וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר המתווה המלא להחזרת הכדורגל: מגבלות על מקלחות, איסור לחיצות ידיים וחיבוקים. כל השאלות

7.5.2020 / 11:10

מי יצטרך להיכנס לבידוד, איך בדיוק זה יתבצע, מתי, אם בכלל, יגיע קהל למגרשים ומה לגבי חוזי שחקנים שמסתיימים במאי? הרבה שאלות עלו בעקבות מתווה משרד הבריאות להחזרת הכדורגל. אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר

צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה

בסרטון: שחקני מכבי חיפה לאחר שחזרו להתאמן.

בעקבות ההחלטה שבישרה על חזרת ליגות הכדורגל הבכירות, לצד ההתרגשות של השחקנים ואנשי המקצוע יש לא מעט שאלות שמדאיגות את אנשי הכדורגל הישראלי. היום (חמישי) יסביר יו"ר מנהלת הליגה ארז כלפון את המתווה לאשורו. רגע לפני שזה קורה, אספנו את השאלות שעלו לסדר היום.

המתווה המלא לחזרת הכדורגל

שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים. דני מרון
לא בטוח שכולם יוכלו להופיע, מהרבה סיבות/דני מרון

האם השחקנים יצטרכו להיות סגורים בחדר במשך כל התקופה?

במשרד הבריאות התנו את חזרת ליגת העל בבידוד של השחקנים במשך כל העונה, אך גם זה יכול כמובן להשתנות. אתמול הדיון נסב סביב השאלה האם הבידוד צריך להיות כזה שירחיק את השחקנים גם מבני משפחותיהם, אך נכון לכתיבת שורות אלו הנטייה היא להודיע שהוא יהיה ביתי בסביבת המשפחה הגרעינית. המשמעות: השחקנים יוכלו לראות את בני משפחותיהם, אך לא לצאת בכלל מהבית מכל סיבה שהיא למעט יציאה לפעילות של הקבוצה באימונים ובמשחקים.

האם גם אנשי הצוות, האפסנאים, אנשי הצוות הרפואי ושאר אנשי המועדון יצטרכו להיכנס לבידוד?

לפי גורמים בכירים במנהלת הליגה, ההוראה תהיה שגם אנשי הצוות יצטרכו להיות בבידוד. ומה בנוגע לאנשי המועדון?. "כל מי שבא במגע עם השחקנים והוא חלק 'מחדר ההלבשה' ייכנס לבידוד". המשמעות היא שמנכ"ל, שבדרך כלל לא נמצא בקשר ישיר עם השחקנים, יוכל שלא להיכנס לבידוד, אך פיזיותרפיסט ואפסנאי, שנמצאים בקשר יומיומי ושוהים בחר ההלבשה באופן קבוע, אכן יצטרכו לעשות זאת.

האם גם חיילים יחויבו בבידוד?

בנושא החיילים אין תשובה ברורה. במנהלת הליגה ובמשרד הספורט צפויים לפנות למשרד הביטחון, על מנת שזה יביא לחופשה כוללת של שחקני ליגת העל והליגה הלאומית שמשרתים בצה"ל, ויש לא מעט כאלה. זאת, על מנת שאלו יוכלו לאכוף על עצמם את הבידוד. "אנחנו מקווים מאוד שמישהו חשב על זה", אמר גורם בכיר באחת מקבוצות ליגת העל, "הרי אם שחקן יצטרך לצאת לצבא ואז יבוא לאימון, הבידוד של שאר השחקנים הוא לשווא".

האם הליגה תשוחק עד סוף העונה ללא קהל?

בשלב הראשון הליגה תיפתח ללא אפשרות של הגעת קהל למגרשים, כאשר לפי ההנחיות בשלב זה גם עיתונאים לא יוכלו להגיע ורק צוות צילום ייכנס ויצלם את המשחק כדי להעבירו בשידור ישיר. נכון לעכשיו, ההערכה היא שעד סוף העונה המצב יישאר כפי שהוא, אך במנהלת הליגה הבהירו שהנושא ייבדק מול משרד הבריאות. "ראש הממשלה הודיע שב-14.6 לא יהיו עוד הגבלות על כמות אנשים בהתקהלות. אם ככה, אנחנו מצפים שמשרד הבריאות וראש הממשלה יאפשרו להכניס קהל, גם אם בכמות מוגבלת, מהתאריך הזה", אמר גורם בכיר בכדורגל הישראלי.

אוהדי הפועל תל אביב. לילך וייס רוזנברג
לא נראה שמחזות כאלה יחזרו בזמן הקרוב/לילך וייס רוזנברג

האם שחקנים יחויבו להסכים להנחיות?

במנהלת הליגה צפויים להבהיר היום לראשי הקבוצות, ששחקן שלא יהיה מוכן מפאת חשש להתאמן עם מגע ולהיכנס לבידוד יוכל לעשות כך, לקבוצתו יהיה אסור לפגוע בו בשום אופן והיא תחויב להמשיך לשלם את שכרו. עם זאת, שחקן שייקח חלק בפעילות יהיה מחויב להקשיב להנחיות ולהיכנס לבידוד לפי ההוראות שיינתנו.

מי יפצה את הקבוצות על ההפסדים?

אחרי שצלח במאבק להחזרת הליגה, בפני כלפון עומד כעת מאבק לא פחות חשוב וכנראה מתיש יותר. יו"ר מנהלת הליגה יצטרך להתמודד עם בכירי האוצר כדי להשיג פיצוי משמעותי לקבוצות ליגת העל והלאומית שניזוקו בשל חוסר בהכנסות. בנוסף, הליגה ממשיכה מעבר לחוזי השחקנים, מה שיחייב להוציא כסף נוסף מהכיס. ראשי הקבוצות מצפות לפיצוי של 100 מיליון שקלים לכל הפחות, כאשר באוצר לא ששים להיענות לכך, בלשון המעטה.

האם שחקן שמסיים חוזה במאי יהיה מחויב להמשיך ולשחק בקבוצה?

אם יש משהו בעייתי בהמשך העונה בחודש יוני וכנראה גם ביולי, זו העובדה ששחקנים ומאמנים רבים מחזיקים בחוזה רק עד סוף מאי. ראשי הקבוצות מחכות להנחיות של פיפ"א, כאשר עד כה הארגון העולמי מפרסם המלצות בלבד. בשלב זה, ההמלצה העדכנית ביותר היא ששחקנים יהיו מחויבים לקבוצה עד סוף הפעילות, כלומר עד שהעונה תסתיים בפועל, כאשר הקבוצות לא יהיו מחויבות לשלם להם עבור חודשי האקסטרה.

עם זאת, קבוצות שקיצצו בשכר השחקנים, כלומר כל קבוצות ליגת העל, יצטרכו לפי ההמלצה הזו להחזיר את הסכום שקוצץ. "אין שום הנחייה ברורה נכון לעכשיו", סיפר מנכ"ל באחת מהקבוצות, "יש רק המלצות שמתעדכנות כל כמה ימים. אנחנו מאמינים שעכשיו שהליגות מתחילות לחזור יהיו הנחיות חד משמעיות ונוכל להיות חכמים יותר".

שחקני הפועל באר שבע חוגגים עם מיגל ויטור. אדריאן הרבשטיין
זהירות חברים, לא להתחבק. ההוראות החדשות/אדריאן הרבשטיין

ההנחיות המלאות:

החל מ-10 במאי ייכנסו השחקנים לבידוד עד לסיום תקופת הליגה. במהלך תקופה זו השחקנים יהיו רשאים לצאת מביתם לאימונים ולמשחקים בלבד. צוות מקצועי ומנהלתי (מנהלים, עוזרי מאמן, אנשי רפואה, אנשי משק, מנהלה וכיו"ב) וצוות השופטים לא יבואו במגע ישיר עם השחקנים וישמרו על כללי שמירת מרחק ומסיכות (למעט הצוות המקצועי שישתתף בפועל בהעברת האימונים בזמן האימונים ואנשי הצוות והשחקנים אשר יהיו רשומים בטופס המשחק הרשמי בזמן המשחקים, כמו גם צוות השופטים במהלך המשחק). לאורך כל תקופת הבידוד תהיה הקפדה במהלך השהייה מחוץ
למתחם האימונים על כל ההנחיות לבידוד ביתי.

* נסיעות:
נסיעות לאימונים יתבצעו ברכב פרטי או במונית, תוך שמירה על הנחיות התחבורה המפורסמות משרד הבריאות.
נסיעות למשחקים ניתן לבצע גם באוטובוס קבוצתי, תוך שמירה על הנחיות התחבורה.

* בדיקות בריאות:
בכל הגעה למתחם האימונים או המשחקים, יעברו כל השחקנים ואנשי הצוות את הבדיקות הבאות:
א. מדידת חום.
ב. חתימה על טופס הצהרת בריאות
ג. בדיקת גורם רפואי מוסמך בעל תעודה, לרבות מדידת סטורציה (חמצן בדם). ככל שהבדיקה לא תתבצע על ידי רופא ויעלה חשד כלשהוא לתסמינים של המחלה, תהיה חובה לבדיקת רופא וככל שזו לא תיעשה השחקן/איש הצוות לא יוכל להכנס למתחם האימונים/אצטדיון, כפי שיפורט להלן.

ממצא חריג ייחשב אחד מהבאים:
א. חום בטמפרטורה של 38 מעלות צלזיוס ומעלה.
ב. אי עמידה בתנאי הצהרת הבריאות.
ג. סטורציה מתחת ל-95 אחוז.

* בדיקת קורונה
במקרה בו שחקן או איש צוות אשר נבדק לקורונה ותוצאת הבדיקה חיובית, יחויבו כל שחקני הקבוצה שהיו איתו במגע ב- 14 הימים שקדמו לבדיקה להיכנס לבידוד.

* התקהלות:
מתחם האימונים:
במתחם האימונים יהיו נוכחים שחקני הקבוצה והצוות המקצועי והמנהלתי בלבד.

מתחם המשחקים:
תהיה הקפדה על סביבה היגיינית של מתחמי האימונים והמגרשים, לרבות חיטוי הכדורים והמתקנים אחת ליום, בהתאם להמלצות משרד הבריאות.

חדרי ההלבשה ומלתחות:
השימוש במתחם חדרי ההלבשה ובמלתחות יותר בהתאם לפירוט שלהלן:
א. טרם האימון או טרם המשחק ובהפסקת המחצית של המשחק למטרת התארגנות ותדרוכים.
ב. לאחר סיום האימון ו/או המשחק - יתאפשר שימוש במקלחות במתווה של 50 אחוז תפוסה, כאשר בין כל שתי מקלחות בשימוש תהיה מקלחת ריקה (ולשם הדוגמא במתחם בו יש 8 מקלחות ישתמשו ב- 4 מקלחות, עם רווח של מקלחת בין כל שתי מקלחות שיהיו בשימוש). הנכם מתבקשים לתאם עם מנהלי המתקנים חסימה פיזית של האפשרות להתקלח במקלחות שאסור שיהיו בשימוש (לדוגמא על ידי כיסוי הברז בשקית ניילון, או כל חסימה אחרת המונעת את הכניסה לתוך המקלחת).
ג. לאורך כל השהות במתחמים אלו יוקפד על שמירת מרחק של 2 מטרים בין השחקנים )בדגש על תדרוכי שחקנים וכו'.

* לחיצות ידיים:
בהתאם להנחיות משרד הבריאות, חל איסור על לחיצות ידיים ולכן יש להנחות את השחקנים והצוותים המקצועיים להמנע מלחיצות ידיים (הנחיה דומה תימסר גם לשופטי המשחק). טקס לחיצות הידיים המסורתי ישונה ולחיצות הידיים הנהוגות כחלק מהטקס יבוטלו. הנחיות חדשות לטקס הפתיחה יועברו בנפרד בהמשך.

* חגיגות שחקנים ובעלי תפקידים:
בהתאם להנחיות משרד הבריאות, נבקש כי תנחו את השחקנים ואת הצוות המקצועי כי לא יתחבקו לאחר כיבוש שערים, לאחר סיום המשחק ו/או בכל שלב אחר.

* ממונה קורונה:
כל קבוצה תגדיר "ממונה קורונה" לכל קבוצה ולכל מתקן (אימונים ומשחקים). ממונה הקורונה יהיה האחראי על יישום ההנחיות במכתב זה והנחיות נוספות כפי שיועברו מעת לעת ו/או הנחיות משרד הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully