וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במנהלת מתעקשים: למרות ההצהרות של גרוטו, "לא השתנה כלום"

20.4.2020 / 8:35

אחרי הסערה הגדולה, במנהלת בונים על ההתפתחויות באירופה ויודעים שאם בליגות הבכירות האימונים יתחדשו, ישראל תיישר קו. יו"ר המנהלת כלפון: "רוצים לחזור לאימונים מלאים עד ה-10 במאי"

צילום מסך

במנהלת הליגות בכדורגל מעריכים הבוקר (שני) שלא השתנו הסיכויים לסיים את העונה למרות דבריו של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור איתמר גרוטו בוועדת הקורונה בכנסת אתמול בבוקר. גרוטו שינה את עמדתו הנחרצת מאוחר יותר בשיחות שקיים עם גורמים שונים, אבל הבהיר כי האפשרות שהכדורגל לא יחזור בחצי השנה הקרובה עדיין קיימת כאפשרות שאי אפשר לשלול אותה ולכן הוא היה צריך להעלות אותה בדיון אתמול בכנסת, כדי שהציבור יידע על כך.

יחד עם זה, התחושה היא שגרוטו מעט נבהל מהדברים הנחרצים שאמר ולכן מיהר לתקן אותם לטעון כי הכל עדיין אפשרי. "בסופו של דבר לא השתנה דבר", אמר אמש יושב ראש מנהלת הליגות ארז כלפון. "הסיכום האחרון שלי עם פרופסור גרוטו הוא שבתחילת חודש מאי הוא ימסור לי מכתב ובו עמדת משרד הבריאות בנוגע לאימונים מלאים ורגילים. עד אז יש לנו שבועיים והכל יכול עוד להשתנות לכאן ולשם. מה שטוב להיום לא יהיה נכון לעוד שבועיים. הכל דינמי ומשתנה מיום ליום בהתאם לסטטיסטיקה ולנתונים שמתקבלים. ולכן אנחנו נמתין לעמדת גרוטו הרשמית בחודש מאי ובינתיים אם נקבל היתר בימים הקרובים להתאמן בקבוצות יותר גדולות של שחקנים ותחת מגבלת שני המטרים נמסור את עמדתנו לקבוצות, אבל בשורה התחתונה אנחנו רוצים לחזור לאימונים מלאים עד ה-10 במאי ויש לנו שלושה שבועות עד אז, כך שהכל עוד יכול להיות".

נטע לביא שחקן מכבי חיפה לפני חנן ממן שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
מתי כבר? כדורגל ישראלי/ברני ארדוב

במנהלת בונים על התפתחויות בליגות נוספות באירופה ובעיקר באלו הגדולות והמרכזיות. במנהלת משוכנעים כי אם באיטליה, ספרד, גרמניה, אנגליה, צרפת, הולנד ובלגיה יחזרו לאימונים רגילים, הרי שגם משרד הבריאות הישראלי ייתן כאן המלצה לחזור להתאמן בצורה מלאה וזאת על אף שהתחושה הכללית היא שבישראל יש התייחסות יותר רגישה לכל נפטר והחשש שספורטאי יידבק, מה שקרה בלא מעט מדינות, הוא דבר שבמשרד הבריאות רוצים להימנע ממנו בכל מחיר.

בשיחות שקיים אתמול כלפון עם גרוטו וגם באלה שהתקיימו בימים האחרונים, הבהיר כלפון שהמנהלת והקבוצות יהיו מוכנות לקבל על עצמן כל בקשה שתהיה מצד משרד הבריאות על מנת שניתן יהיה לחזור לשגרה. בין אם בדיקות קורונה, בדיקות חום, בידודים של השחקנים לפני תחילת האימונים ובמהלכם. בכל מקרה המשיכו במנהלת לטעון גם אתמול כי קיום משחקים במקום אחד מבודד ככל שיהיה, כפי שמציע משרד הספורט, הוא לא הדבר שהמנהלת שואפת אליו וכי אם יותר לקבוצות להתאמן ולשחק, עדיף שכל אחת תהיה במתקן האימונים שלה ותשחק באיצטדיון הביתי שלה.

היום צפויה שיחה בין שרת התרבות והספורט מירי רגב לבין פרופסור גרוטו כדי לקדם את ההליך המשפטי של קיום קבוצות כדורגל כמקום עבודה לכל דבר על מנת שמשרד הבריאות יוכל לקבוע שהשחקנים יכולים להתאמן תחת מגבלת שני המטרים בקבוצות יותר גדולות מאשר צמד שחקנים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully