וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלום ושברו: טל בן חיים עשוי לחזור לישראל אחרי האכזבה באירופה

14.5.2020 / 8:00

אחרי שלוש שנים מאכזבות בספרטה פראג, טל בן חיים עשוי לשוב לישראל מוקדם מהצפוי. האופציה: החלוץ צפוי לוותר על חוזהו בתמורה לשחרור ללא תמורה ובגיל 31 להשאיר את החלום האירופי מאחור. מכבי תל אביב על הפרק, אך לא תוכל לשלם לו את הסכומים אליהם הורגל

באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב

טל בן חיים עשוי לשוב לישראל בקיץ הקרוב, שנה לפני תום חוזהו בספרטה פראג. בן חיים חזר השבוע לצ'כיה אחרי ששהה לאורך רוב תקופת הקורונה בישראל. קבוצתו שבה להתאמן ב-30 באפריל לקראת חזרתה המתוכננת של הליגה ב-27 במאי, אבל מאחר שהשחקן ומשפחתו לא מצאו דרך לטוס לצ'כיה, בן חיים חזר באיחור של 10 ימים לפראג. למן הרגע שהותר להתאמן בחוץ, ערך בן חיים אימונים אישיים, חלקם באצטדיון לויטה בכפר סבא ולדברי מקורבים אליו הוא בכושר טוב, אבל ספק אם יקבל צ'אנס בקבוצתו.

שחקן הכנף הישראלי שמחזיק בחוזה לעונה נוספת בספרטה, נפצע בברכו בצורה קשה בסוף יולי 2018 ולאחר חזרתו שיחק רק בקבוצת המילואים. הצ'כים מעוניינים למכור אותו, אבל לא קיבלו הצעות לאור הסכום בו נרכש (2.9 מיליון יורו בקיץ 2017, שיא העברות אז בצ'כיה) והחוזה הגבוה שלו (כמיליון יורו בעונה).

לא מן הנמנע כי בן חיים יוותר בסופו של דבר על חוזהו לעונה הבאה בתמורה לקבלת כרטיס השחקן שלו לידיו. זה יחסוך לספרטה את משכורתו הגבוהה ויאפשר לבן חיים לשלוט בתחנה הבאה שלו ולא פחות חשוב - לזכות במענק חתימה בקבוצה הבאה בה יחתום. שחקנים המקורבים לבן חיים מעריכים כי הוא מיצה את אירופה, אף שלא הותיר בה חותם, ובחודש אוגוסט אז יהיה בן 31 הוא יעדיף לנחות חזרה בליגת העל ולחתום על חוזה ארוך טווח בישראל עם עדיפות למכבי תל אביב.

טל בן חיים מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הפרק האירופי עומד להסתיים. בן חיים במדי מכבי תל אביב/ברני ארדוב

הבעיה במכבי תל אביב ובכלל בישראל, זו הפגיעה הקשה שתעשה הקורונה בחוזים שיוצעו לשחקנים כאן בעונה הבאה. אם בעבר יכול היה בן חיים לחלום על חוזה של חצי מיליון יורו אצל מיטש גולדהאר כשיחליט לחזור, עכשיו המקסימום שהקנדי יציע ינוע סביב 50 אחוז מכך.

גם בספרטה פראג יתבקש בן חיים לקצץ בחוזהו לעונה הבאה. הצ'כים מדברים על קיצוץ של 40 אחוז וגם הישראלי יתבקש לכך, מה שידחוף אותו עוד יותר לפשרה לפיה יוותר על החוזה לעונה הבאה תמורת כרטיסו, אבל זה בתנאי שיידע שמכבי תל אביב או קבוצה אחרת מחכות לו.

אם אכן ישוב לארץ, בן חיים לא יוכל להכתיר את החוויה האירופית שלו כמוצלחת. עם הכישרון הגדול, השערים הוירטואוזים כמו זה מול נבחרת איטליה, הוא לבטח האמין שיוכל להשתלב מחוץ לישראל בכבוד ולא להיכנס לרשימת השחקנים שעשו אמנם כסף טוב בחוץ, אבל לא הצליחו מקצועית.

בשלוש העונות שלו בספרטה פראג, בן חיים רשם 24 הופעות (לא כולל קבוצת המילואים), מהן 18 בליגה. הוא בישל שלושה שערים, אבל לא כבש. למעשה, השער האחרון שלו היה ב-22 באפריל 2017 כשמכבי תל אביב ובית"ר ירושלים נפרדו ב-1:1. אין ספק שהפציעה הקשה שעבר הכתה בו ומנעה ממנו להוכיח שאירופה בכלל והליגה הצ'כית בפרט אינן גדולות עליו, אבל בשורה התחתונה לא יהיה לו מה להוסיף מהשלוש השנים האחרונות לקלטת ביצועיו ועל כך הוא לבטח מצטער מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully