וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלאודיו ראניירי: "הצלת פארמה הייתה קשה יותר מהאליפות עם לסטר"

מאמן סמפדוריה סיפק קביעה מפתיעה, נזכר בטעות הגדולה בקריירה, הסביר מדוע לא הצליח ביובנטוס ("היו יותר מדי ילדים") ובאינטר ("פירקו לי את הסגל") וסימן את מאמן העתיד

צילום וידאו: רויטרס

בווידאו: באיירן מינכן מתאמנת תחת המגבלות החדשות

קלאודיו ראניירי, שהיה בעיצומו של מסע היחלצות מהתחתית עם סמפדוריה לפני פרוץ משבר הקורונה והשבתת הכדורגל העולמי, סיפר הערב (חמישי) בראיון ל"סקיי ספורט איטליה" על הרגעים הקשים בקריירה הארוכה שלו ומצא משימה שהייתה אפילו קשה יותר מאשר הזכייה עם לסטר סיטי באליפות הסנסציונית ב-2016 שגם הייתה האליפות הראשונה שלו.

המאמן האיטלקי בן ה-68, שפרט למדינתו אימן גם באנגליה, ספרד, צרפת ויוון, טען כי הטעות הגדולה ביותר הייתה החזרה לוולנסיה ב-2004. "באתי אחרי ארבע שנים בצ'לסי וידעתי מיד שזה רעיון רע", הודה. "ולנסיה הייתה אחרי זכייה באליפות ובגביע אופ"א, אבל לא היה שם סגל שיכול היה לשחזר את ההצלחה. וכשדברים לא הלכו, הם פיטרו אותי. כעסתי כל כך עד שהייתי חייב לקחת שנת חופש, אבל אז הגיע הטלפון מפארמה".

על כך אמר ראניירי: "אשתי שכנעה אותי לקחת את התפקיד הזה. פארמה רק רצתה אז לשרוד בליגה, וזו הייתה משימה יותר קשה מהאליפות עם לסטר באנגליה. הגעתי לפארמה באמצע פברואר 2007 ונזרקתי ישר למערכה, בלי משחקי ידידות או אימונים, אבל השחקנים היו נהדרים ועשו כל מה שביקשתי. את אוהדי פארמה אזכור לעד".

קספר שמייכל שוער לסטר סיטי עם מאמנו קלאודיו ראניירי. רויטרס
האליפות היחידה בקריירה. קלאודיו ראניירי עם שחקני לסטר ב-2016/רויטרס

החודשים המוצלחים בפארמה סידרו לראניירי חוזה ביובנטוס, אבל בגדולות של איטליה פחות הלך לו. "הגעתי למועדון ברגע לא פשוט ואני לא חושב שיכולתי לעשות יותר", אמר. "בסגל אז היו רק חמישה אלופים ועוד הרבה ילדים. לגבי אינטר, הגעתי אחרי ז'וזה מוריניו שזכה בטרבל. היו לנו שבעה ניצחונות רצופים, אבל בחג המולד מכרו את טיאגו מוטה ופיליפה קוטיניו, והסגל התפרק".

ראניירי לא שכח לסמן את שחקנו לשעבר דניאלה דה רוסי כמאמן עתידי: "הוא היה מאמן כבר על המגרש. כמובן שזה אחרת לעמוד על הקווים, אבל יש לו את מה שצריך כדי להיות מאמן נהדר. הוא גם מקבל עצות טובות מאבא שלו שמכיר את המקצוע הזה".

על אירוע הפרידה המרגש שערכו לו אוהדי רומא כשעזב בשנה שעברה, אמר מאמן סמפדוריה: "זה היה יום אמוציונלי. הייתי אוהד רומא כילד, לאחר מכן הפכתי למקצוען, אבל הילד תמיד נשאר בך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully