וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרע בליגה הצרפתית: הקבוצות הקטנות הקימו קואליציה נגד הגדולות

למרות ההכרזה על חידוש העונה ב-17 ביוני, במועדונים הקטנים מנסים להביא להפסקת העונה, הקפאת הירידות והגדלת הליגה

טובי הכדורגלנים מעבירים את הזמן בפגרה בעזרת אתגר נייר הטואלט

חרף הדיווח על כך שהליגה הצרפתית תתחדש ב-17 ביוני, ב"לה פריסיאן" מספרים על קרע שחוצה את הליגה הצרפתית בצל משבר הקורונה. מצד אחד המועדונים הגדולים שנחושים לסיים את העונה בכל מחיר, ומצד שני קואליציה חדשה של המועדונים הקטנים, שהיו מעדיפים להודיע על הפסקת העונה. נשיא ברסט, דני לה סן, אמר לפני כשבוע וחצי שהוא מרגיש ש"בלתי אפשרי לסיים את העונה" ונראה שרבים תומכים בכך.

לפי "לה פריסיאן", בצד של הקבוצות שנחושות לחזור לשחק נמצאות פריס סן ז'רמן, ליון, מארסיי, ראן, סנט אטיין, מונאקו, ליל וניס. בצד השני ישנם מועדונים כמו ברסט, דיז'ון, אמיין ושטרסבורג, וכן קבוצות מהליגה השנייה.

דימיטרי פאייה שחקן מארסיי. רויטרס
בניגוד לקבוצות הקטנות, מארסיי קיבלה רק 50 אחוז מכספי השידורים/רויטרס

האינטרס נראה כלכלי גרידא. אם הליגה לא תתחדש, קנאל פלוס לא תעביר כספים שמגיעים לקבוצות על זכויות שידור והרשת כבר עיכבה תשלום אחד. ומי ייפגע? דווקא המועדונים הגדולים. בניגוד למקומות אחרים, בצרפת הקבוצות הקטנות כבר קיבלו את מרבית הכספים מראש. קבוצות הליגה השנייה למשל, כבר קיבלו 93 אחוז מהסכום שמגיע להן מזכויות שידור, בעוד מארסיי מצד שני, קיבלה רק 50 אחוז.

זו הסיבה בגללה במועדונים הקטנים לא מתרגשים מסיום העונה - בניגוד גמור לאנגליה למשל, שבה יו"ר ברנלי הזהיר שבלי הכסף מזכויות השידור, המועדון יפשוט רגל. נשיא של אחד המועדונים קטנים שביקש להישאר בעילום שם, אמר ל"לה פריסיאן": "במקום להיות אובססיביים לגבי המשך העונה הנוכחית בכל מחיר, עדיף לסגור מעכשיו את הפרטים של העונה הבאה מול מדיאפרו, זכיינית השידור החדשה".

בקואליציית המועדונים הקטנים פועלים לכך שהליגה תופסק והירידות יוקפאו. לוריין ולאנס שמוליכות את ליגת המשנה, יעפילו לליג 1 שתכלול בעונה הבאה 22 קבוצות במקום 20. גם הירידות מליגת המשנה יוקפאו וגם היא תכלול 22 קבוצות בעונה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully