וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הוועדה המארגנת של טוקיו 2020: אם תידרש דחייה נוספת, האולימפיאדה תבוטל

יושירו מורי מודה שאם מגיפת הקורונה תימשך לא תהיה דחייה נוספת, אבל טוען: אם המשחקים יתקיימו, יהיה להם ערך יותר מכל אולימפיאדה קודמת

ראש ממשלת יפן מאשר: אולימפיאדת טוקיו נדחתה בשנה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

נשיא הוועדה המארגנת של אולימפיאדת טוקיו, יושירו מורי, טוען שאם המשחקים האולימפיים לא יוכלו להתקיים גם בשנת 2021, האולימפיאדה תבוטל. כזכור, הוועד האולימפי הבינלאומי וממשלת יפן הודיעו על דחיית המשחקים מקיץ 2020 לקיץ 2021 בגלל מגיפת הקורונה. לאור העובדה שהמגיפה נמשכת, ומאחר שמומחים מעריכים שתידרש עוד תקופה ארוכה עד שתושג שליטה מלאה על הנגיף ויושג חיסון - נשיא הוועדה המארגנת נשאל האם תיתכן דחייה נוספת, ל-2022. "לא", אמר, "במקרה הזה, האולימפיאדה תבוטל".

אולימפיאדת טוקיו 2020. AP
יקרה או לא? טוקיו/AP
יושירו מורי, נשיא הוועדה המארגנת של טוקיו 2022. רויטרס
מצפה לטוב, מוכן לרע. מורי/רויטרס

עם זאת מורי, שהיה ראש ממשלת יפן לשעבר, בכל זאת מביע תקוה וביטחון שהמשחקים אכן יתקיימו ב-2021. "דחינו את המשחקים לקיץ הבא, וניצחנו בקרב", אמר, "האולימפיאדה הזאת תהיה יותר יקרת ערך מאשר כל אולימפיאדה שנערכה בעבר, אם נצליח לקיים אותה אחרי שניצחנו במאבק הזה. אנחנו חייבים להאמין, כי אחרת כל המאמצים שלנו והעבודה הקשה שהשקענו לא יתוגמלו".

עוד ציין מורי כי ייתכן שהפעם למשחקים האולימפיים והפראלימפיים יהיה טקס פתיחה משותף כדי לחסוך בעלויות (בניגוד לשנים קודמות), אך גם ציין שזה עלול לייצר בעיות כי נמכרו כבר כרטיסים לכל ארבעת הטקסים. "זו משוכה קשה... אבל לאור המצב עלינו לבחון את הנסיבות".

דובר טוקיו 2021 נשאל על האמירה של מורי, ואמר שהמארגנים מתרכזים רק בקיום המשחקים בקיץ הבא. "נקבעו תאריכים חדשים, והמשימה שלנו היא להשלים את המשחקים בקיץ הבא. מורי אמר את מחשבותיו שלו".

  • עוד באותו נושא:
  • טוקיו 2020

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully