וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנשים שדפקו את מסי: ה"לוזרים" הגדולים של עולם הכדורגל

הם שחקנים אדירים, עם קריירה מופלאה, אבל על שמם רשומים גם כמה הפסדים כואבים. מהיגואין ומסצ'ראנו, ועד מתיאוס ובופון, כולל המנחוס הגדול - הרשימה המכובדת

באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב

רק אתמול (שישי) פאולו מאלדיני, אחד הכדורגלנים המפורסמים של דורנו, הודה בשיחת רשת ש"אני אחד השחקנים הכי מפסידנים בתולדות הכדורגל", לאור העובדה שהפסיד בשורה ארוכה של משחקי גמר מכריעים ופספס תארים. אומנם מאלדיני כמובן רשם קריירה מופלאה, אבל הוא חלק מרשימה של שחקנים נהדרים, שזכו להעפיל לגמרים, והפסידו. "מארקה" הספרדי קיבץ את העשירייה הגדולה של ה"לוזרים", שכמובן רוב הכדורגלנים בעולם יכולים רק לחלום על קריירה כמו שלהם.

שחקני נבחרת ארגנטינה ליאונל מסי, חאבייר מסצ'ראנו מאוכזבים. רויטרס
מסמלים את הדור המפוספס. מסצ'ראנו ומסי/רויטרס

חאבייר מסצ'ראנו

למסצ'ראנו יש 20 תארים בקריירה. בין השאר שש אליפויות (בריבר, קורינתיאנס וברצלונה), שתי זכיות בליגת האלופות, שתי מדליות זהב אולימפיות עם ארגנטינה, אבל הוא גם מייצג את הכישלון הגדול של הדור הכישרוני של האלביסלסטה, עם ליאו מסי, קון אגוארו, אנחל די מריה, גונסלו היגואין ועוד. לאורך הקריירה שלו, מסצ'ראנו הפסיד ב-11 גמרים - אחד יותר ממסי - כולל גמר המונדיאל, וארבעה גמרים של הקופה אמריקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

פטריס אברה

הוא זכה ב-21 תארים בכל מקום ששיחק בו (מונאקו, מנצ'סטר יונייטד, יובנטוס), אבל הוא גם השחקן שהפסיד הכי הרבה גמרי צ'מפיונס (4), והוא מקדים את דאווידס, דל פיירו, מאלדיני, מונטרו, טאקינרדי וואן דר סאר. הוא הפסיד מונאקו לפורטו של מוריניו, ואחר כך עוד שלוש פעמים לברצלונה - פעמיים עם יונייטד ופעם אחת עם יובה. הוא גם הפסיד בגמר היורו 2016 לפורטוגל.

אריאן רובן, נבחרת הולנד, גמר מונדיאל 2010. AP
רגעים יפים, רגעים קשים. רובן/AP

אריאן רובן

עוד שחקן גדול, שזכה ב-30 בתארים בקריירה באיינדהובן, צ'לסי, ריאל מדריד ובאיירן מינכן, כולל כמה שערים מכריעים - אבל גם הפסיד בשישה גמרים: פעמיים בליגת האלופות (לאינטר ולצ'לסי), שלושה בסופר קאפ, אחד בגמר המונדיאל ב-2010, שם רשם כמה החטאות מסמרות שיער מול קסיאס. עם זאת, את הגאולה שלו הוא רשם עם שער ניצחון בגמר הצ'מפיונס ב-2013, בדקה ה-89 מול דורטמונד.

מיכאל באלאק

הגרמני זכה ב-13 תארים בקריירה, אבל ב-2002 נדבק לו מוניטין של מנחוס, עם שנה אומללה - שבה הפסיד עם לברקוזן את האליפות במחזור האחרון, הפסיד בגמר הגביע נגד שאלקה, הפסיד בגמר הצ'מפיונס לריאל מדריד, והפסיד בגמר המונדיאל עם גרמניה לברזיל. ב-2008 הוא הפסיד בגמר היורו עם גרמניה (לספרד) ואת גמר הצ'מפיונס למנצ'סטר יונייטד.

מיכאל באלאק שחקן לברקוזן בגמר ליגת האלופות 2002. AP
שנת המנחוס. באלאק/AP
הקטור קופר מאמן נבחרת גאורגיה ב-2008. Paul Gilham, GettyImages
כמה אפשר? קופר/GettyImages, Paul Gilham

הקטור קופר

הקריירה הבהחלט מרשימה שלו התחילה עם גביעים בדרום אמריקה ועם מאיורקה, אבל אז הגיעו כמה הפסדים אכזריים: הפסד בגמר הגביע עם מאיורקה לברצלונה, אחר כך הפסד ללאציו בגמר גביע המחזיקות, ואז עם ולנסיה שני הפסדים רצוף בגמר ליגת האלופות (לריאל מדריד ולבאיירן מינכן). אחר כך עוד הפסיד אליפות דרמטית עם אינטר, נוצח בגמר הגביע היווני עם אריס, ובגמר אליפות אפריקה עם מצרים ב-2017.

אלסנדרו דל פיירו

הסמל הגדול של יובנטוס זכה ב-15 תארים עם הגברת הזקנה ואף עזר לה לעלות לליגה הבכירה אחרי פרשת השחיתות. עם זאת, יש לו "רשימה שחורה". הוא זכה בגמר הצ'מפיונס הראשון שלו ב-1996 עם יובה מול אייאקס, אבל אז הפסיד עוד שלושה רצופים: לדורטמונד ב-1997 (3:1), לריאל מדריד ב-1998 (1:0) ולמילאן ב-2003 (פנדלים).

מאמן מכבי נתניה לותר מתיאוס. יותם רונן
היו ימים. מתיאוס בקופסה/יותם רונן

לותר מתיאוס

עוד כדורגלן דגול, עם 26 תארים בקריירה, כולל חמש הופעות בגביע העולמי וזכייה מתוקה ב-1990. אבל הוא גם הפסיד בשני גמרי מונדיאל (לאיטליה בגמר 82 ולארגנטינה בגמר 86), ולזה גם הוסיף הפסד בגמר גביע אופ"א במנשנגלדבאך, ועוד שני הפסדים בגמר הצ'מפיונס - כולל אחד בלתי נשכח למנצ'סטר יונייטד, עם הצמד בזמן פציעות.

גונסאלו היגואין

עוד שחקן עם רזומה מרשים, על הנייר: שלוש אליפויות, גביע ושני סופר קאפ עם ריאל מדריד, גביע וסופר קאפ עם נאפולי, שתי אליפויות ושני גביעים עם יובנטוס, והליגה האירופית עם צ'לסי. אבל לפיפיטה יזכרו בעיקר את ההפסדים - חמישה בסך הכל בגמרים. גמר המונדיאל ב-2014, ואחר שנתיים רצוף בקופה אמריקה. אחר כך עוד פעמיים במדי יובה: לריאל מדריד בגמר הצ'מפיונס ולצ'לסי בסופר קופה. אבל במקרה של היגואין, זה גם ההחמצות. אף אחד לא ישכח לו את ההחטאה הגדולה גמר המונדיאל מול גרמניה באחד על אחד מול נוייר, ובפנדל שהחטיא מול צ'ילה ב-2015.

גונסאלו היגואין, נבחרת ארגנטינה. GettyImages
מסי יכול היה לפרוש בשקט. היגואין/GettyImages

ג'יג'י בופון

איך אפשר להגיד מילה רעה על ג'יג'י הגדול, שזכה בקריירה ב-23 תארים, בפארמה וביובנטוס, בפריס סן ז'רמן ובנבחרת איטליה, גביעים ואליפויות, סופר קאפ ומונדיאל - הכל חוץ מליגת האלופות. השוער האגדי מעולם לא זכה בגביע היוקרתי, והפסיד שלוש פעמים בגמר - בפנדלים מול מילאן, ואחר כך לברצלונה (3:1) ולריאל מדריד (4:1). אאוץ'.

ג'אנלואיג'י בופון בוכה אחרי הדחה מיורו 2016. GettyImages
הכל, חוץ מהצ'מפיונס. בופון/GettyImages

אנתוני דה אבילה

על אף שפרש רק בגיל 47, ועל אף ש"הגמד" כבש 29 שערים בקריירה שלו בגביע ליברטדורס, עדיין יש לו מאזן מדהים במפעל הדרום אמריקאי - חמש הופעות בגמר הליברטדורס, חמישה הפסדים, כולל שלוש שנים ברציפות.

פאולו מאלדיני

כאמור, האיטלקי האגדי, שזכה ב-25 תארים (כולל 7 אליפויות ו-5 צ'מפיונס ליג) גם הפסיד בשלושה גמר בליגת האלופות, בסופרקאפ האירופי, בשלושה גמרים ביניבשתיים, בגמר היורו ובחצי גמר מונדיאל. "זכיתי בהרבה דברים", אמר אתמול האיטלקי בן ה-51, "התמזל מזלי לזכות בהרבה דברים, אבל אני חי את ההפסדים האלה כחלק מהמשחק, ומקבל את כולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully