וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעים להיזכר: 25 שנים אחרי, נעים חוזר לשער שהעניק לסראגוסה תואר אירופי

"היו שערים דרמטיים במשחקי גמר, אבל לשער שלי היה הכול והוא גרם לאושר נצחי". קשר העבר נזכר בגול מ-40 מטרים לרשת ארסנל, בשניות הסיום של ההארכה בגמר המחזיקות ב-1995

מתוך הטוויטר של ברצלונה

בווידאו: חזרתה של ברצלונה לאימונים

שלוש שניות קסומות בפארק דה פראנס - כך מגדירים בסראגוסה את הרגע בו נעים הכניע מ-40 מטרים את דייויד סימן והעניק לקבוצתו את גביע המחזיקות בסיום ההארכה מול ארסנל. זה קרה היום לפני 25 שנה, ונותר הרגע החשוב בהיסטוריה של המועדון שנמצא כיום בצמרת הליגה השנייה בספרד.

שחקן ריאל סראגוסה נעים מניף את גביע המחזיקות לאחר ניצחון על ארסנל בתום הארכה בשנת 1995. AP
רחובות ופארק על שמו. נעים עם הגביע ב-1995/AP

לכבוד ציון חצי היובל, פנו ב"הראלדו" לחתן האירוע נעים שתיאר את הבעיטה המופלאה שהשוער האנגלי כינה "רגע השפל בקריירה שלי". הקשר הספרדי ממוצא מרוקני (מוסלמי יליד סאוטה ששמו המלא הוא מוחמד עלי עמאר) ששיחק בטוטנהאם לפני שהגיע לסראגוסה ומעולם לא כבש נגד ארסנל עד אז, סיפר היום: "נכנסנו לשניות האחרונות של ההארכה. התוצאה הייתה 1:1. הזמן עמד להיגמר וכבר התכוננו לפנדלים. הכדור הגיע אליי והאמת שלא השתלטתי עליו טוב. חיפשתי את חואן אסניידר שהיה בנבדל, ואז הבחנתי בשוער מחוץ לשער. נדרשתי לקבל החלטה מהירה, והחלטתי לבעוט".

אחרי שלוש שניות, כאמור, הכדור נעצר ברשת ונתן את האות לחגיגה. "המרחק היה גדול, אבל ברגע ששחררתי את הכדור כבר ידעתי שבעטתי טוב. הם תמיד שיחקו עם הגנה גבוהה וידעתי שסימן נמצא קצת בחוץ. אם לא הייתי יודע, לא הייתי מנסה והכדור לא היה נכנס. היו שערים מכריעים בגמרים אירופים, למשל מנצ'סטר יונייטד נגד באיירן מינכן, אבל הם היו שערים רגילים. לשער שלי היה הכול - גם בגלל המרחק, גם בגלל הרגע בו נכבש וגם בגלל המעמד. אבל יותר מכל זה, השער שלי גרם לאושר בלתי נגמר. גם עכשיו, 25 שנים אחרי".

נעים גילה כי כבש שער דומה גם כשחקן נוער בברצלונה: "זה היה נגד ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו, בגמר הנוער שנערך לפני גמר הגביע המלך בין אתלטיקו מדריד לאתלטיק בילבאו. הפסדנו 3:1 וכבשתי מ-35 מטרים, אבל בכדור חופשי. בטוטנהאם הייתי עושה את זה באימונים. פול גאסקוין ואני התערבנו מי יבקיע ממרחק גדול יותר, על בירות ביום שישי. הוא היה בועט מדהים. שחקן סנסציוני וחבר קרוב מאוד".

על ימיו לפני סראגוסה אמר נעים בן ה-53: "עשיתי כמה סיבובים. כנער צעיר הגעתי ללה מאסיה וקודמתי לקבוצה הראשונה של ברצלונה, אבל אז נפצעתי. יוהאן קרויף החליט לנפות אותי כשהייתי בן 21, ולא הרשו לי להתאמן עם הקבוצה ואפילו להיכנס לחדר ההלבשה. עברתי תקופה קשה, עד שטרי ונבלס לקח אותי לטוטנהאם. זה היה אתגר עבורי לשחק באנגליה, בסגנון כל כך שונה. ונבלס עזר לי מאוד. ואז ויקטור מוניוס, ששיחק איתי בברצלונה, שכנע אותי להגיע לסראגוסה. ידעתי שזו קבוצה שמשחקת כדורגל יפה, קהל עם הרבה תשוקה והיסטוריה בכדורגל הספרדי. לא חשבתי יותר מדי וחתמתי".

נעים סיכם: "סראגוסה נתנה לי הרבה יותר מאשר אני נתתי לה. האהבה שאני מקבל בכל יום - אין לה מחיר. מזכירים את השער שלי אינספור פעמים. אהיה קשור לנצח לשער ולעיר הזו. סראגוסה היא חלק ממני. יש שני רחובות על שמי, פארק באלאגון. האהבה שקיבלתי מסראגוסה ואראגון היא חסרת תקדים, גם מאנשים שלא מגיעים למגרשי הכדורגל. הסיבה העיקרית לשחק כדורגל היא כדי לשמח אנשים. התמזל מזלי לעשות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully