וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל בכדורסל תחולק לבתים, כל קבוצה תוכל להחתים ארבעה זרים חדשים

10.5.2020 / 14:07

ועדת מנהלת הליגה החליטה על הקלות לקבוצות שמתקשות להחזיר את הזרים ופרסמה את שיטת המשחקים, כשהאליפות תוכרע אחרי סיבוב אחד של פלייאוף בשיטת הטוב משלושה ופיינל פור. הקבוצות ישחקו בין 9 ל-13 משחקים

צילום מסך

ועדת מנהלת ליגת העל בכדורסל התכנסה היום (ראשון) בתל אביב וקיבלה החלטות לגבי שיטת המשחקים וכמות הזרים שיוכלו לשחק בחזרה של הליגה החל מה-20 ביוני.

כל קבוצה תוכל לצרף עד ארבעה זרים חדשים בחלון ההעברות שנפתח היום ועד יום פתיחת העונה, ללא קשר לכמות הזרים שהיא החתימה עד עכשיו, מה שיאפשר לקבוצות שמתקשות להחזיר את השחקנים שנמצאים אצלם בסגל, לצרף שחקנים זרים ולהפוך לתחרותיים. כל שחקן זר שיגיע לארץ יצטרך להכנס לשבועיים של בידוד, גם אם יגיע אחרי פתיחת העונה. האימונים יחלו באופן רשמי ב-1 ביוני.

יפתח זיו שחקן הפועל גלבוע/גליל מול סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב בכדורסל. לילך וייס רוזנברג
כל שחקן זר יידרש בבידוד של שבועיים/לילך וייס רוזנברג

אחרי השלמת המחזור ה-22, שינעל את הסיבוב השני, תחולק הליגה לשני בתים. הבית הראשון, העליון, יכלול את הקבוצות במקומות 1-4, שישחקו ביניהם שני סיבובי משחקים, ולמעשה יזכו מראש בביתיות לרבע גמר הפלייאוף. הבית התחתון, יכלול את הקבוצות במקומות 5-12, והוא יכלול סיבוב משחקים אחד. הקבוצות שיסיימו במקומות 1-8 ישחקו ברבע גמר הפלייאוף בשיטת הטוב משלושה משחקים, כשהמנצחות יעלו לפיינל פור, בסיומו תוכרז אלופה. הקבוצות במקומות 9-12 בתום הבית התחתון ישחקו עוד סיבוב משחקים אחד ביניהן, בסיומו תרד האחרונה לליגה הלאומית.

בסך הכל יובטח לכל קבוצה לשחק לפחות תשעה משחקים, כשייתכן מצב שקבוצה תשחק 13 משחקים בתקופה של קצת פחות מחודש וחצי, אם תגיע מהבית התחתון ועד לגמר הפיינל פור.

קבוצה שלא תופיע לליגה למשחק אחד מסיבה כלשהי תיקנס ב-400 אלף שקלים, כקבוע בתקנון המנהלת. הקבוצות מחויבות להופיע בסגל הטוב ביותר האפשרי מבחינתן. כל קבוצה תארח את המשחקים באולמה הביתי, כאשר האולמות יותאמו לדרישות משרד הבריאות - באחריות הקבוצות. הפיינל פור יתקיים באולם בו תבחר הקבוצה שתסיים במקום הראשון בתום הבית העליון ובמידה שתתאפשר הכנסת קהל ללא הגבלה, היא תבחר באולם של 10,000 מקומות ישיבה ומעלה.

כמו כן, אם פיב"א תאשר, המיקום הקובע למפעלים באירופה יהיה המיקום לפני הקפאת הליגה, המיקום הנוכחי.


מלבד חברי הוועדה הקבועים נכח בישיבה המנהל המקצועי של מכבי תל אביב ניקולה וויצ'יץ' שליווה את יו"ר המועדון שמעון מזרחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully