וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרמן וויליאמסון, השופט האולימפי השחור הראשון, נכנע למחלת הקורונה

מתאגרף העבר שעשה היסטוריה כשופט באולימפיאדת לוס אנג'לס ב-1984, הלך לעולמו בגיל 94, ורגע לפני השלמת התואר באוניברסיטת טולדו

כרמן וויליאמסון, השופט האולימפי השחור הראשון. AP
יקבל את תעודת התואר לאחר מותו. כרמן וויליאמסון/AP

כרמן וויליאמסון, מתאגרף העבר שעשה היסטוריה באולימפיאדת לוס אנג'לס ב-1984 כשהפך לשופט השחור הראשון בענף שלו ובמשחקים האולימפיים בכלל, הלך לעולמו היום (חמישי) בגיל 94. וויליאמסון אושפז בבית החולים בטולדו, אוהיו, לפני שמונה ימים בעקבות התדרדרות בבריאותו שנגרמה לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

וויליאמסון, שבשנות ה-40' וה-50' היה מתאגרף חובבן בארה"ב עם רקורד של 250 ניצחונות ושירת וגם עבד בחיל הים האמריקאי, ניצל את שנות ה-80', בנוסף לעבודתו כשופט, כדי להגיע למקומות נחשלים ברחבי העולם וללמד בני נוער וילדים להתאגרף. "הוא יצא למשימות בעלטה, למדינות אליהן מאמנים לבנים לא הסכימו להגיע, כמו סיירה לאון", אמרה בתו הצעירה סליה. " הוא רצה ללמד, לעשות טוב באמצעות אימונים והקניית משמעת. הוא רצה שצעירים שחורים ברחבי העולם יעמדו בראש מורם".

אחת מארבע בנותיו סיפרה גם כי היה רחוק שלושה שבועות בלבד מקבלת התואר הראשון שלו מאוניברסיטת טולדו, לאחר שהחל בלימודים לפני כמעט 20 שנה. "הוא אהב את הלימודים, התהליך, הכיתות", אמרה סליה. "הוא ישב בשורה הראשונה בכיתה ותמיד הקדים להגיע. הוא לקח שלושה שיעורים בסמסטר האחרון, לפני שאובחן כחולה קורונה. זה הדבר היחיד שלא הצליח להשיג".

כפי הנראה, ראשי האוניברסיטה יעניקו למשפחתו את תעודת השלמת התואר כאות כבוד לאחר מותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully