וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי ליגת הנשים בכדורסל: משרד התרבות והספורט מעכב את תקציבי ספורט הנשים

11.5.2020 / 18:01

יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל הילה קניסטר בר-דוד פנתה למשרד התרבות והספורט: "לא ייתכן שההפליה תימשך - מדובר בסכומים זעומים ביחס לתקציבים שהועברו לקבוצות הגברים"

שניס ג'ונסון שחקנית מכבי עירוני רמת גן בכדורסל נשים. עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, אתר רשמי
"עיכוב נוסף בהעברת הכספים יגרום נזק בלתי הפיך"/אתר רשמי, עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל

יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, הילה קניסטר בר דוד, פנתה היום (שני) למשרד התרבות בדרישה להעביר לקבוצות ליגת העל לנשים בכדורסל את תקציבי הקבוצות המעוכבים על ידי משרד התרבות והספורט מאז פרץ משבר הקורונה.מדובר בסכום של 300 אלף שקל לכל קבוצה, סכומים אשר אותם התחייב משרד התרבות והספורט להעביר לקבוצות הנשים בליגות הבכירות בעקבות עתירה שהגישה בעבר מנהלת ליגת העל לנשים בכדוסל לבג"צ בטענה להפליה מגדרית.

על פי יו"ר המנהלת, קניסטר בר דוד: "הקבוצות ספגו נזקים קשים בעקבות משבר הקורונה והפסקת פעילות הליגה ועיכוב נוסף בהעברת הכספים יגרום נזק בלתי הפיך לקבוצות אשר גם ככה מצויות במשבר תקציבי חסר תקדים".

בימים האחרונים העביר משרד התרבות והספורט 40 אחוז מהתמיכה השנתית לענפים השונים, אבל דווקא את התמיכה לקבוצות ליגות הנשים מעכב המשרד בטענה שיש להמתין להכרעת בג"צ בעתירה שהגישו קבוצות ליגת העל לנשים בכדורגל בטענה להפלייה ביחס לתקציבים המועברים לקבוצות הגברים.

החלטה זו של משרד התרבות והספורט מנוגדת לעמדת יועמ"ש מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, עו"ד אורי כהנא, המייצג גם את קבוצות כדורגל הנשים בבג"צ, אשר הבהיר כי "אין כל מניעה משפטית או החלטה שיפוטית כלשהי, המונעים את העברת המקדמות בשיעור 40 אחוז (ואף יותר) לקבוצות הנשים. להפך, בג"צ המליץ למשרד התרבות והספורט לחזור בו ולתקצב באופן שוויוני את ענפי הנשים".

seperator

ממשרד התרבות והספורט נמסר: "המשרד הצליח להגיע להסכמה מול משרד האוצר לפיה כי כל גופי התרבות והספורט יקבלו מקדמה בגובה של 50%, ללא צורך בדיווח ביצוע, כולל אגודות הנשים. מאחר שהאגודות עדיין לא חתמו על המסמכים הנדרשים - המקדמות טרם הועבר לידיהם. ברגע שיחתמו על המסמכים הדרושים - הכסף יגיע תוך מספר ימים לחשבונות האגודות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully