וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שואל אתכם בכלל?

5.5.2020 / 11:30

יחד עם המגמה והרצון לחזור למגרשים, יש לא מעט שחקנים שחוששים, כשקבוצות רבות כבר לא מקיימות גם כך את כל ההנחיות לשמירה על בריאותם. המודל הגרמני מציע פיתרון הגיוני, אבל רחוק מאוד מיישום. הפחד, חוסר הארגון והפאניקה שעלולה להיווצר - כל הבעיות בתוכנית החזרה

צילום וידאו: רויטרס

בווידאו: באיירן מינכן חוזרת להתאמן

בדבר אחד אין ספק - כולם מאוד רוצים לחזור לשחק כדורגל. האדרנלין חסר לספורטאים והם משתוקקים לחזור לאימונים מלאים ולאחר מכן גם למשחקים. הבשורות על חזרתו הצפויה של הענף לפעילות מעודדות, אבל יש גם צד נוסף בסיפור הזה. בכל קבוצה יש שחקנים שחוששים מחזרת המשחקים ברמה הבריאותית. התחושה שעולה היא שהדברים כאן לא מספיק מסודרים וכי הרצון הכלכלי להחזיר את הליגה שם את בריאות השחקנים בצד וחושף אותם לסכנה.

נתחיל מכך שבימים אלה המנהלת מחכה כבר לאישור מפרופסור איתמר גרוטו לכך שהשחקנים יוכלו לחזור לאימונים מלאים עם מגע פיזי, אך רבים מהם מספרים כי מזה זמן מה בקבוצותיהם מקיימים אימונים עם מגע. שחקן בקבוצה בכירה סיפר: "כמה שמשתדלים, אי אפשר לקיים משחקונים מבלי שיהיה מגע, שחקנים יורקים על הדשא ובוא נגיד, בלשון המעטה, שכללי הריחוק לא נשמרים במלואם".

שחקני הפועל באר שבע באימון בסגרת הגבלות הקורונה. הפועל באר שבע, אתר רשמי
"אי אפשר לקיים משחקונים מבלי שיהיה מגע"/אתר רשמי, הפועל באר שבע

מבדיקה שערכנו עם שחקנים מקבוצות ליגת העל עולה תמונה בה בחלק מהקבוצות מקפידים ובחלק פחות. במכבי תל אביב, לדוגמא, עדיין מקפידים על שלוש קבוצות של שמונה שחקנים וללא מגע, אפילו ללא משחקונים על מנת למנוע כל אפשרות למגע. בהפועל תל אביב גם משתדלים לשמור ואילו בקבוצות אחרות שחקנים מדווחים שאמנם אין מגע מלא וההוראה היא להימנע ככל האפשר, אך כל עוד מתקיימים משחקונים די בלתי אפשרי לחמוק ממנו.

ומדוע אנחנו מספרים לכם את זה? משום שבסופו של דבר, יחד עם הרצון הכלכלי לחדש את הכדורגל, מגיע לכל שחקן ושחקן שידאגו לבריאותו במקסימום. אתמול הוסבר לנו כי אם שחקן יתגלה כחולה קורונה, כל הקבוצה תבודד לשבועיים. זה נחמד, רק שבקצב של שני משחקים לשבוע, סביר להניח שאותו שחקן שיחק בשבועיים שלפני כן נגד 3 או 4 קבוצות נוספות שייתכן וגם הן יהיו מחויבות בידוד. הפאניקה שתיווצר מסביב תהיה גדולה.

אצטדיון בלומפילד. דני מרון
מה יקרה אם שחקן יידבק?/דני מרון

מה יכול היה להרגיע מעט את הלחץ במקרה כזה? אם היו מספיק בדיקות לערוך לשחקנים פעמיים בשבוע, בדיוק כפי שמתכננים בגרמניה. הבעיה בישראל היא שפרופסור גרוטו הבהיר כי הבדיקות לא מעניינות אותו, היות ושעה אחריהן שחקן יכול להידבק. יכול להיות שהוא צודק רפואית, אך בדיקות גם יאפשרו להמשיך את הליגה אם שחקנים יידבקו ובמקביל ייתנו שקט לשחקנים שעשויים להילחץ מהסיטואציה. יש לציין כי על פי הנחיות מנהלת הליגה, כל שחקן שיבחר לא לשחק יוכל לעשות זאת מבלי שיינקטו נגדו סנקציות, אבל ההשלכות על הקריירה ועל התדמית של שחקנים עלולות להיות חמורות במקרה כזה.

כל העוסקים בענף רוצים לראות את הכדורגל חוזר לפעילות מלאה ולמשחקים, אך במקביל צריך גם המון אחריות לבריאות השחקנים ויכולת למצוא פתרונות תוך כדי תנועה. זאת, כדי להימנע ממצב שבו נדבק אחד ישבית את הליגה, או שהיא תימשך כאשר השחקנים חוששים ובודקים מי שיחק נגד מי ומתי. קיימת סבירות גבוהה לכך שאוטוטו חוזרים לפעילות מלאה והליגה תחודש ביוני. עד אז יש מספיק זמן לעשות את הפעולות שיביאו ביטחון אמיתי לכולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully