וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מכשול הוסר: הושג סיכום סופי בין ארגון השחקנים למנהלת הליגה

19.5.2020 / 13:49

הצדדים סיכמו על קיצוץ מדורג בשכר שיגיע עד ל-25 אחוז אצל שחקנים בכירים. הקבוצות התחייבו לשקיפות מלאה, ניר אלון: "תעודת כבוד לכדורסל הישראלי"

גל מקל באימון בספרד/באדיבות גל מקל

למרות שרוב תנאי ההסכם בין ארגון השחקנים למנהלת הליגה על חזרת השחקנים הישראלים לפעולה נסגרו כבר לפני כמעט שבועיים, רק היום (שלישי) נסגר ההסכם באופן סופי ועבר שתי הצבעות של ארגון השחקנים שאישרו אותו.

על פי ההסכם השחקנים יקבלו 75 אחוזים מהשכר עבור העונה המקוצצת, אבל לא תהיה פגיעה בתנאיהם הסוציאליים ובביטוח הלאומי שלהם. השחקנים שמרוויחים עד 8,000 שקלים בחודש לא יקצצו, ואילו השחקנים שמרוויחים בין 8,000 שקל עד 10,400 שקל יקזזו 10 אחוזים משכרם.

כמו כן סוכם כי אם אם לא יהיה קהל באולמות וההכנסות יקטנו, הבונוסים עבור הפיינל פור יהיו בשיעור 55 אחוזים ביחס לעונה הקודמת ועד 100 אחוזים עם חזרת הקהל. הקבוצות התחייבו לשקיפות מלאה באשר להכנסותיהן והשחקנים התחייבו לקיים את ההנחיות של משרד הבריאות והספורט.

פגישת ארגון השחקנים עם מנהלת הליגה. קובי אליהו
יש הסכם/קובי אליהו

"ההסכם הוא בין היחידים באירופה ומהווה תעודת כבוד לכדורסל הישראלי", אמר יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון, "הוא מאפשר את החזרת הכדורסל לחיים, לאחר שהשחקנים הובילו מאבק לחזרת הליגה לפעילות. עצרנו את הלחצים לקיצוץ חריף ולא פרופורציונלי בשכר השחקנים ובתנאי העסקתם. עמדנו על כך שתהיה שקיפות מלאה בחסות רואה חשבון, לנתוני הכנסות הקבוצות. אני מודה ליועץ המשפטי של הארגון, עו"ד יהב ארגמן, על הסיוע בניסוח ההסכם. ההכרעה תהיה ספורטיבית, ותושג על הפרקט".

חבר הנהלת ארגון השחקנים שמעון אמסלם הוסיף: "הליגה תסתיים על הפרקט. ההגעה להסכם משלימה את המאבק שלנו להחזרת הליגה. אחרי כל המהומה שגרמה בארץ הקורונה, אנחנו חוזרים לפעילות בפגיעה מינימלית. התעקשנו על שקיפות של הקבוצות בהכנסות. אם תותר חזרת הקהל לאולמות, ולכן גם יגדלו ההכנסות, יעלו גם הבונוסים לשחקנים שיתמודדו בפיינל פור".

בנוסף שחקניות הליגה הלאומית בכדורסל הצביעו בעד החזרת הליגה השנייה לנשים ברוב של 97 מול 33 מתנגדות. "לאור התוצאות, ארגון שחקני ושחקניות הכדורסל ימליץ בפני הנהלת איגוד הכדורסל להחזיר את הליגה לפעילות, לקראת ישיבתה שצפויה להתקיים בשבוע הבא", נכתב בהודעת הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully