וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש ממי ללמוד: ממשלת שוויץ תזרים 515 מיליון דולר לשיקום הספורט

מדובר בהלוואה שתוחזר בתוך 10 שנים ונועדה להציל מועדוני כדורגל והוקי קרח מקריסה. השרה: "ספורט הוא חלק חשוב בחברה שלנו"

רויטרס

ממשלת שוויץ הודיעה אתמול (רביעי) על הזרמת 500 מיליון פרנק (כ-515 מיליון דולר) לספורט המקומי כדי לסייע למועדונים והאיגודים לצלוח את המשבר הכלכלי שהגיע בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. מדובר למעשה בהלוואה, אותה ראשי הענפים יצטרכו להחזיר במשך 10 שנים והיא תהיה נטולת ריבית עד 2023, אז היא תעמוד על אחוז אחד. "ספורט הוא חלק מרכזי בחברה השוויצרית", אמרה שרת הספורט, ויולה אמהרד.

משרד הספורט השוויצרי החליט להעביר יותר ממחצית הסכום, 350 מיליון פרנק (460 מיליון דולר), לכדורגל וההוקי קרח שהם שני הענפים הקבוצתיים הפופולאריים במדינה. הסכום יועבר בשתי פעימות: בראשונה יועברו 175 מיליון עבור ההפסדים הצפויים למועדונים עד סוף 2020 והפעימה השנייה תלויה בהגבלות שיוטלו על כניסת קהל לאירועי ספורט. אם אכן תהיה הגבלה כזו לזמן ארוך, המועדונים יקבלו 175 מיליון נוספים עבור 2021.

שחקני פ.צ. באזל. AP
שקט לתקופה ארוכה. שחקני באזל/AP

מדובר בצעד מאוד מדוד ומבוקר של משרד הספורט השוויצרי, שהבהיר לראשי הענפים ולמועדונים שיש כמה תנאים ובראשיתם שכל שחקני הכדורגל וההוקי קרח יקצצו את שכרם ב-20 אחוז בשלוש השנים הקרובות - תנאי לו הסכימו כל המועדונים.

בנוסףף הובהר למועדונים שיהיה אסור לעשות בכסף שימוש להעלאת שכרם של שחקנים ושהם יהיו צריכים לספק הוכחות שהם נעזרים בסכום גם כדי לאפשר למחלקות הנוער והילדים שלהם לחזור לפעילות מלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully