וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלם להיות טייס ולשחק במכבי תל אביב: על נפילתו של תומר רון והקשר עם המועדון

תומר רון נהרג במהלך פעילות מבצעית בחברון ב-2003. דורון ג'מצי ייצג את הקבוצה בלוויה והקשר עם המשפחה נשמר. האח איתי: "תומר תמיד אהב את מכבי"

צפו בכתבה לזכרו של תומר רון

תומר רון היה אוהד מושבע של מכבי תל אביב ואהבתו הגדולה הייתה כדורסל. את עבודת השורשים שלו חתם במילים: "כשאהיה גדול אני רוצה להיות טייס ולשחק כדורסל במכבי תל אביב".

בינואר 2001 הוא התקדם להגשמת החלום הראשון כשהתגייס לקורס טיס. לאחר שנה חתם ויתור ועל אף שהוצע לו לעבור לתפקידים אחרים במסגרת חיל האוויר, התעקש להגיע ליחידה קרבית והצטרף לצוות מסלול מהפלס"ר של חטיבת הנח"ל. בדיוק ביום הולדתו ה-20 סיים הצוות את מסלול ההכשרה המפרך והפך למבצעי לחלוטין. בחופשות הנדירות מצה"ל היה מאמן את קבוצת הכדורסל של חברת הילדים במושב.

ארבעה חודשים לאחר מכן, במהלך פעילות מבצעית בחברון ב-2003, נהרג תומר מאש מחבלים. "המבצע צולם מעמדת תצפית, והסרט הוקרן בפני במסגרת התחקיר", סיפר הרמטכ"ל דאז משה (בוגי) יעלון, ידיד המשפחה. "בשלב מסוים רואים בסרט דמות של לוחם, שבשלב הקריטי בפעולה מזהה את המחבלים, פותח באש ופוגע בהם. שאלתי, 'מי זה?'. אמרו לי: 'תומר, קשר המ"פ', והוסיפו שבחים על תפקודו. ואיש לא ידע שמבחינתי זה תומר של דפנה ובלו, שדפנה ביקשה שאשמור עליו".

"הבית שלנו היה אוהד מכבי. תומר היה אוהד שרוף, אני עוד הייתי קטן ועוד לא נכנסתי כל כך לעניינים", נזכר איתי רון, אחיו של תומר שעובד בגלבוע/גליל ובנבחרת הנוער. "הוא מאוד אהב את מכבי ואני זוכר שאחד השחקנים האהובים עליו היה אריאל מקדונלד. היה לו צעיף של מכבי שהוא היה הולך איתו למשחקים ולובש אותו בזמן שצפה במשחקים. כשהוא נהרג, שלחו מכתב למכבי וביקשו שהיא תביע את תנחומיה במשהו מסוים". הפנייה הגיעה וללוויה הופיע שחקן העבר דורון ג'מצ'י עם זר גדול.

הקשר בין מכבי תל אביב למשפחה נשמר ועם השנים הוקם במושב מגרש כדורסל בשם "הפסגה" על שמו של תומר. לחנוכת המקום הגיעה קבוצת הוותיקים של מכבי תל אביב, שערכה משחק במקום ואף חזרה לביקור נוסף באירוע שנערך במגרש באוגוסט 2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully