וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העצה החשובה, השער האהוב החדש והאיש שישבור לו את השיא: ויין רוני בוחר

מלך שערי מנצ'סטר יונייטד ונבחרת אנגליה בכל הזמנים, סיפק כמה בחירות מעניינות, ויתר על המספרת המפורסמת וגילה מי השחקן הראשון שהיה מחתים אם היה בונה קבוצה כעת

רויטרס

בווידאו: זלאטן איברהימוביץ' מתאמן עם האמרבי

לדעת רבים, השער הכי יפה בקריירה של ויין רוני היה בדרבי של מנצ'סטר ב-2011, אז הבקיע במדי יונייטד לרשת סיטי עם אותה מספרת מפורסמת. אבל השחקן בן ה-34, מלך השערים ההיסטורי של נבחרת אנגליה והשדים האדומים, דווקא בחר שער אחר בטורו ב"סאנדיי טיימס".

על פי רוני, השער המועדף עליו היה בכלל נגד וויגאן, שנה וחצי קודם לכן. "תמיד בחרתי במספרת נגד סיטי כשנשאלתי על כך בעבר, אבל אם אנחנו חושבים על זה, ומתמקדים באיכות הביצוע שכולל עבודה קבוצתית, תנועה, שליטה בכדור ותזמון - אז זה היה נגד וויגאן. רפאל הרים אז מצד ימין והתזמון שלי היה פשוט מושלם: חמקתי מאחורי גבו של הבלם, הסטתי פנימה ולשוער לא היה סיכוי".

ווין רוני חלוץ מנצ'סטר יונייטד. Alex Livesey, GettyImages
ויתר על המספרת המפורסמת. ויין רוני בדרבי ב-2011/GettyImages, Alex Livesey

החלוץ הוותיק, היום שחקנה של דרבי קאונטי, סיפר גם על העצה הכי טובה שקיבל מאלכס פרגוסון. "אתה לומד דברים קטנים במהלך הדרך, ואת העצה הכי טובה קיבלתי מפרגי", הזכיר. "הוא נהג לומר לי: 'אתה עובד קשה מדי', ובהתחלה לא הבנתי על מה הוא מדבר. זה לא מה שאתה רוצה? נהגתי לרוץ ככל יכולתי ותמיד ב-10 הדקות האחרונות הייתי עייף. המנג'ר רצה שהחלוצים שלו ישמרו קצת כוח במיכל כדי שיוכלו להכריע את המשחק אם ההזדמנות תגיע לכך בדקות האחרונות - בזמן פרגי".

על שיאי השערים שלו, כשעבר את סר בובי צ'רלטון עם 253 גולים במדי מנצ'סטר יונייטד ולאחר מכן שבר את שיאו גם במדי הנבחרת עם 53 שערים, כתב רוני: "זה אולי יפתיע אתכם, אבל אני לא סקורר טבעי. מעולם לא הייתי גארי ליניקר או רוד ואן ניסטלרוי. אני מחזיק בשיאים האלה וגאה בהם מאוד, אבל היו מספרי 9 טובים ממני. איך הפכתי לשיאן? פשוט היה לי זמן. שיחקתי 13 שנים ביונייטד ו-15 שנים בנבחרת. במבט לאחור, יכולתי להבקיע הרבה יותר".

רוני גם יודע ששיאו בנבחרת לא יחזיק יותר מדי: "לא ייקח זמן עד שהארי קיין יהיה השיאן הלאומי, וזה יהיה רגע של גאווה עבורי. אם הייתי צריך לבנות קבוצה עכשיו, הוא הראשון שהייתי מחתים. מעולם לא הייתי שחקן אנוכי וזה יהיה נהדר עבור אנגליה אם הארי יהיה השיאן. בובי צ'רלטון חיכה 50 שנה, אני מקווה שאני לא אחכה כל כך הרבה. ביונייטד, לעומת זאת, השיא יחזיק יותר כי שחקנים כבר לא נשארים כל כך הרבה זמן בקבוצות. רק תבינו שאם ליאונל מסי או כריסטיאנו רונאלדו היו מגיעים לאולד טראפורד, הם היו שוברים את השיא הזה תוך שלוש או ארבע שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully