

חלוץ נבחרת ספרד אריץ אדוריץ. GettyImages
השחקן הכי מבוגר שכבש במדי נבחרת ספרד. אריץ אדוריץ/GettyImages

הוא ערך שלוש הופעות במדי הקבוצה אחרי שעלה לבוגרים ב-2002, ולאחר מכן המשיך לבורגוס וויאדוליד. הוא חזר לבילבאו ב-2006, כבש לראשונה יותר מ-10 שערים בשתי עונותיו במאיורקה ואז עשה את זה גם בוולנסיה, לפני שחזר הביתה ב-2012. אז, במשך חמש עונות רצופות, היה אחד הכובשים הבולטים בליגה הספרדית ובכל אחת מהעונות כבש מעל 14 שערים. סך הכול, מתוך 285 השערים שלו ב-780 הופעות (מעל 400 מהן - משחקי ליגה במדי בילבאו) אדוריץ כבש 177 אחרי גיל 30.

במדי נבחרת ספרד רשם אדוריץ 13 הופעות ושני שערים. הבכורה הייתה ב-2010, וההופעה הבאה הייתה רק ב-2016 וכשהיה כבר בן 35. אז הוא גם כבש במשחק ידידות נגד איטליה ולאחר מכן במשחק מוקדמות המונדיאל מול מקדוניה, שם קבע שיא כשחקן הכי מבוגר שמבקיע במדי הנבחרת (גיל 35 ו-275 ימים). התואר היחיד שלו היה הסופרקופה הספרדי עם בילבאו ב-2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully