וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יושב ראש ההתאחדות: "במקרה האופטימי הספורט יחזור בחודש יוני"

13.4.2020 / 14:39

ההתאחדות לכדורגל הודיעה על סיום העונה בכל הליגות החובבניות, הפועל כפר שלם והפועל איכסל הועלו לליגה הלאומית. היו"ר הודה: "קיבלנו מידע לפיו הספורט הקבוצתי יהיה בין האחרונים לחזור לשגרה"

באדיבות צ'ארון שרי

ההתאחדות לכדורגל הודיעה היום (שני) רשמית על סיום העונה בכל הליגות החובבניות - בוגרים, נשים, נוער, נערים וילדים. בהודעת ההתאחדות נאמר שההחלטה התקבלה ברוב של 26 לעומת 3 ובה נכתב: "הנהלת ההתאחדות אישרה את סיום העונה לנוכח משבר הקורונה וחוסר הוודאות באשר לחידוש אפשרי של המשחקים".

כתוצאה מכך, הפועל כפר שלם והפועל איכסל צפויות למצוא את עצמן בליגה הלאומית. השתיים מוליכות את מחוזות דרום וצפון בליגה א', וגם המוליכות של המחוזות השונים בליגות ב' ו-ג' יעפילו אוטומטית לליגה בכירה יותר. עבור כפר שלם מדובר בחזרה לליגה השנייה אחרי 25 שנה, בעוד שאיכסל חוזרת ללאומית שנה אחת בלבד אחרי שנשרה ממנה.

בכפר שלם חגגו את הקאמבק אחרי 25 שנה

וגם באיכסל התלהבו מהחזרה ללאומית אחרי שנה אחת

יו"ר ההתאחדות, אורן חסון מסר בעקבות ההחלטה: "עם פרוץ משבר הקורונה בעולם ובישראל, היה ברור כי השפעתו על הספורט בכלל והכדורגל בפרט תהיה חסרת תקדים בכל היבט. בחודש האחרון פעל צוות חשיבה שכלל את כל בעלי התפקיד הרלוונטיים בהנהלה ובארגון, וככל שהלך וחלף הזמן והמצב לא השתנה, כך שניתן יהיה לדבר על חזרה לפעילות של אימונים ו/או משחקים, לא נותרה בידי ברירה אלא להעלות בפני הנהלת ההתאחדות, כפי שהתחייבתי, בכינוס מיוחד באמצעות שיחת וידאו, את ההצעה לסיום עונת 2019/20".

"השאיפה שלנו היתה ונותרה לעשות הכל כדי שהעונה הנוכחית תסתיים על כר הדשא, אלא שהשיחות הרבות שקיימנו עם ראשי משרד הבריאות, ראשי רשויות אחרות וכמובן נציגים רבים של הקבוצות המסונפות להתאחדות, חייבו קבלת החלטה בשלב הזה במטרה לייצר ודאות עכשווית והפניית המשאבים להתמודדות לקראת העונה הבאה. בחנו שלוש חלופות: סיום העונה והקפאת העולות והיורדות, שפירושה פגיעה ספורטיבית אנושה; איחוד שתי עונות, זאת הנוכחית והבאה, דבר שנעשה רק פעם אחת ב-50 השנים הבאות, ויוליד בעיה קשה לנוכח חוסר הוודאות לגבי הקבוצות שירשמו לעונה הבאה, הסגלים השונים ועוד; והחלופה עליה הוחלט היום, שהיא הריאלית מכולן, ההוגנת והמידתית ביותר".

"ברור כי כל חלופה אינה מושלמת. הבאנו בחשבון מכלול רחב של שיקולים, בראש ובראשונה את השמירה על בריאות כלל העוסקים בענף, מזעור נזקים ספורטיביים וכלכליים, המידע שניתן לנו על ידי גורמים מוסמכים כי הספורט הקבוצתי יהיה בין האחרונים לחזור לשגרה (במקרה האופטימי מדובר על חודש יוני), הצורך של המועדונים בוודאות וביציבות בעת הזאת והתרומה של קבלת החלטה מוקדמת להיערכות מוצלחת לקראת העונה הבאה. לאחר יותר מחודש בו לא נערכו אימונים, לא התקיימה פעילות ספורטיבית מאורגנת ולא טופחו המגרשים, יהא זה נאיבי לדבר על אפשרות לחדש את הליגות. מצוקת המגרשים הקשה בישראל, היעדר התאורה ברבים מהם, הקשיים האובייקטיבים של רבות מהרשויות המוניציפליות שתומכות בקבוצות החובבניות והכניסה לחודשי הקיץ החמים, הופכת את אפשרות חידוש הליגות לבלתי ריאלית".

"זאת אולי ההחלטה הקשה ביותר שקיבלה הנהלת ההתאחדות, היא ודאי קשה לי מאוד כיו"ר, אבל היא מתבקשת בצוק העתים הנוכחי. נועצנו בנושא גם עם חברינו למנהלת הליגות, ראשי אופ"א וראשי התאחדויות אחרות שקיבלו החלטות דומות. אני מודה לכל חברי ההנהלה על דיון ענייני, שהצליח להתעלות מעל אינטרסים צרים ולראות את המצב נכוחה. ברור לי כי יהיו מי שאינם מרוצים מההחלטה האמורה, אבל אני סמוך ובטוח כי מידת נכונותה ונחיצותה יתחוורו גם להם בחלוף הזמן.

"אני משוכנע כי מדינת ישראל והכדורגל שלנו יצלחו את משבר הקורונה ומאמין כי ההחלטה שהתקבלה היום תסייע משמעותית להתארגנות מטיבה לקראת עונת המשחקים הבאה. ההתאחדות תמשיך לשקוד על פיתוח וקידום הכדורגל גם בנסיבות המורכבות הללו. לכן החלטנו גם היום להמשיך לבחון יחד עם הגורמים הבכירים ביותר במדינת ישראל, רפואיים ואחרים, חזרה למשחק בפורמטים יזומים של ההתאחדות - טורנירים, משחקי ידידות וכו' - עוד לפני פתיחת עונת 2020-2021, שייתכן אף כי פתיחתה תוקדם במידת האפשר. מוכרת לי היטב התשוקה של שחקנים בוגרים וצעירים, של מאמנים ובעלי תפקידים אחרים בענף, גברים ונשים כאחד, לחזור למשחק שכולנו כל כך אוהבים. היום יותר מאי פעם".

אורן חסון במשרדי ההתאחדות לכדורגל. אתר ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
"זאת אולי ההחלטה הקשה ביותר שקיבלה הנהלת ההתאחדות". אורן חסון/אתר רשמי, אתר ההתאחדות לכדורגל

בהחלטה הרשמית של ההתאחדות נקבע: "הקבוצות שמדורגות במקום הראשון בכל הליגות, מלבד הליגות המקצועניות, יוכתרו כאלופות. מאחר וחלק מן הקבוצות לא השלימו מספר זהה של משחקים באותה ליגה, ייקבע מיקום הקבוצות כאמור בהתאם לאחוזי הצלחה בכל ליגה (ובמידה וישנם מספר מחוזות - בכל מחוז) - כלומר, מספר הנקודות שהשיגו בהתאם למספר הנקודות המקסימלי שניתן היה להשיג במסגרת מספר המשחקים שכל קבוצה שיחקה עד להפסקת המשחקים. במידה ואחוזי ההצלחה יהיו שווים - יתקיים משחק אחד במגרש נייטרלי בין הקבוצות וזאת בסמוך לפתיחת עונת המשחקים 2020/21 ובהתאם להנחיות ועדת ליגה וגביע.

ליגות חובבים (א' - ג')

כל הקבוצות שמדורגות במקום הראשון בליגות ב ו-ג יעפילו לליגה הגבוהה יותר. מאחר וחלק מן הקבוצות לא השלימו מספר זהה של משחקים באותה ליגה, ייקבע מיקום הקבוצות כאמור בהתאם לאחוזי הצלחה בכל ליגה (ובמידה וישנם מספר מחוזות - בכל מחוז) - כלומר, מספר הנקודות שהשיגו בהתאם למספר הנקודות המקסימלי שניתן היה להשיג במסגרת מספר המשחקים שכל קבוצה שיחקה עד לעצירת המשחקים. במידה ואחוזי ההצלחה יהיו שווים - יתקיים משחק מבחן אחד במגרש נייטרלי בין הקבוצות וזאת בסמוך לפתיחת עונת המשחקים 2020/21 ובהתאם להנחיות ועדת ליגה וגביע.

בליגות א ו-ב לא תהיינה קבוצות שתרדנה לליגה נמוכה יותר. לאור האמור, בעונת המשחקים 2020/21 ישחקו בליגות א ו-ב 18 קבוצות בכל מחוז. ההנהלה מסמיכה בזאת את ועדת ליגה וגביע לקבוע את שיטת המשחקים בעונת 2020/21 ובלבד שכמות הקבוצות שירדו מליגות א לליגות ב ומליגות ב לליגות ג תגדל בעונת 2020/21 כך שבעונת 2021/22 ישחקו בליגות א ו-ב אותה כמות קבוצות ששיחקו בעונת המשחקים 2019/20.

במידה ועונת המשחקים 2019/20 בליגה הלאומית תחודש ותסתיים, הקבוצות שמדורגות במקום הראשון בכל אחד ממחוזות ליגה א' תעפלנה לליגה הלאומית. הקבוצות שמדורגות במקום השני בכל אחד ממחוזות ליגה א' נכון ליום החלטה זו ישחקו משחק מבחן ביניהן והמנצחת תשחק משחק מבחן מול הקבוצה שתדורג בתום העונה במקום ה-14 בליגה הלאומית בהתאם לאמור בתקנון האליפות. במידה ועונת המשחקים 2019/20 בליגה הלאומית לא תחודש ותסתיים, בכל מקרה שתי הקבוצות שמדורגות במקום הראשון בכל אחד ממחוזות ליגה א' תעפלנה לליגה הלאומית. בכל מקרה יתקיים משחק מבחן כאמור בסעיף 11 לעיל כשזהות הקבוצה מהליגה הלאומית שתשחק במשחק המבחן תיקבע בתיאום עם מנהלת הליגות.

ליגות לנוער

בליגות הנוער כל הקבוצות שדורגו במקומות מהם עולים לליגה בכירה יותר (ללא צורך במשחקי מבחן), בהתאם לאמור בתקנון האליפות, יעפילו לליגה הבכירה יותר. מאחר וחלק מן הקבוצות לא השלימו מספר זהה של משחקים באותה ליגה, ייקבע מיקום הקבוצות כאמור בהתאם לאחוזי הצלחה בכל ליגה (ובמידה וישנם מספר מחוזות - בכל מחוז) - כלומר מספר הנקודות שהשיגו בהתאם למספר הנקודות המקסימלי שניתן היה להשיג במסגרת מספר המשחקים שכל קבוצה שיחקה עד להפסקת המשחקים. במידה ואחוזי ההצלחה יהיו שווים - יתקיים משחק מבחן אחד במגרש נייטרלי בין הקבוצות וזאת בסמוך לפתיחת עונת המשחקים 2020/21 ובהתאם להנחיות ועדת ליגה וגביע.

הקבוצה שמדורגת במקום הראשון בליגת העל לנוער תוכתר כאלופה ותשתתף בליגת האלופות לנוער בעונת המשחקים 2020/21. בליגות הנוער לא תהיינה קבוצות שירדו לליגה נמוכה יותר. לאור האמור, בעונת 2020/21 ישחקו בליגת העל לנוער 18 קבוצות, בליגה הלאומית לנוער 15 קבוצות בכל מחוז ובליגה הארצית לנוער 15 קבוצות בכל מחוז. ההנהלה מסמיכה בזאת את ועדת ליגה וגביע לקבוע את שיטת המשחקים בעונת 2020/21 ובלבד שכמות הקבוצות שירדו בליגות הנוער תגדל בעונת 2020/21 כך שבעונת 2021/22 ישחקו בליגות הנוער אותה כמות קבוצות ששיחקו בעונת המשחקים 2019/20.

ליגות נערים א' ונערים ב'

בליגות לנערים א' ונערים ב' כל הקבוצות שדורגו במקומות מהם עולים לליגה בכירה יותר (ללא צורך במשחקי מבחן), בהתאם לאמור בתקנון האליפות, יעפילו לליגה הבכירה יותר מאחר וחלק מן הקבוצות לא השלימו מספר זהה של משחקים באותה ליגה, ייקבע מיקום הקבוצות כאמור בהתאם לאחוזי הצלחה בכל ליגה (ובמידה וישנם מספר מחוזות - בכל מחוז) - כלומר, מספר הנקודות שהשיגו בהתאם למספר הנקודות המקסימלי שניתן היה להשיג במסגרת מספר המשחקים שכל קבוצה שיחקה עד להפסקת המשחקים. במידה ואחוזי ההצלחה יהיו שווים - יתקיים משחק מבחן אחד במגרש נייטרלי בין הקבוצות וזאת בסמוך לפתיחת עונת המשחקים 2020/21 ובהתאם להנחיות ועדת ליגה וגביע.

בליגות לנערים א' ונערים ב' לא תהיינה קבוצות שירדו לליגה נמוכה יותר. לאור האמור, בעונת 2020/21 ישחקו בליגת העל לנערים א' 18 קבוצות, בליגה הלאומית לנערים א' 18 קבוצות בכל מחוז. כמו כן, בעונת 2020/21 ישחקו בליגת העל לנערים ב' 18 קבוצות ובליגות נערים ב' ארצית ישחקו במחוז אחד 18 קבוצות ובמחוז שני 19 קבוצות כשהחלוקה תיעשה על ידי ועדת ליגה וגביע בהתאם לשיקול הגיאוגרפי. ההנהלה מסמיכה בזאת את ועדת ליגה וגביע לקבוע את שיטת המשחקים בעונת 2020/21 ובלבד שכמות הקבוצות שירדו בליגות הנוער תגדל בעונת 2020/21 כך שבעונת 2021/22 ישחקו בליגות הנוער אותה כמות קבוצות ששיחקו בעונת המשחקים 2019/20.

ליגות נשים

הקבוצה שמדורגת במקום הראשון בליגת העל לנשים תוכתר כאלופה ותשתתף בליגת האלופות לנשים בעונת המשחקים 2020/21. ההחלטה לגבי עליות וירידות בליגות הנשים תתקבל בשלב מאוחר יותר מכיוון שקיימת כוונה לבצע רפורמה בליגות הללו. נושא העליות והירידות בליגות הנשים לגבי עונת המשחקים 2019/20 ייקבע במסגרת הרפורמה שתאושר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully