וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסקנדל של UFC: הארגון הסתיר את הלוחם הראשון שחלה בקורונה?

ליימן גוד, שבתחילת החודש הודיע כי ייעדר בגלל פציעה, הודה כי חלה בקורונה. הארגון עודכן, אבל בחר להמשיך כרגיל כדי להשאיר סיכוי לקיום האירוע

צילום: רויטרס

בווידאו: נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו משחק הוקי

נשיא ה-UFC דיינה וייט נאבק בשבועות האחרונים בכל כוחו כדי לקיים את אירוע הקרבות של הענף שלו על אי מסתורי ולהיות "הראשון שחוזר בעולם הספורט" אחרי משבר הקורונה. גם אחרי ההודעה של חביב נורמגומדוב שנשאר ברוסיה ושלל הביטולים האחרים, וייט המשיך להתעקש, וכעת מתברר כי חלק מהמאמצים כללו את הסתרת חולה הקורונה ראשון בענף.

מדובר בליימן גוד, לוחם MMA בן 34 שנדבק בנגיף והודה רק לאחר פרסום הדבר על ידי בלוגר המלווה את הענף. בתחילת אפריל טען גוד כי לא יוכל להשתתף ב-UFC 249 בגלל פציעה, אבל האירוע שתוכנן ל-18 באפריל נדחה בסופו של דבר, עניין הידבקותו נחשף ולאחר מכן כבר אישר: "למרות שאמרתי שאיעדר בגלל פציעה, זה היה בגלל הידבקות בנגיף הקורונה. ברגע שנודע לי, עדכנתי את הסובבים אותי. הדאגה העיקרית שלי הייתה החברים למקצוע, המאמנים וכל מי שבא איתי במגע. פחדתי שהדבקתי מישהו".

ליימן גוד לוחם MMA. GettyImages
עדכן את אנשי הארגון. ליימן גוד/GettyImages

גוד, שזכה לכינוי "הסייבורג האמריקאי", התייחס לתסמינים שהתגלו אצלו: "חשתי חולשה שמעולם לא הייתה לי. כלוחמים, אנחנו ערוכים להתאמן בכל מצב. אם יש התקררות קלה או קצת חום, אנחנו בדרך כלל מתאמנים כרגיל. בהתחלה חשבתי שזה רק זה, אבל אז היה יום שהגוף שלי פשוט לא הגיב כפי שהוא רגיל".

הסקנדל נוצר לאור העובדה שהארגון ידע שגוד נדבק ובכל זאת רצה להמשיך כרגיל ולקיים את האירוע שתוכנן להתקיים בברוקלין, ניו יורק, בידיעה כי פרסום הדבר ימנע כל אפשרות כזו. וייט, כאמור, תכנן להטיס את הלוחמים שלו לאי פרטי כדי לערוך שם את הקרבות ולכן דאגו בארגון לטאטא את סיפור גוד מתחת לשטיח, אבל דיסני שמחזיקה בזכויות לאירוע כפתה בסופו של דבר את ביטולו.

גוד היה בבידוד בביתו כאשר גילה כי חלה, וגם בת הזוג שלו אלנה בולגור ואחד ממאמניו נדבקו. לטענתו כבר החלים לגמרי ואחרי שנבדק שוב גם נלקח ממנו עירוי פלזמה כדי לעזור לחולים אחרים. אחרי שחזר להתאמן, אמר היום: "לשמחתי ניצחתי את הווירוס הזה, היו אנשים שלצערנו לא הצליחו בכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully