וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילי טרופר: "מודע לכך שנדרשות פעולות דחופות להצלת התרבות והספורט"

השר הנכנס אמר בטקס חילופי השרים: "אני כאן כדי להיאבק למען הספורטאים". השרה רגב נפרדה בהתרגשות: "הובלתי מהפכה של ממש בספורט"

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: אביחי ברוך

בווידאו: השבעת הממשלה החדשה

אחרי שלוש מערכות בחירות וכהונה ממושכת של ממשלת מעבר, הושבעה בשעה טובה ממשלה טובה בישראל, והיום (שני) נערכים במשרדים השונים טקסים לחילופי השרים. גם במשרד הספורט יש שינוי, כאשר השרה מירי רגב סיימה קדנציה ארוכה בת חמש שנים (נכנסה לתפקיד ב-17 במאי 2015) ועברה למשרד התחבורה, ואת מקומה כשר התרבות והספורט החדש תפס ח"כ חילי טרופר ממפלגת 'כחול לבן'.

טרופר בן ה-42, איש חינוך ופעיל חברתי ממושב נס הרים, הוא חובב ספורט המחזיק במניות של קבוצת האוהדים הפועל קטמון ואוהד הפועל ירושלים בכדורסל. טרופר, ששימש כיועץ בכיר לשר החינוך שי פירון מ-2013 עד 2015, היה ממייסדי מפלגת 'חוסן לישראל' ובבחירות 2019 מועד א' נכנס לראשונה לכנסת כמקום ה-12 ברשימת 'כחול לבן'. קצת יותר משנה לאחר מכן, הוא מתחיל את דרכו כשר.

שר התרבות והספורט חילי טרופר עם השרה היוצאת מירי רגב, טקס חילופי השרים. מירי שמעונוביץ, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
הקפידו על ההנחיות גם בטקס. השר הנכנס חילי טרופר עם השרה היוצאת מירי רגב/לשכת העיתונות הממשלתית, מירי שמעונוביץ, לע"מ

השר הנכנס אמר: "אני אוהב תרבות ואוהב ספורט. בעיני לא מדובר במותרות אלא בנושאים חשובים והכרחיים לכל חברה. יהיו ימים קשים, אבל עוד נרים את הראש כדי לעשות דברים משמעותיים. אני מודע לכך שכעת נדרשות פעולות דחופות כדי להציל את התרבות והספורט. יש המוני ישראלים שאיבדו ברגע אחד את עבודתם, שמתקשים לעבור את היום ולהירדם בלילות. זו ההזדמנות הראשונה שלי לפנות לאנשי התרבות והספורט: מרגע זה אני כאן כדי להיאבק למענכם במאבקי הקיום שלכם. לא אנוח לרגע. לא אשחרר הבטחות על תוצאות, רק על מאבק כן ואמיתי. באתי באמת לעבוד קשה. עכשיו אשתדל לדבר מעט ולעבוד הרבה. אני יודע שיש אנשים שחייבים חמצן מידי. אעבוד קשה כדי לתת להם את זה".

טרופר הודה לשרה היוצאת: "אבקש להודות לשרה רגב על עבודה קשה ומסורה בשנים האחרונות. יש לך זכויות עצומות בתחום, תודה רבה. לכל עובדי המשרד: אני בא ללמוד, להקשיב ואז לעוף יחד איתכם קדימה".

שר התרבות והספורט חילי טרופר. שידור משרד התרבות והספורט, צילום מסך
"לא אשחרר הבטחות על תוצאות, רק על מאבק כן ואמיתי". השר חילי טרופר/צילום מסך, שידור משרד התרבות והספורט

השרה היוצאת מירי רגב: "חילי, ברוך הבא למשרד התרבות והספורט. המהפכות שעשיתי מביאות אותך לעמוד במשרד עוצמתי שהשתנה מקצה לקצה בחמש השנים האחרונות. תקציבו של המשרד גדל באופן משמעותי כך שהוא חצה את רף המיליארד שקלים בתרבות ובספורט. הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית שקיבלה פירורים בעבר, זוכה היום לנתח ראוי. לא מצמצתי ולא נרתעתי מהאליטות וגם מהעתירות בבג"צ. המשכתי חדורת מוטיבציה וללא מורא. האמנתי שהזכות לצרוך וליצור תרבות וספורט שייכת לכולם, ובמיוחד לאלו שהודרו במשך שנים רבות. נלחמתי נגד הפטרונות ונגד ההשקפה המעוותת".

על הספורט אמרה: "הובלתי מהפכה של ממש. הבאנו את הספורט הישראלי להישגים מקצועיים ופסגות תקציביות שמעולם לא היה בהם. תקציב הספורט גדל משמעותית ולראשונה חצה את מיליארד השקלים. תוכנית המתקנים הלאומית החדשה, שהורחב והוגדלה, הביא למתן הרשאות למאות מתקני ספורט חדשים. כ-200 אולמות, 100 מגרשי כדורגל, בריכות שחייה, מגרשי טניס ומתקני ספורט פתוחים, כולל במגזר הערבי. אני שמחה שהעלינו חיוך על פניהם של אלפי בני נוער וילדים. חיזקתי את מעמד הספורט בזירה הבינלאומית, ללא פשרות. באופן גלוי ומאחורי הקלעים. לא הסכמתי להחרים ולהדיר את הספורטאים שלנו מתחרויות בינלאומיות ולמנוע מהם להופיע עם הדגל ועם המנון המדינה. עלינו לבעוט את הפוליטיקה ממגרשי הספורט".

רגב, שהתרגשה ואף הזילה דמעה בשלב מסוים, בחרה את הרגע המרגש ביותר מבחינתה: "תמיד אזכור את רגע ניגון התקווה בתחרות הג'ודו באבו דאבי - מקום בו גם שרנו את התקווה, גם הנפנו את הדגל וגם זכינו לעשות קידוש. אירחנו כאן את הג'ירו דה איטליה לראשונה, הבאנו את סבב הגרנד פרי בג'ודו והבטחתי לנשיא האיגוד שכל מדינה תוכל להשתתף ולהופיע עם הדגל וההמנון. אנחנו לא משחקים בספורט כחלק מהאג'נדה הפוליטית. אירחנו את היורובאסקט ואת אליפות אירופה לעתודה בכדורסל. הספורט הפך לשגריר מוצלח של ישראל. המשרד שלנו היה הראשון להגיש מתווה לחזרה לשגרה בתקופת הקורונה. המשרד היחידי שנתן 50 אחוז מקדמות כדי לאפשר לגופים הנתמכים שלנו לשרוד. החזרנו את הספורט התחרותי וההישגי, יחד עם הספורט העממי. הליגות בכדורגל וכדורסל ייצאו לדרך מיד אחרי גרמניה, וזה הישג אדיר. נלחמתי כדי שהאוצר יעניק סיוע ייחודי לספורט ולתרבות".

המנכ"ל יוסי שרעבי: "בזכות האמונה במה שאנחנו עושים, יכולנו לכל האתגרים במהלך חמש השנים הללו. השנים לצד השרה רגב היו מרתקות ומלאות עשייה. העבודה לצדה היא ממש חידוד חושים, שומרת אותך תמיד מוכן להקפצה. אות ומופת לעבודה של איש ציבור שלא נח לרגע ולא נרתע מביקורת. תודה לך על האמון והאפשרות להיות שליח ציבור ולעשות את מה שאני אוהב. לשר הנכנס חילי טרופר, שמך הולך לפניך כקונצנזוס נדיר. אני מכיר את אביך, כבוד הרב דניאל טרופר, ואני מוכרח לומר שבנסיבות האלה הציפיות ממך גבוהות".

ממכבי תל אביב בכדורסל נמסר: "המועדון שולח את ברכתו החמה לשר התרבות והספורט החדש ח"כ חילי טרופר. מדובר בתפקיד חשוב אשר הספורט הישראלי נושא אליו את עיניו. בהיותו אוהד ספורט בוודאי יהיה קשוב לרחשי לבם של כל מועדוני הספורט בישראל על ענפיהם השונים. הצלחה רבה בתפקידך החדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully