וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד לבנה בקיר סגירת העונה? האוצר מסרב להתחייב לפיצוי לליגות הכדורגל והכדורסל

5.5.2020 / 15:56

בתום ישיבה עם ראשי משרד האוצר ומשרד הספורט התאכזבו במנהלת הכדורסל לגלות כי כל קבוצה תפסיד למעלה ממיליון שקל גם אם הליגה תחזור, בנוסף לבעיות הלוגיסטיות המסובכות. ברביעי תתכנס ועדת המנהלת לדון בנושא

צילום מסך

בווידאו: תחרות "חיובים" ב-NBA

ראשי מנהלות הליגה בכדורגל ובכדורסל ערכו היום (שלישי) ישיבה בהשתתפות בכירי משרד האוצר ומשרד הספורט כדי לנסות ולקבל תשובות על אפשרות החזרה של הליגות. במהלך הישיבה, בה נכחו נציגי מכבי תל אביב והפועל ירושלים גם כן, סרבו במשרד האוצר להתחייב על העברת כספים לקבוצות, ומנגד במשרד הספורט ציינו כי הקבוצות יקבלו פיצוי מהמדינה, אך סרבו לנקוב בסכום, וההחלטה תיפול רק בשבוע הבא.

נציגי האוצר אמרו בשיחה גם לכדורגל שכרגע הם מתנגדים לפיצוי ויש דברים בעדיפות עליונה לפני הספורט. בכדורגל דרשו פיצוי של 150 מיליון ש"ח. משרד הספורט הבהיר שינסה למצוא פתרון ולארגן פיצוי כלשהו.

טיילר דורסי שחקן מכבי תל אביב מול ג'יימס פלדין שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
הפסד הצפוי למכבי תל אביב והפועל ירושלים מוערך ביחד בכ-20 מיליון שקלים./ברני ארדוב

במשרד האוצר הפנו את המנהלת לקרן לעסקים שהקימה הממשלה לקבלת הלוואה, אך לא ברור האם המנהלת זכאית להלוואה לפי התנאים הנדרשים בקרן. במהלך הפגישה קיבלו במנהלת הליגה תשובות מהטוטו ווינר לפיהן לא יקבלו את כל הכסף גם אם יחזרו לשחק, אלא רק את החלק היחסי שיושלם מהעונה, כשהמשמעות היא אובדן הכנסות של כמה מיליוני שקלים. במנהלת הליגה העריכו כי המשמעות היא כי יוכלו להעביר לכל קבוצה רק כ-400 אלף שקלים עד לסיום העונה, מתוך מיליון שקלים, כשההפסד הנמוך ביותר שהוצג על ידי קבוצות הליגה מסתכם בכ-1.5 מיליון שקלים. אגב, ההפסד הצפוי למכבי תל אביב והפועל ירושלים הוא גבוה בהרבה ומוערך ביחד בכ-20 מיליון שקלים.

למרות חוסר הרצון של משרד האוצר להתחייב על העברת כספים, במשרד וכן במשרד הספורט ובמנהלת הליגה העבירו מסר נרחב על רצון לחזור למשחק, כמו שהועבר גם במנהלת ליגת העל בכדורגל. עם זאת, במנהלת ליגת העל בכדורסל מתקשים להאמין כי הקבוצות יסכימו לשוב לשחק עם הבשורה שחזרה תעלה להם למעלה ממיליון שקלים, שבשלב הזה לא ברור כיצד יוכלו לשלם אותם.

הבעיה הכלכלית מצטרפת לבעיות הלוגיסטיות הרבות שיש בחזרה לעונה - כולל נושא החזרת השחקנים הזרים מארצות הברית, בעיה שעדיין לא נפתרה, למרות שבמשרד הספורט אמרו ביומיים האחרונים כי ההערכה היא שהשחקנים יוכלו לשוב לישראל.

מחר צפויה להתקיים ישיבת ועדת מנהלת הליגה, בה ינסו לקבל החלטות על דרכי הפעולה - האם להודיע על סיום העונה, להודיע על המתנה נוספת, או חזרה מלאה לפעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully