וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש ספורט גם בימי קורונה: ליגת אמנויות הלחימה יוצאת לדרך

ירדן ג'רבי, נילי בלוק ועוד אלופים ואלופות מעולמות אומנויות הלחימה השונים בקרב על יוקרה של ענף שלם שייערך מהבית ויועבר לזירה וירטואלית באמצעות קונסולת פעילות אקטיבית חדשנית

ירדן ג'רבי/ליגת אמנויות הלחימה

בצל התפרצות הקורונה, גם עולם הספורט חווה טלטלות כמותן לא זכורות בהיסטוריה אפילו בתקופות של מלחמות העולם. ספורטאים בכל הענפים וכלל ליגות הספורט בעולם, עצרו את פעילותן, כמו גם חוגי הספורט לילדים והאימונים המקצועיים למבוגרים. גם אוהדי הספורט מרגישים על בשרם את הגעגוע לריגוש שיש בספורט התחרותי שהיה חלק מרכזי בחייהם עד פרוץ המשבר.

למרות שמדינות בעולם וגם בישראל, מתחילות לחשוב על אסטרטגיות יציאה מההסגר ביום שלאחר הקורונה, כולם מבינים שייקח עוד זמן עד שעולם הספורט יחזור לפעילות מלאה וסדירה, שכוללת מגע בין אנשים והתקהלות של קהל רב, נושא שמטריד מאוד את כל חובבי הספורט התחרותי בכל הענפים מסביב לעולם.

נילי בלאק. ליגת אמנויות הלחימה,
מגע וירטואלי. נילי בלאק/ליגת אמנויות הלחימה

בעוד מאמני כושר ומדריכי ספורט החלו להעביר שיעורים והדרכות מקוונות באמצעות זום או כל פלטפורמה אחרת, טרם נמצא פתרון לקיום תחרות ספורט אקטיבי מקצועית בתנאי ההסגר והריחוק החברתי שנכפו על כולנו.

החל מהשבוע הבא, התמונה הולכת להשתנות עם השקתה של ליגת Athletic Martial Arts - VIP Home Championships, ליגת הספורט האקטיבי הראשונה בעולם שתתקיים ברשת הביתית ובזירה הווירטואלית, את האליפות יוזמת חברת לודוס מטריאלס (Ludus Alliance) חברת מדיה בינ"ל שפיתחה פלטפורמה המבוססת על טכנולוגית ספורט ייחודית. הסטראט אפ Ludus Alliance הוקם לפני כארבע שנים ע"י צוות של שלושה יזמים: ניר יכין, עמית כינור ואדווה פלד.

באליפות ישתתפו 15 לוחמים, אלופים בתחומם בארץ ובעולם ומדליסטים אולימפיים מאומנויות לחימה שונות וביניהם: בין הספורטאים שיתחרו באליפות ניתן למצוא את הג'ודוקאים ירדן ג'רבי, מדליסטית אולימפית ואלופת העולם וישראל לשעבר, נילי בלוק, אלופת העולם באגרוף תאילנדי וקיקבוקס, מיכל זריהן חמישית בעולם בטאקוונדו, יוליה סצ'קוב אלופת עולם בקיקבוקסינג , תומר אלרואי, סגן אלוף עולם בג'יו ג'יטסו, שי ברנד, אלוף אירופה חמש פעמים בג'יו ג'יטסו ועוד.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ירדן ג'רבי. ליגת אמנויות הלחימה,
לא רק ג'ודו. ירדן ג'רבי/ליגת אמנויות הלחימה

כיצד תתנהל האליפות?

כל אחד מהספורטאים קיבל לביתו את קונסולת הפעילות החדשנית ה- Combat Simulator, ובכל אחד משלבי התחרות יתמודד בביצוע תרגילים בטכניקות שונות ע"פ כללים וחוקים שהוגדרו מראש.

ה- Combat Simulator , שפותח ע"י צוות המהנדסים של לודוס אליינס מאפשר לכל אתלט למדוד פרמטרים שונים של כל חבטה, בעיטה או אגרוף. הקונסולה מודדת גם פרמטרים כמו מהירות תגובה וקבלת החלטות נכונה, עוצמה, גובה וסטמינה (כושר עמידה) בטכניקות קרב שונות. התוצאות יעודכנו אונליין בלוח התוצאות והתרגילים ישודרו ויסוקרו בהרחבה בזירה הווירטואלית ברשתות החברתיות של החברה ושל הספורטאים עצמם, שגם יאתגרו את הקהל בבית ואת היוזרים של ה- Combat Simulator בביצוע טכניקות ותרגילים שונים מכל הענפים.

התחרות תתפרש על פני 4 שבועות כשאירוע הגמר יתקיים בתאריך 7 במאי כשבסופו יוכרז האלוף או האלופה שיביאו גם הרבה כבוד לענף אומנות הלחימה ממנה הגיעו.

ניר יכין, מייסד ומנכ"ל החברה, המחזיק בעצמו בחגורה שחורה בטאקוונדו ובקראטה עם ניסיון של עשרות שנים באומנויות לחימה: "העולם סביבנו משתנה כל הזמן. בעולם הישן שהכרנו עד לא מזמן, כמות הצופים היא זו שקובעת את רמת הפופולריות של ענף הספורט. בעולם אליו אנחנו מכוונים, עוצמת ענף הספורט והפופולאריות שלו תיקבע לא רק על פי מספר האתלטים העוסקים בפועל בספורט אלא על פי מגוון, כמות ואכות התכנים וארועי הספורט שהענף יציע לאתלטים ולאוהדים".

ירדן ג'רבי: "אני מתאמנת כל יום ולומדת את הקונסולה החדשה, אין ספק שזה פתרון מושלם לאימונים ותחרויות בימי הקורונה ובכלל, זו מערכת מעולה לאימונים בבית, בפארק ובכל מקום שאני נמצאת בו בעולם. זה תמיד טוב לספורטאי לקבל נתונים בזמן אמת, דבר שאנו לא מקבלים גם באימונים הרגילים והאפשרות להשתתף בתחרות ספורט אקטיבית ואינטראקטיבית מוסיפה את רכיב התחרות שתמיד מוסיף עניין גם אם אתה ספורטאי חובב. כמובן שאני רוצה לנצח בשבילי ובשביל ענף הג'ודו כולו. כמובן שאני מאחלת גם בהצלחה לכל המתחרים המכובדים באליפות".

seperator

אודות Ludus Alliance

לודוס מטריאלס היא חברת הייטק ישראלית בתחום הניו-מדיה, שמבוססת על טכנולוגית ספורט חדשנית שפותחה ע"י החברה שנועדה לחבר בין עולמות שונים, באמצעות שימוש בתוכנה וחומרה. לודוס מעצימה אתלטים, מאמנים ואוהדים לייצר, להפיץ ולצרוך, תוכן אינטראקטיבי וחדשני מסוג video active, שמאפשר התנסות ספורטיבית, חדשה לגמרי.

החדשנות של לודוס באה לידי ביטוי באינטגרציה של מרכיבים שונים, כגון קונסולת פעילות (Combat Simulator) בה מוטמעת הטכנולוגיה אותה פיתחה החברה, אפליקציות שונות למאמן ואתלט ותוכנים מגוונים מבוססי וידאו.

כלל המערכת , שמחברת בין מאמנים ואתלטים בכל רחבי העולם מאפשרת לכל חבר רשום, כניסה והשתתפות מידית בארועי ספורט שונים כגון תחרויות מקומיות ובינלאומיות, סמינרים, אתגרים ועוד, בלי מגבלה על מיקום גאוגרפי, כשכל אחד יכול להתחרות מביתו או מהמועדון גם במסגרת של תחרות בינלאומית ובכך להביא לחיסכון של טיסות, ביטוחים, לינה וכו'.

לודוס הוקמה במרץ 2014 על ידי ניר יכין, עמית כינור ואדווה פלד ,כשרוב אנשי החברה אינם מגיעים דווקא מעולמות ההיי טק אלא מתחום הספורט ואומנויות לחימה. בין אנשי הצוות ניתן למצוא את מאמן נבחרת ישראל לשעבר בטאקוונדו, אלופת ישראל לשעבר בטאקוונדו ואלופת עולם לשעבר בקראטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully