וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו הכוח בידי הבעלים, אבל בקיץ הכול עוד ישתנה

14.4.2020 / 16:00

הקיצוץ בליגת העל לא יסתיים במהלכים האחרונים. השחקנים יידרשו להפחתה נוספת בשכרם, אלא שאז הם צפויים לבוא בדרישות משלהם, בעיקר בנוגע למעמד המקצועי וסעיפי שחרור. יציאה לאירופה או מעבר לקבוצה אחרת עשויים להיות נוחים יותר

טובי הכדורגלנים מעבירים את הזמן בפגרה בעזרת אתגר נייר הטואלט

בווידאו: טובי הספורטאים בעולם באתגר נייר הטואלט

בימים הקרובים צפויות להשלים כל קבוצות ליגת העל את מתווה הקיצוצים מול השחקנים, חלקן בהסכמה וחלקן פחות. עם זאת, עם כל הכבוד לקיצוצים בשלושת החודשים שנותרו לעונה הנוכחית, הדברים ייראו אחרת בקיץ ולקראת העונה הבאה. בשלב הבא של המגעים הנהלות ידרשו ויקבלו הסכמה לקיצוץ כזה או אחר, אך מנגד גם יעמדו מול דרישות חדשות של שחקנים תמורת הסכמה לתנאים.

כבר בשיחות הקיצוץ שהתקיימו בשבועות האחרונים, מספר שחקנים ניסו לבדוק כיצד בתמורה למהלך יוכלו לזכות לשחרור בקיץ אם יקבלו הצעה מפתה מחו"ל. בהפועל תל אביב סיפרו כי קיבלו מסרים כאלה מכיוון אוראל דגני ועמרי אלטמן. לדגני יש סעיף שחרור לחו"ל ב-200 אלף דולר וייתכן שבקיץ יקבל את ההזדמנות האחרונה שלו להגשים זאת.

בבית"ר ירושלים התגלו בשלב ראשון בעיות מול השחקנים הזרים, אך לליוואי גארסיה, עלי מוחמד ולשאר הזרים הובטח בדרך כזאת או אחרת כי גם אם המועדון יפסיד כסף, הוא לא ימנע מאף אחד לעשות מעבר לחו"ל אם יקבל הצעה אטרקטיבית. זאת, גם בשל הצורך של בית"ר להכניס כסף ממכירת שחקנים על מנת לתפעל את העונה הבאה.

בן שהר שחקן הפועל באר שבע עם אורן ביטון. דני מרון
אחת הסיבות לכך שהם סירבו לקיצוץ בעונה הבאה הייתה המו"מ הנוסף שיגיע בקיץ. שחקני הפועל באר שבע/דני מרון

עורך הדין רועי רוזן, שניהל את המו"מ בשם מספר קבוצות, קיבל אינספור הנחיות משחקנים שרצו את כל נושא השחרורים כחלק מהמשא ומתן, אך כמעט בכולן הוחלט שלא להעלות בשלב זה את הנושא ולהשאירו למו"מ הצפוי על קיצוץ בעונה הבאה. שחקן בכיר בליגה אמר השבוע: "כשבאים עם עורך דין דברים נראים אחרת כי אפשר לעמוד על הזכויות הבסיסיות. ביקשנו מרוזן לדבר גם על הדברים האלה. כולם בסוף מסכימים לקצץ, אבל רוצים שישאירו לנו גם פתח אם נוכל להתקדם. זה לא כל כך הצליח עכשיו, אבל בקיץ כללי המשחק ישתנו וגם המועדונים יצטרכו לבוא לקראת השחקנים".

אגב, במהלך הסכסוך בין שחקני באר שבע לאלונה ברקת הנושא עלה מהשלב הראשון, אך במועדון סירבו לדבר על כך. זאת הייתה אחת הסיבות לכך שחלק מהשחקנים סירבו לדבר על 15 חודשים של הסכם. לנאמן הקבוצה יצחק יונגר לקח זמן להבין בכלל לאן חלק מהשחקנים מכוונים, אך גם בבאר שבע ברור שבקיץ יהיה סיפור אחר לגמרי. שחקן נוסף סיפר אתמול: "נסכים לקצץ והכל טוב ונחמד, אבל אם בעתיד תהיה לנו אפשרות להתקדם מקצועית וכלכלית, צריך לבוא לקראת שחקנים עם סעיפי שחרור נמוכים. יהיה הרבה יותר קשה לעבור לאירופה בשנים הקרובות אחרי שגם שם קיבלו מכה כלכלית, ואם מישהו יקבל הזדמנות צריך לבוא לקראתו, ולא באמצעות הבטחה בעל פה אלא בכתב".

נושא נוסף שאותו הקבוצות יצטרכו לקחת בחשבון הוא המעמד המקצועי של כל שחקן שיקצץ. חלק מהשחקנים יונחו על ידי נציגיהם לדרוש כי כמות השחקנים בתפקידם לא תגדל, או שיוגדרו כשחקנים הבכירים בעמדה. למעשה, כאן הסוכנים כאן יגלו תפקיד מרכזי, היות וחלקם יקבלו הצעות ,מה שעשוי להשפיע על הדרך בה שחקן יפעל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
רועי רוזן עורך הדין של שחקני הפועל תל אביב. אבי כהן
קיבל הנחיות, ולבסוף לא העלה את הנושא. רועי רוזן/אבי כהן

סוכן בכיר אמר בנושא: "כל שחקן בארץ יקצץ לא מעט בשנה הבאה ובסוף כולם יסכימו. אלא שאם שחקן יקצץ והמעמד המקצועי שלו יירד הוא יהיה ממורמר, כך שזה גם משהו שצריך לקחת בחשבון. שחקנים ישלמו מחיר ויבואו לקראת המועדונים, נקווה שהמועדונים מבינים מה זה אומר מבחינתם.לא חייבים להבטיח הרכב או דקות משחק, כן צריך לחתור לכך שהמעמד לא ייפגע ופתאום שחקן שמקצץ לא יקבל מקום בסגל. צריכים להיות מאוד רגישים בנושא הזה, מאוד, מי שלא יבין את זה יצטער. אין שום אינטרס לשחקן להסכים לקיצוץ ולרדת במעמדו המקצועי. הוא יעדיף להרוויח במקום אחר אפילו פחות ממה שמציעים לו, רק לא לחיות עם מצב כזה".

אותו סוכן סיים עם דוגמה ריאלית: "קח קבוצה שיש לה שוער ישראלי שהוא היום שוער ראשון והיא תרצה זר בעונה הבאה. אלה דברים שצריך לדון בהם לפני הקיצוץ. להוריד לו 30 או 40 אחוז ואז להפוך אותו לשוער שני זה לא מהלך הגון, ובמקרה כזה אולי המועדון גם צריך לקבל החלטה - או שהוא נשאר שוער ראשון, או לתת לו שחרור כדי שימשיך הלאה בקריירה שלו. יהיה מעניין בקיץ, זה בטוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully