וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגה חצי חדשה: המספרים מאחורי חזרת הזרים לליגת העל

16.5.2020 / 8:15

כ-30 אחוזים בלבד מהזרים שבו לקבוצותיהם, והמספר יגדל, אך לא בהרבה. חצי מהקבוצות החזירו עד זר אחד בלבד. כ-45 אחוז מהזרים בפתיחה המחודשת של הליגה לא היו שם ביציאה לפגרה, ומה קורה במכבי וירושלים? תמונת מצב בחזרת ליגת העל בכדורסל

חשבון הטוויטר של מכבי תל אביב בכדורסל

שמונה ימים אחרי ההחלטה על החזרת ליגת העל בכדורסל, ישובו היום (שבת) ראשוני הזרים האמריקאים מארצות הברית לישראל ויחלו את תקופת הבידוד בביתם כך שיוכלו לעמוד לרשות הצוותים המקצועיים בפתיחת האימונים ב-1 ביוני. למרות שבמתווה הראשוני של מנהלת הליגה למשרד הבריאות הוגדר השבוע שבין ה-10 במאי ל-17 במאי כזמן ההתארגנות בו יחזירו את הזרים לישראל, זרים מסוימים יגיעו רק לקראת סוף השבוע הבא, ולא יוכלו להצטרף לאימונים במהלך השבוע הראשון.

נכון להיום (שבת) בשעות הבוקר, תמונת המצב של קבוצות ליגת העל תואמת פחות או יותר את ההערכות הראשונות בקרב הקבוצות ומנהלת הליגה. ההערכה הייתה שבסופו של דבר כמחצית מהשחקנים הזרים ישובו ארצה, ונכון להיום 18 שחקנים זרים מתוך ה-59 שהיו בסגלים השונים ערב פגרת הקורונה הבטיחו את שובם, קצת יותר מ-30 אחוז. ההערכה היא שעד לתחילת השבוע יוכרז על בין 5 ל-7 זרים נוספים שישובו, כך שהמספר הסופי יעמוד על 25 מ-59.

שחקן הפועל חולון, מני האריס, מול שחקן הפועל ירושלים, ג'יימס פלדין. ברני ארדוב
מי יחזור ומי לא? חולון מול ירושלים/ברני ארדוב

שלוש קבוצות לא החזירו אף אחד מהשחקנים ערב הקורונה - מכבי אשדוד, שנראה כי ויתרה על הסיכוי להישאר, הפועל אילת והפועל חולון, כשגם מכבי חיפה עוד לא הכריזה על כך שמישהו משחקניה יחזור, אך ההערכה היא כי חלק מהשחקנים ישובו. שלוש קבוצות החזירו שחקן זר אחד - הפועל באר שבע, הפועל גלבוע/גליל ועירוני נס ציונה, כשרק שתי קבוצות החזירו את רוב השחקנים הזרים - עירוני נהריה, במדיה טוני גפני כבר היה בישראל, ומכבי ראשון לציון. שתיהן החזירו שלושה מארבעת השחקנים הזרים.

בשתי הקבוצות הגדולות, אלה שמוליכות את הטבלה ומחזיקות את מספר הזרים הגבוה ביותר, המצב עדיין לא ברור. מכבי תל אביב תשחק עם לפחות ארבעה שחקנים זרים מתוך השמונה שהיו רשומים בסגל - סקוטי ווילבקין, אלייז'ה בריאנט, טיילר דורסי ואותלו האנטר, שיצטרף לאנג'לו קלויארו, אך ייתכן ששחקן אחד או שניים יצטרפו גם כן. בהפועל ירושלים שלושה שחקנים מתוך השישה שהיו זמינים יחזרו, נכון לעכשיו, כשנעשים מאמצים לצרף עוד שחקנים.

ומה לגבי שחקנים חדשים? נכון לעכשיו תשעה זרים חדשים הוחתמו, כשהפועל באר שבע היא השיאנית עם שלושה שחקנים חדשים. הקבוצות עוד מנהלות מגעים, וככל הנראה המספר הסופי של הזרים החדשים יעמוד על כ-20, כך ש-45 אחוזים מהזרים שיהיו זמינים למחזור ה-22 ב-21 ביוני לא היו רשומים באיגוד הכדורסל ערב היציאה לפגרה הכפויה.

עוד בוואלה!

הפועל ירושלים הודיעה: ג'ייקובן בראון יחזור ארצה לסיום העונה

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב אלייז'ה בריאנט מול שחקן הפועל ירושלים ג'ייקובן בראון. ברני ארדוב
מחכים. בראיינט מול בראון/ברני ארדוב

בגזרת המתאזרחים גם כן קיימת בעיה מסוימת. חלק מהמתאזרחים שלא שהה בארץ בחר שלא לשוב, ועוד אחרים מנהלים מגעים כדי לקבל תנאים טובים יותר מאלה שחתמו עליהם בארגון השחקנים מול מנהלת הליגה, כך שנוצר מצב בו גם סגל הישראלים אינו מלא. מלבד אנדריי קוליש, המתאזרח האוקראיני החדש של הפועל באר שבע, מוצעים מתאזרחים נוספים שלא היו עד כה בישראל.

המשוואה האחרונה של הנעלם שנקרא ליגת העל תהיה שחקני הליגה הלאומית שחלקם ישובו מהשאלה לקבוצותה אם בליגת העל, וחלק שני יוחתם וינסה להוכיח את עצמו בליגה הראשונה, אך נכון לעכשיו כל עוד הליגה השנייה עוד לא הכריזה סופית על סיומה, המהלך מתעכב.

מלבד אשדוד, שתופיע עם שני שחקנים זרים על מנת שלא להקנס על פי חוקי הליגה, שאר הקבוצות יציגו סגלים עם שלושה זרים ויותר כשרובן צפויות לשחק עם ארבעה זרים. בשלב הזה רק להפועל באר שבע ומכבי תל אביב יש ארבעה זרים בסגל, ולכן מספר הזרים הנוכחי הוא נמוך מהמצופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully