וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן הפוטבול האגדי דון שולה הלך לעולמו בגיל 90

אחד המאמנים הגדולים בהיסטוריה והיחיד שרשם עונה ללא הפסד ב-NFL הלך לעולמו. זכה פעמיים בסופרבול והיה אחראי לתור הזהב של מיאמי בשנות ה-70 וה-80

בכל ההיסטוריה של ה-NFL יש רק מאמן אחד שהצליח להצעיד את קבוצתו לזכייה בסופרבול ללא הפסד. למאמן הזה קוראים דון שולה, שהלך היום (שני) לעולמו בגיל 90.

דון שולה. GettyImages
אחד המאמנים הגדולים בהיסטוריה. שולה בסופרבול בתחילת 1986, בו הובסו הדולפינס על ידי סן פרנסיסקו/GettyImages

שולה הוא אחד המאמנים הגדולים והמוערכים בהיסטוריה של המשחק. הוא מחזיק במאזן קריירה של 328 ניצחונות ו-156 הפסדים שמתפרשים על פני 33 שנות אימון בבולטימור קולטס ובמיאמי דולפינס. ב-1972 הוא הצעיד את הדולפינס לעונה מושלמת של 14 ניצחונות בעונה הרגילה וניצחון בסופרבול על וושינגטון רדסקינס. הקבוצה היחידה שאיימה ממשית על התואר הזה הייתה ניו אינגלנד פטריוטס ב-2007, אולם לאחר 18 ניצחונות ללא הפסד היא נוצחה בסופרבול על ידי ניו יורק ג'איינטס.

שולה החל את דרכו ב-NFL כשחקן קליבלנד בראונס ב-1951 והמשיך משם לבולטימור קולטס ולוושינגטון רדסקינס. ב-1957 שולה, שהיה שחקן הגנה, פרש ממשחק ולאחר שנה החל בקריירת אימון. את תפקיד המאמן הראשי הראשון שלו קיבל שולה בבולטימור ב-1963 וכעבור חמש שנים זכה עם הקולטס בסופרבול. ב-1970 עבר למיאמי, אותה הצעיד לעונה הבלתי מנוצחת ב-1972 והוביל אותה לסופרבול גם ב-1982 וב-1985, בשנים נוצחו הדולפינס על ידי וושינגטון וסן פרנסיסקו בהתאמה. שולה היה האיש שאחראי לטיפוחו ולהפיכתו של דן מרינו כאחד מגדולי הקוורטרבקים בכל הזמנים. בסך הכול הוא אימן במיאמי 25 שנה, עד 1995.

דן מרינו שחקן מיאמי דולפינס. AP
בן הטיפוחים הבולט של שולה. דן מרינו/AP

מלבד שתי הזכיות בסופרבול, שולה זכה ארבע פעמים בתואר מאמן העונה ב-NFL, פעם אחת בתור איש השנה בספורטס אילוסטרייטד ונכנס לנבחרי העשור של ה-NFL בשנות ה-70. הוא כמובן הגיע גם להיכל התהילה. הוא המאמן עם מספר הניצחונות ומספר המשחקים שאימן (526) הגבוה ביותר. הוא גם המאמן היחיד בליגה שהדריך חמשה קוורטרבקים שונים בסופרבול - יונייטס, ארל מורל, בוב גריסי, דיוויד וודלי ומרינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully