וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקרבים לפרקט: ארגון השחקנים ומנהלת הליגה הגיעו לסיכום על תנאי החזרה

7.5.2020 / 15:09

הכדורסלנים הסכימו לקצץ 25 אחוזים משכרם השנתי. דירקטוריון המנהלת צפוי לאשר ביום שישי את המתווה ולהכריז על חידוש המשחקים. שמעון אמסלם: "החזירו לנו את האוויר והשמחה"

ליגת העל בכדורסל עשתה היום (חמישי) עוד צעד משמעותי בדרך לחזרתה. ארגון השחקנים הגיע להסכם עם מנהלת הליגה בנוגע לחזרה לפעילות, כשהכדורסלנים מסכימים לקיצוץ רוחבי של 25 אחוזים משכרם השנתי, למעט אלו המשתכרים שכר נמוך ושזכויותיהם יישמרו.

בפגישה שנערכה בין נציגי השחקנים לבין מנכ"ל הפועל ירושלים גיא הראל ויו"ר הפועל חולון איתן לנציאנו סוכמו פרטי החזרה. אם הקבוצות יקבלו פיצוי מהממשלה, גם השחקנים ייהנו מכך, ועשרה אחוזי מכספי הסיוע יילכו אליהם כדי להשלים חלק משכרם. ראשי המועדונים רצו בתחילה לסגור גם את פרטי הקיצוץ בשכר לעונה הבאה, אולם השחקנים התנגדו לכך בתוקף והנושא יועלה לדיון בהמשך הדרך.

יובל זוסמן שחקן מכבי תל אביב בכדורסל. ברני ארדוב
בקרוב שוב על המגרש. יובל זוסמן/ברני ארדוב

סגן יו"ר ארגון השחקנים, שמעון אמסלם, בירך על המהלך: "החזירו לנו את האוויר, את השמחה, את החיוך. אני שמח שהמנהלת התעשתה והבינה שבלי כדורסל ישראלי אין כדורסל. בניגוד לאקסיומה הקודמת, שאם אין זרים אין כדורסל, יש על מה לסמוך. אנחנו פה כדי לשרת את הקהל ואת הקבוצות. נעזור כדי שיקבלו את הכסף שמגיע להן מהמדינה. מבינים שאנחנו הולכים יד ביד, מקווים שככה זה יהיה גם בעתיד".

יו"ר הארגון ניר אלון אמר: "השחקנים כבר מחכים לחזור לפרקט. אנחנו שמחים שהמאבק הנחוש שלנו הוביל לתוצאות חיוביות, למען הענף כולו - השחקנים, הקבוצות וכמובן האוהדים. אין לי ספק שדירקטוריון המנהלת יאשר מחר את ההסכם, ונוכל לצאת לדרך".

דירקטוריון מנהלת הליגה יידרש לאשר את ההסכם ואת המתווה לחידוש המשחקים, בישיבתו שתתקיים ביום שישי ב-11:00. 

בנוסף, התקיימה היום פגישה בין מנכ"ל משרד הספורט יוסי שרעבי לבין כמה מראשי הקבוצות - יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי, אחד מבעלי הפועל ירושלים אייל חומסקי, יו"ר מכבי ראשון לציון יצחק פרי ויו"ר עירוני נס ציונה יניב מזרחי. גם שרת התרבות והספורט מירי רגב השתתפה בחלק מהפגישה.

בדיון לא הובטח לראשי הקבוצות כמה כסף יקבלו, אבל הובטח להם שמשרד הספורט עושה מאמצים גדולים כדי שיוכלו לזכות לפיצויים כבר בתקופה הקרובה. בפגישה אמרו נציגי המועדונים כי בלא פיצוי, העונה הבאה לא תיפתח. למעשה, המהלך לחידוש משחקי העונה הנוכחית נעשה בידיעה שייתכן כי הכסף לא יגיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully