וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת החזרה לליגה הלאומית: טורניר בין ארבע הראשונות לקביעת העולות

לקראת הדיון בתחילת השבוע בנוגע לגורל העונה בליגת המשנה, הגישה הפועל עפולה מתווה לחידוש המשחקים: שישה מחזורי משחקים שבסופם יוכרזו שתי עולות, או שתי סדרות פלייאוף של הטוב מחמישה. הפועל חיפה תקפה: ההצעה "מגוחכת"

גל מקל באימון בספרד/באדיבות גל מקל

עתידה של הליגה הלאומית ייחרץ ביום שני, וביטול העונה שעליו הוכרז בתחילת משבר הקורונה יידון מחדש. היום (רביעי) שיגרה הפועל עפולה לראשי איגוד הכדורסל הצעת מתווה לחידוש המשחקים, שבמסגרתה יתמודדו ארבע הראשונות בטבלה על שני כרטיסים לליגת העל.

עם הפסקת הפעילות, לפני כחודשיים, דורגה בני הרצליה במקום הראשון, הפועל חיפה הייתה שנייה - כשלשתיהן מאזן 7:15, ואחריהן אליצור יבנה והפועל עפולה (מאזן 8:14 לכל אחת).

הצעתה של עפולה כוללת שני פורמטים: לפי האחד, ייפגשו הארבע בשיטת ליגה, בבית ובחוץ, ובתום שישה מחזורים יעלו שתיים מהן; השיטה השנייה מציעה קיום שתי סדרות פלייאוף של הטוב מחמישה משחקים - בין הרצליה לעפולה ובין חיפה ליבנה - שהמנצחות בהן יעלו ליגה.

מאמן מכבי קרית גת אלעד חסין. לירון מולדובן
במועדון שלו פחות זרמו עם ההצעה. מאמן הפועל חיפה, אלעד חסין/לירון מולדובן

מי שמיהרה להגיב ולפסול את המתווה היא יריבתה של עפולה, הפועל חיפה. יו"ר הקבוצה יובל רוסמן שיגר מכתב לראשי האיגוד ובו הגדיר את ההצעה "מגוחכת". "להפתעתנו, בהצעתם להגיע להכרעה על הפרקט בצורה הספורטיבית ביותר לא הייתה כל התייחסות ליורדות, ולפיכך ברצוננו להציע שבמתווה המוצע, המפסידות בסדרת הפלייאוף הן אלה שיירדו ליגה. הרי לא ייתכן שקבוצה שדוגלת בעיקרון הסיום הספורטיבי של הליגה, תתמוך בחידוש הליגה ללא יורדות. כיוון שבהצעתה מתייחסת עפולה לארבע קבוצות בלבד מתוך ה-14 שיחזרו לשחק, הרי שצריך לקבוע כי המפסידות יירדו ליגה".

רוסמן המשיך ותקף: "בימים אלו מתקיימים דיון והצבעה במנהלת הליגה הלאומית בעד ונגד חידוש הליגה הלאומית, עובדה שבעפולה 'שכחו' לציין, ונראה שמכתב זה נועד לעקוף את המנהלת ורצון הקבוצות בליגה, שכן 12 מתוך 14 קבוצות הלאומית התנגדו להחזרת הליגה. כל זה לא מפתיע, כפי שהצעת המתווה המגוחך הזה והפנייה לחברי הנהלת האיגוד, בזמן שמתקיים דיון והצבעה במנהלת, ומוכיחים שכל קשר בין עפולה לספורטיביות או טובת הליגה רחוק מהמציאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully