וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קפסולות", בידוד מרצון ובדיקות תכופות: הצעת משה פונטי להחזרת הג'ודו לפעילות

20.4.2020 / 19:54

יו"ר האיגוד הציג תוכנית להחזרת הספורטאים האולימפיים שלו לשגרה, עם חלוקה לקבוצות, בדיקות בבוקר ובערב ומתקנים שיעברו חיטוי

צילום מסך

בווידאו: המשנה למנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו בוועדת הקורונה בכנסת

בזמן שהוועד האולימפי בישראל קרא להחזיר את הספורטאים לשגרת אימונים מידית, יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי פנה למשרד הבריאות ולמשרד הספורט והציג תוכנית לחזרת נבחרות הג'ודו האולימפיות לאימונים. על פי התוכנית, הנבחרות יחולקו ל"קפסולות" מבודדות והספורטאים יעברו בדיקות תכופות מתוך רצון "לשמור את הספורטאים בתנאים מחמירים יותר משאר הציבור ויחד עם זאת לאפשר את חזרתם לפעילות סדירה".

שגיא מוקי (משמאל) באימון עם טוהר בוטבול. קובי אליהו
מוכנים לכללים המחמירים? שגיא מוקי עם טוהר בוטבול באימון/קובי אליהו

פונטי מציע לחלק את נבחרת הג'ודו לשתי קפסולות: נשים וגברים. בכל אחת יהיו 12 ספורטאים ושלושה אנשי צוות, כשהאימונים יהיו בצורה מבודדת, ללא חפיפה וחשיפה לשום גורם חיצוני. המתקן יוכשר מבחינת תנאי בידוד, חיטוי ועמידה בהגבלות. בסיום האימונים ייסעו הספורטאים והמאמנים ישר לבתיהם ויישארו בבידוד עד למחרת.

הבדיקות יתבצעו כל בוקר וכל ערב, למדידת חום ותסמינים מול גורמי רפואת הספורט האולימפיים. אם ספורטאי לא יחוש בטוב, הוא ייכנס לבידוד מרצון.

פונטי ביקש "להכיר בענף הג'ודו כענף חיוני לא רק לספורט הישראלי אלא גם למשק הישראלי, ליצור תכנית טקטית כדי להביט קדימה תוך מבט על חשיבות הספורט בכלל, ענף הג'ודו בפרט וענפים אולימפיים נוספים. לאחר פיילוט עם ענף הג'ודו, ניתן יהיה להעתיק זאת לענפים נוספים הכוללים מגע פיזי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully