וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחיית חלון ההעברות, הארכת חוזים, לסיים את העונה בכל מחיר: ההמלצות של פיפ"א

סימני השאלה בנוגע לזרים, הרצון להגיע להסכמים ולא לתביעות ולמה הקבוצות שהוציאו לחל"ת, עוד עלולות לשלם ביוקר. פיפ"א פרסמה שורה של המלצות ועו"ד שחר גרינברג מסביר את המשמעויות

באדיבות צ'ארון שרי

בווידאו: צ'ארון שרי שומר על כושר

פיפ"א הודיעה היום (שלישי) על שינוי מהותי בחלון ההעברות בצל התפשטות נגיף הקורונה וההשפעות שלה על הכדורגל העולמי. "כרגע מדובר בטיוטה, אבל תהיה עוד ישיבת וידאו ביום רביעי ואני מעריך שההמלצות של פיפ"א בדרך לאישור", אומר סוכן השחקנים, עוד" שחר גרינברג.

משבר הקורונה שינה לחלוטין את פני הכדורגל ולכן בהתאחדות לכדורגל הבינלאומית החליטו על שורה של המלצות, שחלקן עשויות להפוך לתקנוניות בהמשך. אחת הדאגה העיקריות הייתה מכך שכדורגלנים רבים בעולם מסיימים חוזים בסוף חודש מאי או בחודש יוני, ואיך זה יסתדר עם העובדה שהליגות אמורות להידחות לחודשים הללו ואולי אפילו יותר מאוחר.

"על פי הטיוטה של פיפ"א, הנושא הזה דווקא מאוד פשוט", אומר עו"ד גרינברג, "היה והליגה תוארך, החוזים של השחקנים ימשיכו להיות בתוקף עד שהליגה תושלם. כלומר, אם אנחנו מסתכלים על ישראל, פה שחקנים בדרך כלל חתומים עד ה-31 במאי ולא עד סוף יוני כמו ברוב אירופה, הרי שהחוזים שלהם יוארכו אוטומטית עד תאריך סיום הליגה שההתאחדות שלנו תקבע".

גרינברג מוסיף: "אחת הנקודות המעניינות ביותר כתוצאה מהקביעה שהחוזים יוארכו בהתאם להארכת הליגות, נוגעת בישראל למועדונים שהוציאו שחקנים לחל"ת. כל קבוצה הגיעה להסכם קיצוץ שונה עם השחקנים שלה ובהתאם אליו נקבע אם הקיצוץ יישאר אחרי שהליגה תחזור. אבל קבוצות שהוציאו שחקנים לחל"ת, יצטרכו לשלם את מלוא השכר כי על פי פיפ"א, החוזים של כולם יוארכו אוטומטית".

אייל גולסה שחקן מכבי תל אביב עם אבי ריקן. דני מרון
החוזה של גולסה למשל, יוארך אוטומטית עד סיום העונה/דני מרון

פיפ"א ביקשה היום פעם אחר פעם - ממש הדגישה - את הצורך בהידברות בין שחקנים למועדונים בהם הם משחקים. "פיפ"א שמה זרקור על עידוד שיחות בין הצדדים במטרה להגיע להסכמים של קיצוץ שכר. בישראל אנחנו כבר הרבה זמן בתוך זה", אומר עו"ד גרינברג, "הם לא רוצים שלקבוצות לא יהיו הכנסות וכדורגלנים יגרמו להן לפשוט רגל. בישראל, כמו שאמרתי, כבר עלינו על המדרגה הזו מזמן".
אבל מה קורה אם אין הסכמה על קיצוץ?

"מה שקובע בנוגע לשחקנים הישראלים הוא החוק הישראלי", אומר עו"ד גרינברג, "ברגע שקבוצות ישראליות הוציאו שחקנים לחל"ת, הן יצאו ידי חובה - לפחות מבחינת פיפ"א. השאלה פה היא הזרים, וזו תהיה נקודה מעניינת. בחוק הישראלי המוסד לביטוח לאומי לא מכסה זרים, לכן אם קבוצה לא עמדה בחוזה שלו, מבחינת פיפ"א הוא הצד הנפגע.

"שחקן זר שתובע קבוצה בישראל, יכול להגיע לפיפ"א. שחקן ישראלי יכול לתבוע אך ורק במוסד לבוררות. המדינה לא מספקת לזרים רשת ביטחון ולכן הם עומדים מול שוקת שבורה. פיפ"א קבעה סעיפים בגלל הקורונה שעל פיהם ייבחנו תביעות עתידיות: מה המצב הכלכלי של המועדון, כמה מאמצים נעשו כדי להגיע להסכם, איזה יחס ניתן לשחקן וכו'. אם שחקן לא יסכים לקיצוץ ויתבע את המועדון בפיפ"א, אני מעריך שהדיינים ייקחו את הסיטואציה בחשבון ולא יפסקו לו פיצוי מלא של החוזה שלו".

שון וייסמן חותם על החוזה בקבוצת וולפסברגר עם סוכנו שחר גרינברג. באדיבות המצולמים
"מעריך שהדיינים ייקחו את הסיטואציה בחשבון ולא יפסקו לו פיצוי מלא של החוזה שלו". עו"ד שחר גרינברג מימין/באדיבות המצולמים

לאור העובדה שבשלב זה ההמלצה הגורפת היא לדחות את הליגות ולא לבטלן, ההעברות לקראת העונה הבאה יתקיימו במועד מאוחר יותר. פיפ"א המליצה על הארכה של עד 16 שבועות ועו"ד גרינברג אומר: "עדיין לא החליטו בנוגע לתאריך של סגירת חלון ההעברות של הקיץ, אבל הכיוון הוא להאריך אותו. כשהערפל יתפזר ונדע מתי חוזרים לשחק כדורגל, אפשר יהיה גם לקבוע תאריך לסגירת חלון ההעברות הבא".

ויש גם נקודה מעניינת שנוגעת לעתיד הקרוב. "פיפ"א ממליצה - וחשוב מאוד להדגיש כאן שזו המלצה וההחלטה תהיה של כל התאחדות לגופה - לתת אישור לשחקנים חופשיים לחתום בקבוצות אחרות ברגע שהליגות חוזרות. מה זה אומר שחקנים חופשיים? כאלו ששוחררו מהקבוצות שלהם במהלך המשבר, ויש לא מעט כאלה באירופה. אם ההתאחדות בישראל תאשר דבר כזה, זה יכול להיות מעניין בשביל קבוצות שיש להן מקום לעוד זרים"

  • עוד באותו נושא:
  • פיפ"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully