וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יציל את הבית שלי: האם פנאתינייקוס עומדת בפני מכירת חיסול?

12.5.2020 / 16:00

הבעלים נעלם מעין התקשורת, הקרע עם האוהדים מרחף כעננה, הכוכבים (ובראשם ניק קלאתיס) עלולים לעזוב וכולם מחכים למוצא פיו של דימיטריס ינאקופולוס. הקורונה מעמידה את פאו בפני שוקת שבורה, אבל מציאת חיסון עשויה לשנות הכל

פגישת המחזור של עודד קטש עם כוכבי פנאתינייקוס/עריכת וידאו: ניר חן

בסרטון: עודד קטש וכוכבי פנאתינייקוס בפגישת מחזור

אקורד הסיום של פנאתינייקוס, לפני שמגיפת הקורונה השביתה את עולם הספורט, היה צורם במיוחד. רק 7,031 אוהדים הגיעו לאואקה, ולא בגלל חשש מהידבקות ויראלית; הם נאלצו לחזות בקבוצתם קורסת מול צסק"א מוסקבה וסופגת את הפסדה הגדול ביותר ביורוליג, 97:66. אלא שהמשבר ההוא, שנראה כאילו התרחש לפני שנים רבות, סימל רק את קצה הקרחון לקראת ההתנגשות של הספינה הירוקה, במה שעלול להסתיים בטביעה.

מאז הפסקת המשחקים ברחבי אירופה, נדם קולו של הבעלים דימיטריס ינאקופולוס. בניגוד לימי שגרה, שבהם נהג להביע ברשתות החברתיות את דעתו בשלל נושאים הקשורים בענף הכדורסל, הוא גזר על עצמו שתיקה. לא רק כלפי חוץ: פאו לא הגיעה להסדר עם שחקניה בנוגע לגובה הקיצוץ שיספגו בשכרם, לא ביצעה איזושהי פעולה בשוק השחקנים והמאמנים (על אף שמועות שהופצו ביבשת) ונכנסה לשיתוק ממושך בפועל.

למעשה, ינאקופולוס הסתפק לאורך החודשיים האחרונים במסר אחד ויחיד שהעביר באמצעות חשבון האינסטגרם שלו. "השחקנים רוצים לקבל שכר של 80 אחוזים, למרות ששיחקו רק ב-65 אחוזים מהעונה", הסביר, והפטיר בדרכו כי "נראה מי יצחק אחרון".

דימיטריס ינאקופולוס עם פיני גרשון. Action Images, אתר רשמי
לא בטוח שהקהל ישמח לשמוע מה שיש לו לומר. ינאקופולוס עם פיני גרשון/אתר רשמי, Action Images

השקט עומד להישבר בקרוב, ולא בטוח שאוהדי הקבוצה ישמחו לשמוע את מה שיש לבוס הגדול להגיד. ביוון מעריכים כי ינאקופולוס יכנס מסיבת עיתונאים בימים הקרובים וייתן תמונת מצב בנוגע לתוכניות המועדון. ההערכות נעות בין העמדת פנאתינייקוס למכירה לבין הכרזה על קיצוץ מסיבי בתקציב, שעלול להגיע אפילו ל-50 אחוזים.

אתמול (שני) פירסם אתר "יורוהופס" ידיעה שהציתה סערה ביוון, ועל פיה ניק קלאתיס צפוי לעזוב את הקבוצה, אף שהוא חתום לעונה נוספת. הכוכב הגדול של פאו משתכר כ-2.3 מיליון יורו, ולכל הדעות מדובר בחוזה כבד על הירוקים במצבם הנוכחי. לאחרונה, על פי פרסומים במדינה, הוא התבקש לקצץ לפחות כ-400 אלף יורו.

עזיבה של קלאתיס תהפוך אותו לאחד השחקנים המבוקשים בשוק, גם בימי המשבר הכלכלי של הקורונה, והקבוצות העשירות כבר לוטשות עיניים.

* ריאל מדריד מתעניינת למקרה שפקונדו קמפאסו יעזוב ל-NBA (ואולי תפעל להביאו לצידו, לאור הירידה המתמשכת בכושרו של סרחיו יוי).

* צסק"א מוסקבה עשויה להפוך ליעד אטרקטיבי עבורו, אחרי שלא הביאה תחליף הולם לננדו דה קולו, ולאור שיתוף הפעולה הפורה שנרשם בעבר בין הרכז היווני לבין מייק ג'יימס והמאמן דימיטריס איטודיס.

* ז'ליקו אוברדוביץ', אם יאמן בעונה הבאה ביורוליג, בוודאי לא יתנגד להתאחד עם חניכו לשעבר.

* וגם זניט סנט פטרסבורג, שהולכת ומסתמנת כמי שתהפוך בקיץ הקרוב לכוח משמעותי בשוק, מוזכרת כמועמדת לקלוט אותו, בעיקר אם צ'אבי פסקואל (שמכיר היטב את קלאתיס מימיהם בפאו) ימשיך לאמן אותה.

שחקן פנאתינייקוס ניק קלאתיס עם מאמן ריאל מדריד פאבלו לאסו. Action Images, אתר רשמי
תמונה שתהפוך שגרתית? פאבלו לאסו מתדרך את ניק קלאתיס/אתר רשמי, Action Images

קלאתיס, למרות הפיכתו לסמל במועדון מאז פרישתו של דימיטריס דיאמנטידיס ב-2016, מבין את מצבו בשוק, ומבין גם שהקבוצה עמה הוא מזוהה עלולה להתרחק מאוד מצמרת היורוליג; הסברה שיעדיף לנצל את מניותיו כל עוד הן בשיאן, נראית לפיכך הגיונית לחלוטין.

הבעיה של פאו היא שפרידה אפשרית מקלאתיס תהיה בגדר מכה אנושה, מקצועית ומוראלית, אבל המהפכה הכפויה לא תיעצר בו. המיליונר השני בסגל, ג'ימר פרדט, שמשתכר כ-1.7 מיליון יורו, צפוי גם הוא לעזוב, אלא אם יסכים לקצץ באופן משמעותי בחוזהו - וגם האחרים יתבקשו לקצץ או שיעזבו.

כל זה קורה כשעמדת המאמן נותרה מיותמת: ריק פיטינו עזב לארה"ב מיד לאחר פרוץ המגיפה וחתם לחמש שנים במכללת איונה, אף שהיה חתום לעונה הבאה, והפנטזיות על חזרתם של איטודיס או שרונאס יאסיקביצ'יוס התחלפו בשאיפות ריאליות יותר. לצד פרסומים על מועמדות אפשרית של אנדראה טרינקיירי וסשה אוברדוביץ', עוזר המאמן הוותיק יורגוס וובוראס נחשב כרגע לבעל הסיכויים הגבוהים ביותר לקבל את התפקיד.

עוד בוואלה!

ריק פיטינו מא' ועד ת': "ניסיתי לפרוש, אבל אני מכור. כמו מיק ג'אגר"

לכתבה המלאה
סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב מול ג'ימר פרדט שחקן פנאתינייקוס. דני מרון
פרידה צפויה, ופחות כואבת, אבל כזו שמלמדת לא מעט. ג'ימר פרדט מול סקוטי ווילבקין/דני מרון

מאחורי המשבר הכלכלי של פאו עומדים מספר גורמים. בדומה למכבי תל אביב, באסקוניה וז'לגיריס קובנה, חלק ניכר מתקציבה (שמוערך העונה ב-14 מיליון יורו) נשען על מכירת כרטיסים ומינויים, והאפשרות הריאלית שהעונה הבאה תתקיים - או לפחות תיפתח - מול יציעים ריקים, מעמידה אותה בפני בעיה. זה לא נגמר שם.

7,031 הצופים שהגיעו למשחק נגד צסק"א באואקה לא חששו, כאמור, מהקורונה; והאנרגיות המחודשות שהביא איתו פיטינו לא נעלמו סתם כך. במחצית השנייה של העונה איבדה פנאתינייקוס את כוחה באולם הביתי, ומאחורי השקט המטריד הזה עומד סכסוך מתוקשר בין ינאקופולוס לאוהדים בשער 13.

הסערה החלה בדרבי נגד אולימפיאקוס; מופע האבוקות שנראה ביציעים, נוסף על איומים שיוחסו לבעלים נגד נציגת היורוליג במגרש, הוביל לעונש כבד נגד המועדון - קיום המשחק הביתי מול פנרבחצ'ה מאחורי דלתיים סגורות. ינאקופולוס יצא במפגיע נגד האוהדים. הוא סיפר כיצד הם איימו על ילדים קטנים שישבו בשורות הראשונות, ותפסו להם את המקומות, והבהיר כי לא ישתף איתם פעולה. אז הגרעין הקשה הפסיק להגיע.

עוד קודם לכן, בסיום העונה שעברה, דיבר הבעלים על האפשרות שירכוש את קבוצת הכדורגל במועדון - אך באותה נשימה איים לעזוב במידה שלא יימצאו לו שותפים בפרויקט בניית קומפלקס חדש בגן הבוטני במרכז אתונה, שבו יאוכלסו אולם כדורסל ואיצטדיון כדורגל. השותפים הללו לא נמצאו בינתיים.

אוהדי פנאתינייקוס. Action Images, אתר רשמי
מחזות שלא נראו זמן רב באואקה, ולא רק בגלל הקורונה. אוהדי פנאתינייקוס/אתר רשמי, Action Images

וישנו גם ההיבט העסקי. משפחת ינאקופולוס היא הבעלים של "ויאנקס", אחת מחברות התרופות הגדולות ביוון, שחולשת גם על עשרות מדינות; בימי שליטתם של פאבלוס, תנאסיס וקוסטאס ינאקופולוס (אביו ודודיו של דימיטריס), נהנתה פאו מתמיכה מוחלטת של המשפחה ומתקציבים גבוהים. כיום, התזרים אינו עובר באופן חופשי ואוטומטי מהחברה למועדון כבעבר.

כפי שזה נראה כעת, רק גורם אחד יכול להציל את פנאתינייקוס מקריסה או משינמוך משמעותי בעתיד הנראה לעין, ולשנות את התמונה מקצה לקצה. באופן אירוני זהו דווקא וירוס הקורונה. ברחבי העולם מוקדש מאמץ מרוכז במציאת חיסון, וברגע שאחד כזה יימצא - יש סיכוי גבוה ש"ויאנקס" תזכה במכרז להפצתו; במקרה שכזה, מצבה הפיננסי ישתפר לאין ערוך, וגם קבוצת הכדורסל תושפע מן הסתם לטובה מכך.

לא בטוח שזה יקרה, וייתכן מאוד שגם אם כן - זה יהיה מאוחר מדי בכל הקשור לעונה הבאה. כך או כך, נראה שאוהדי פאו צריכים להתרגל למעמד חדש ומוחלש, גם אם רק זמני, של המועדון המפואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully