וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשיא ההתאחדות של האיטי אנס ופגע מינית בשחקניות צעירות"

בתחקיר של "הגארדיאן" נטען כי איב ז'אן-באר ביצע עבירות מין בצעירות, כשאחת מהן גם נכנסה להיריון ועברה הפלה, והשתיק אותן. אחרי ההכחשה וההתבטאויות הקשות, עשויה להיפתח חקירה

רויטרס

בווידאו: זלאטן איברהימוביץ' מתאמן עם האמרבי

תחקיר שערך העיתון הבריטי "הגארדיאן" ביום חמישי האחרון, חשף חשד לאונס ועבירות מין שביצע נשיא התאחדות הכדורגל של האיטי, איב ז'אן-באר, בכמה שחקניות צעירות שהתגוררו במתחם האימונים הלאומי. כעת, אחרי תגובה מתריסה של הנשיא המכונה "דאדו", והשקט בנוגע לעניין בהאיטי עד כה, פנה המשרד להגנת האזרח במדינה למשרד הספורט כדי שיפתח בחקירה.

בהודעה של ארגוני נשים בעניין, נכתב: "הבנות הללו נוצלו על ידי טורפי מין ולא זכו להגנה מהמדינה או מהממונים עליהן. באחד מקטעי הווידאו שפורסמו, אנחנו רואים את ז'אן-באר נוגע ללא בושה בבחורה צעירה במשך דקות ארוכות במהלך ריאיון, ואף אחד לא מגנה. זה מאבק לא רק נגדו, אלא נגד התקשורת, המשטרה ומערכת המשפט".

ז'אן-באר, העומד בראש ההתאחדות של הרפובליקה מהקריביים בשני העשורים האחרונים, הואשם על ידי גורמים שונים בכתבה שפורסמה בעיתון האנגלי, כמי שניצל את מרותו וכפה יחסי מין על אותן צעירות במהלך חמש השנים האחרונות, כאשר חלקן היו קטינות. "הייתה אישה שעבדה במתחם והפעילה לחץ על בנות לשכב עם דאדו", סיפרה בכתבה אחת הקורבנות. "הוא היה רואה צעירה אטרקטיבית מבחינתו, ואז שולח את האישה כדי להגיד לה שהיא תיזרק מהמתחם. הצעירה הייתה מתחילה לבכות ואז האישה מטעמו הייתה אומרת: 'הדרך היחידה לפתור את זה היא לדבר עם דאדו'. באותו רגע, לצעירה לא היה אלא להשלים עם העובדה שתנוצל מינית".

לגבי עוד אחת מהקורבנות של ז'אן-באר, נטען כי נכנסה להיריון ממנו ונאלצה לעבור הפלה בגיל 17. "השתיקו אותה, פחדו שהיא תדבר", אמרה שחקנית לשעבר. "הייתה עוד אחת מהשחקניות הצעירות הכי טובות שלנו, שאיבדה את בתוליה לדאדו כשהייתה בת 17. הבנות האלה התגוררו במתחם של פיפ"א. הן בסך הכול רצו לשחק כדורגל ולייצג את המדינה, אבל הבינו שאם יפתחו את הפה אז יסלקו אותן. הן היו בנות ערובה".

בחורה נוספת שצוטטה (כמו היתר, בעילום שם) בכתבה, הביעה חשש: "אני מפחדת מאוד, דאדו הוא אדם מסוכן ביותר. יש הרבה אנשים שיודעים ורוצים לדבר, אבל גם הם מפחדים, בעיקר על ההורים שעדיין נמצאים בהאיטי.

איב ז'אן-באר נשיא התאחדות הכדורגל של האיטי. GettyImages
מפחדים ממנו. איב ז'אן-באר/GettyImages

לפני כשלושה חודשים נבחר ז'אן-באר לתפקיד נשיא ההתאחדות בפעם השישית, וכעת הוא טוען כי מדובר בניסיון להדיחו אחרי 20 שנה. "ניסו לעשות את זה באמצעות האשמות בשחיתות, ועכשיו עברו לפגיעה מינית בקטינות ונעזרים בגורמים זרים", טען. "'הגארדיאן' נוצל על ידי המתנגדים שלי וכשל בחובתו לאיזון כשחתך חלק מתגובתי. יש שאלות שצריכות להישאל: מי הן הקורבנות? האם יש להן פנים ושמות? מדוע לא הגישו תלונה למערכת המשפט בהאיטי? מדוע עורכי הכתבה לא פנו לפיפ"א עם הטענות הללו? כיצד המשפחות לא התלוננו במשך חמש שנים? כיצד הדברים לא פורסמו מעולם בהאיטי, אפילו לא כשמועות? ואיך זה שעיתון אנגלי מאירופה הוא הראשון שמדווח על כך? האשמות השווא הללו חמורות לא פחות מאשר פגיעה מינית בקטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully