מאמן הכושר של מכבי ראשון לציון: "חזרה אחרי שבועיים של אימונים? הדרך המהירה לפציעות"

אלון הראל טוען כי אחרי החזרה לאימונים, השחקנים יצטרכו הכנה של כארבעה שבועות לפחות עד שיוכלו לשחק: "הם לא עשו פעילות עם מגע במשך המון זמן. מנסים לענות על הצרכים שלהם בדרכים יצירתיות"

  • כדורסל
טובי הכדורגלנים מעבירים את הזמן בפגרה בעזרת אתגר נייר הטואלט

כבר כמעט חודש שהספורט הישראלי מושבת, והדבר היחיד שנותר עבור חובבי הכדורגל והכדורסל הוא סרטונים של כוכבי הקבוצות השונות ברשתות החברתיות, מנסים לשמור על כושר בבית או בחצר שלהם. גם לאותם ספורטאים אלה לא ימים פשוטים, כמובן, ובעזרת מאמני הכושר של הקבוצות הם מנסים להפחית את ההתדרדרות הצפויה לקראת החזרה האמיתית לכושר, אם וכאשר יצטרכו לעשות זאת.

"לכל אחד מהשחקנים יש תוכנית משלו, אנחנו דואגים שהם עושים אותן בכל יום", מספר לוואלה! ספורט מאמן הכושר של מכבי ראשון לציון אלון הראל. "הם לא יכולים לצאת מהבית, למי שיש במרחק 50 או 100 מטר מהבית משהו נחמד, אז הוא יכול לעשות דברים יצירתיים. ברגע שאתה עובד לפי העקרונות הפיזיולוגיים שלך, אתה יכול לעשות דברים יצירתיים. זה לא האופטימלי, אבל צריך לתת מענה, כדי שהשחקנים לא יגיעו ליוני שהם בכושר מאוד ירוד והם יהיו חשופים בצורה קשה לפציעות".

מה עם השחקנים הזרים שלא נמצאים כאן?

"ברור שמעבר לים זה יותר קשה, יש פחות בקרה, אבל בזכות הרשתות החברתיות, אפשר לחלוק את הרעיונות והאימונים ולקבל איזושהי בקרה גם עליהם. הגישה שלי שהשחקנים שסיימנו איתם בסוף העונה, הם עדיין בתחום האחריות שלך ואנחנו עדיין אחראיים לדאוג אליהם. באשדוד היה לי את אשדוד את ג'יימס נאנלי, הייתי איתו בקשר לאורך כל הזמן, ונסעתי אליו לסן דייגו לאמן אותו, אני רואה את זה בתור אתגר מקצועי, ויש פה חברות ומשפחה גם כן".

עוד בוואלה! NEWS

פורעי החוק של הקורונה: הכדורגלנים ששברו בידוד או סגר

לכתבה המלאה
View this post on Instagram

My guy @nivbaloul25 stay safe and fit!!????

A post shared by Alon Harel Trainer (@performance_ah) on

נכון להיום, ההוראה על חידוש האימונים בספורט הישראלי עוד רחוקה, ובניגוד לכדורגל הישראלי, שם נחושים לסיים את העונה, נראה כי בכדורסל הסיכוי להמשך הוא לא גבוה. למרות זאת, ביורוליג דובר על חזרה לפעילות תוך שבועיים עד שלושה של אימונים, וגם בכדורגל הישראלי היעד הוא לחזרה תוך שלושה שבועות מרגע החזרה לאימונים.

"אי אפשר לספק הכנה אופטימלית בשבועיים, אי אפשר למכור סיפורים כאלה, גם אם השחקן עשה עבודה מצוינת בבית, זה לא רק הכנה של לשמור על כושר", אומר הראל, בוגר וינגייט, שעבד לפני כן באליצור רמלה, נבחרת הנשים של ישראל, מכבי אשדוד תחת צביקה שרף, בני הרצליה של אריק שיבק וכעת בראשון לציון של גודס. "שחקנים המון זמן לא עשו פעילות עם מגע, ברגע שאתה מקבל מגע הכל משתנה, הכל מקבל נפח שונה לגמרי. ההכנה האופטימלית היא שישה שבועות. צריך תקופה של בין ארבעה לשישה שבועות, זו הכנה שבהתאם למצב היא מניחה את הדעת, אבל לא פחות מזה. זה הגבול הסביר. שבועיים זה מתכון לפציעות, הדרך המהירה לפציעות. כולם ירצו לנצח ויהיה לחץ, יש פה בעיה עם זה. ספורט עם מגע הופסק, ברגע שאין מגע, הכל משתנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully