וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן שסחט לו את הביצים וזה שכמעט חיסל את הקריירה: קלאטנברג בוחר את השחקנים המעצבנים

השופט האנגלי סיפר על ההיתקלויות עם קרייג בלאמי, רוי קין, פפה ויינס להמאן, והוסיף לרשימה את השחקן שכמעט גרם לו לפרוש

רויטרס

בווידאו: באיירן מינכן מתאמנת לקראת חזרת הבונדסליגה

מארק קלאטנברג, השופט האנגלי הבכיר שניהל ב-2016 בזה אחר זה את גמר הגביע האנגלי, גמר ליגת האלופות וכן את גמר היורו בין פורטוגל לצרפת, סיפר ב"דיילי מייל" מי הם חמשת השחקנים הכי מעצבנים אותם שפט במהלך הקריירה הארוכה שלו.

מארק קלאטנברג מוציא אדום לשחקן וינסנט קומפני. ברני ארדוב
הרחיק גם את וינסנט קומפני מול ישראל. מארק קלאטנברג/ברני ארדוב

הראשון ברשימה היה קרייג בלאמי, החלוץ הוולשי שזכור מימיו בניוקאסל, מנצ'סטר סיטי וליברפול. "ידעתי שהיחסים בינינו ברמה אחרת אחרי שהוא סחט לי את הביצים במנהרת השחקנים באתיחאד", אמר קלאטנברג, שהרחיק את הוולשי שלו בצדק ב-2009. "כל השופטים סבלו ממנו כי הוא פשוט היה נוהם לעברך ושולח ידיים, כל הזמן מאתגר אותך. והשפה שלו הייתה איומה, פשוט גסה".

על רוי קין, קשר מנצ'סטר יונייטד לשעבר שהיה לצדו באולפן במונדיאל 2018, אמר קלאטנברג בן ה-45: "אקדים ואבהיר שהוא ג'נטלמן ואיש נעים להתרועע, מה שמוכיח ששחקנים מתנהגים אחרים מחוץ למגרש. כשחקן, לא יכולת לסמוך עליו. לא ידעתי אם הוא הולך להתפוצץ או לעשות משהו מלוכלך כמו הפגיעה ההיא באלף אינגה הולאנד. זה היה מביש, והוא תכנן את זה מראש. הוא תמיד בא קשוח לשופטים, כי האגו הוביל אותו. וזה גרם לעימותים, כמו שהיה בינו לבין פטריק ויירה".

הבא בתור מבחינת קלאטנברג היה יינס להמאן, שוערה הגרמני של ארסנל: "הוא היה כל כך מרוגז תמיד ולא הפסיק. אחד מאותם אנשים שמתלוננים על הכול ועל כולם. אם הכדור היה עגול, הוא התלונן. אם הכדור לבן, הוא התלונן. הייתי חושב לעצמי: 'רק תניח לי'. הוא היה עושה דברים קטנים כאלה שהקשו ולכן לא נהניתי לשפוט אותו. לא היה קל להתמודד עם השטויות שלו".

פפה שחקן ריאל מדריד עם השופט מארק קלטנברג. GettyImages
לא יכולתי לסמוך עליו. מארק קלאטנברג עם פפה בגמר האלופות/GettyImages

קלאטנברג הצביע גם על שחקן מחוץ לפרמיירליג, וזהו פפה הפורטוגלי, שזכה עם נבחרתו ביורו ב-2016 כשהאנגלי שפט ולפני כן גם בליגת האלופות עם ריאל מדריד, כשניסה לגרום לקלאטנברג להרחיק שחקן של אתלטיקו. "זה עוד שחקן שלא יכולתי לסמוך עליו", אמר השופט. "המשחק יכול היה להיות קל ונוח לשיפוט, ואז פפה פתאום עושה משהו ערמומי. איתו כל הזמן הייתי צריך להיות על המשמר. הוא תמיד חיפש לעשות משהו ולא היה כיף לשפוט אותו".

ולקינוח, החמישי ברשימת המעצבנים של קלאטנברג הוא ג'ון אובי מיקל, הקשר הניגרי ששיחק במשך שנים בצ'לסי. "בחרתי אותו בגלל התקרית ב-2012 במשחק מול מנצ'סטר יונייטד, כשהוא האשים אותי באמירה גזענית", הזכיר קלאטנברג. "זה לא היה נכון ובהמשך גם נוקיתי על ידי ההתאחדות. הוא מעולם לא התנצל על כך וזה היה מאכזב כי הוא יכול היה להרוס את חיי. רציתי לעזוב לאחר מכן, אבל לא יכולתי כי הייתי צריך לפרנס את משפחתי ולא היה לי מקצוע אחר. האירוע הותיר טעם רע. שחקני צ'לסי אחרים התנצלו מאז, אבל הוא לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully