וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין 100 ימי חסד: מה מחכה לשר הספורט החדש חילי טרופר?

14.5.2020 / 20:30

התזכורת מאבי לוזון, המשימה הראשונה בהשבת השליטה על כספי התמיכה של הטוטו, איום ההשבתה שבאופק והלקח מפרופסור גרוטו. מה מחכה למחליף של מירי רגב, שר הספורט החדש חילי טרופר?

הפגנת מועדוני הטניס בכיכר רבין/צילום: ניב אהרונסון

בווידאו: הפגנת הטניס לפני כשבועיים

אבי לוזון ישב הבוקר (חמישי) באירוע בר המצווה לבנו הצעיר של אבי נמני, ואמר לכל מי שהיה בסביבתו שהכדורגל הישראלי יקבל אפס שקלים ממשרד האוצר בגין נזקי הקורונה. יו"ר מכבי פתח תקווה שהיה גם יו"ר ההתאחדות לכדורגל אפילו סימן תנועת עיגול עם האצבעות כדי להמחיש את האפס.

אם היו נשארים בקופת הטוטו אותם מיליארד ו-200 מיליון השקלים המפורסמים שנלקחו בשעתו לטובת משרד האוצר, יכול להיות שהיה היום יותר קל לארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות, להוציא פיצוי בגין נזקי הווירוס בעונה הזו וגם רשת ביטחון עבור הכדורגל הישראלי לעונה הבאה. אבל הכסף ההוא ששכב ברזרבות של הטוטו, הולאם בינתיים לטובת המדינה ומהווה מאז פצע מדמם עבור האיגודים וקבוצות הספורט.

אם יש משהו ששר התרבות והספורט הנכנס חילי טרופר ישמע בפגישות שיהיו לו בחודש הקרוב עם כל קברניטי הספורט בארץ, זה על הכסף ההוא שיכול היה היום, בעת הקורונה, לעזור מאוד לענפי הספורט ובראשם הכדורגל והכדורסל שנפגעו יותר מכולם. כולם ידרשו ממנו להשיב את השליטה על כספי התמיכות של הטוטו אל הטוטו ולא להשאיר אותו בידיים של משרד האוצר. זו המשימה הראשונה שיציבו לטרופר.

חילי טרופר, הכנות להשבעת הכנסת ה-21, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
חילי טרופר לפני השבעתו לכנסת באפריל 2019/ראובן קסטרו

טרופר בן ה-42 מקבל את תפקיד השר הראשון שלו במשרד שהוא לא גדול מבחינה תקציבית, אבל מאוד מתוקשר. תעיד על כך מירי רגב, השרה היוצאת, שאפילו זכתה לדמות משלה בארץ נהדרת והייתה מככבת לא פעם בכותרות, הן בתחום התרבות והן בתחום הספורט. טרופר בא לתפקיד עם הבנה בספורט. הוא אוהד הפועל ירושלים בכדורסל והפועל קטמון בכדורגל ומבין דבר או שניים בעסק. אבל גם אחד שמבין מה זה פיק אנד רול ונבדל פסיבי, לא יודע מה מחכה מתחת לפני השטח במקום של המערבולות. להתמודדות הזו יצטרך טרופר לגייס את מה שלמד בלחימה בשטח בנוי כשהיה מפקד בדובדבן, אם כי גם בתפקידיו החינוכיים ברמלה ובירוחם, הוא בטח נתקל במוקשים עוצמתיים שהיה צריך לפרק.

מי שדיבר היום עם הגר גבאי, הדוברת של טרופר, שמע שהשר הנכנס מסרב כרגע להתראיין בטענה שהוא רוצה ללמוד את השטח לפני שיתחיל לדבר עליו. מחשבה בריאה כי משרד התרבות והספורט הוא מורכב, בטח עם נושאים כל כך שונים ורחוקים אחד מהשני כמו תרבות וספורט. אומרים שהבעיה של המשרד הזה היא שאין בו יותר מדי ג'ובים לחלק, כך שקשה לעשות בו רווח פוליטי, אבל לטוב ולרע הוא מאוד מיוחצן ומתוקשר ואת הפעילות שלך בו בוחנים מכל כיוון ובפרופיל גבוה של העוסקים במלאכה.

טרופר נכנס לתפקיד ברגע קריטי ואם יבקש 100 ימי חסד, לא יקבל כי פשוט אין. מעבר למאבק המידי על כספים בגין נזקי הקורונה, הוא יתקל ממש בעוד שלושה חודשים באיום שכבר קורם עור וגידים בין כל האיגודים להשבית את הפעילות הספורטיבית מהבוגרים ועד הילדים אם ייפגעו התמיכות ואם לא ייעשה מהלך להחזיר את רווחי הטוטו לידי הטוטו כדי שהקבוצות יהיו יותר קרובות לתקציבים. מקיר לקיר כבר קיים מתווה להשבתת כל הפעילות החל מסוף חודש אוגוסט, וטרופר לא רוצה להיות השר שצריך לעסוק בכיבוי שריפה כל כך גדולה.

שרת התרבות מירי רגב בטקס פרסי מפעל חיים של אמ"י - איגוד אמני ישראל, 3 בדצמבר. ראובן קסטרו
עשתה כותרות. מירי רגב/ראובן קסטרו

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור איתמר גרוטו, יכול לספר לשר הנכנס איך במשפט אחד הקפיץ נגדו חצי מדינה. כשאמר גרוטו שהוא לא רואה את הכדורגל חוזר גם בעוד חצי שנה, הוא קיבל כל כך הרבה הודעות וטלפונים שגרמו לו להחזיר את הכדורגל ראשון. כזהו הספורט, גם אם תופסים אותו כבילוי, מותרות או חלק מתרבות הפנאי, הוא אוויר לנשימה עבור רבים שלא יעשו לטרופר חיים קלים, אם לא ישנס מתניים ויקפוץ מהר לבריכת הכרישים, שם גם יצטרך להראות שהוא יודע לשחות וגם להוכיח שהוא יכול להתגבר על כל הסכנות.

ויש הרבה עבודה. יש מגרשים שצריך להכשיר מול מנהל מקרקעי ישראל. יש משכורות מינימום שצריך להנחיל למאמנים במחלקות הצעירות ודפוסי ניהול מתחייבים למי שמנהל את אותן מחלקות ולעתים לא מוכשר ולא ראוי לכך.

בפעולה אחת העלה את עצמו ארז כלפון למדרגה מאוד גבוהה בציבור. מי שבקושי ידע איך הוגים את שמו ומה תפקידו לפני חודש, מדבר עליו עכשיו כמי שיכול לעשות כל תפקיד וזה רק בזכות העובדה שהצליח להחזיר את הכדורגל לפעילות. אז טרופר שאולי רק מתחיל בימים אלה בקריירה של מיניסטר, יכול לקחת בחשבון שהוא עשוי להרוויח והרבה במשרד שספק אם אחרים בממשלה רצו בו. רק שיעשה יותר מאשר ידבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully