וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק פליקס חלפון: כדורגלנים עם שמות של חתולים מפורסמים

המגן הימני לשעבר חוגג היום 48, זמן מצוין לשלוף רשימה של שחקנים שחולקים את השם עם חתולים מפורסמים. אחרי שתקראו את זה, אין ספק שתהיו חכמים יותר. ולמקרה שתהיתם: כן, משעמם לנו, אפילו מאוד

עריכה: שאול אדם

בווידאו: קמפיין האכלת חתולי רחוב בימי קורונה

כדורגלן העבר פליקס חלפון חוגג היום, 7 באפריל, את יום הולדתו ה-48. הקריירה של חלפון ידעה הרבה עליות ומורדות (בעיקר אחרי הפרישה), אבל מעבר ליכולות שלו על המגרש, דבר אחד תמיד עמד לנגד עינינו: יש לו שם של חתול.

פליקס החתול הוא אחת מדמויות האנימציה הראשונות בתולדות הקולנוע. הוא הפציע על המסך בימי הראינוע, לפני יותר מ-100 שנה, והפך לפופולארי ביותר באופן מידי. מאז עברו הרבה כדורגלנים על המגרש והרבה חתולים על המסך - ולפעמים הדרכים האלה אפילו הצטלבו. לכבוד המאורע, הנה עוד כמה שחקנים עם שמות של חתולים מפורסמים.

פליקס חלפון ופליקס החתול. יוסי ציפקיס ו-וויקיפדיה, עיבוד תמונה
פליקס חלפון ופליקס החתול/עיבוד תמונה, יוסי ציפקיס ו-וויקיפדיה

מוריס ז'אנו

נפתח במקרה נדיר של שחקן וחתול שכיכבו בזמן מקביל, שנות ה-80 הסוערות. אם בכלל רוצים לסגור את המעגל, נספר שז'אנו היה החונך הראשי של קבוצת הנוער של הפועל תל אביב, בה שיחק פליקס חלפון.

מוריס ז'אנו שיחק בהפועל אשקלון ובהפועל באר שבע, לפני שעבר להפועל תל אביב אחרי עונת האליפות ב-1981. הוא זכה עמה בגביע המדינה ב-1983 ובשני תארי אליפות, ב-1986 וב-1988. ז'אנו הפך לסמל במועדון, בעיקר משום שסירב לנטוש אותו בעונת הירידה 1989/90 וסייע להשיבו לליגה הלאומית (היום ליגת העל) עונה לאחר מכן.

מוריס היה חתול ג'ינג'י חביב שפרסם את מותג מזון החתולים האמריקאי 9Lives. החתול המקורי, שהתגלה ב-1968, מת עשר שנים לאחר מכן, ואת תהילתו קנה יורשו, מוריס השני, שהפציע ב-1979. מוריס החתול היה כל כך פופולארי בארה"ב, עד שב-1988, השנה שבה זכה ז'אנו באליפות, הוא הורץ בקמפיין מדומה לנשיאות ארצות הברית לצד המועמדים האמתיים ג'ורג' בוש ומייקל דוקאקיס.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מוריס ז'אנו ומוריס החתול. ברני ארדוב ומן הרשת, עיבוד תמונה
מוריס ז'אנו ומוריס החתול/עיבוד תמונה, ברני ארדוב ומן הרשת

בן גארפילד

את החתול חובב הלזניות כולם כמעט מכירים. גארפילד נולד במוחו של המאייר ג'ים דיוויס ב-1978 וכל מי שגדל עליו לא יכול היה שלא להתאהב בעצלות ובסאדיזם המקסימים שלו.

בן גארפילד נולד וגם מת הרבה לפני הדמות הטלוויזיונית החביבה. הקיצוני-שמאלי הבריטי נולד ב-1871, החל את דרכו בתחילת שנות ה-90 של המאה ה-19 במספר קבוצות, בהן ווסט ברומיץ'. ב-1898 רשם את הופעתו היחידה בנבחרת אנגליה. הוא מת בשיבה טובה בגיל 87.

גארפילד החתול ובן גארפילד. וויקיפדיה, עיבוד תמונה
בן גארפילד וממשיך דרכו/עיבוד תמונה, וויקיפדיה

יקוב סילבסטר

החלוץ הסלובקי נמצא איתנו בארץ כבר יותר משנתיים, ומאז בית"ר ירושלים הספיק לשחק בבני יהודה ומ.ס. אשדוד, לפני שנחת בהפועל חיפה. הרבה לפני שידענו על קיומו (או בעצם, הרבה לפני קיומו) הגיח לעולם סילבסטר, החתול שלא הפסיק לנסות לשים ידו על טוויטי. שתי הדמויות מבית היוצר של אולפני האחים וורנר ב-1942 חברו לבאגס באני וחבריו מהלוני טונס. הן גם מעבירות אותנו באופן טבעי לשחקן הבא ולמתחרה הטבעי של סילבסטר.

יאקוב סילבסטר וסילבסטר החתול. אדריאן הרבשטיין והאתר הרשמי, עיבוד תמונה
נדמה לי שראיתי חתול. סילבסטר וסילבסטר/עיבוד תמונה, אדריאן הרבשטיין והאתר הרשמי

טום אינס

הקשר בן ה-28 של סטוק סיטי מוכר יותר כבנו של פול אינס הגדול, אבל לנו השם טום, או תומאס, מתחבר בעיקר לחתול הרשע/אומלל שרדף אחרי העכבר ג'רי. בשנות ה-40, במקביל לטוויטי וסילבסטר, בראו וויליאם האנה וג'וזף ברברה את הדמויות המיתולוגיות הללו עבור ענקית ההפקה MGM . טום וג'רי צלחו דורות רבים וזכו לחיי נצח.

טום אינס וטום וג'רי. רויטרס ומן הרשת, עיבוד תמונה
אחד הבן של, השני זוכה לחיי נצח/עיבוד תמונה, רויטרס ומן הרשת

ניקי באט

המעבר מטום אינס לניקי באט יחסית טבעי, משום שבאט היה יורשו של האב פול אינס במנצ'סטר יונייטד כשזה עזב לאינטר. באט שיחק 12 שנים ביונייטד והיה חלק משושלת שנות ה-90 המפוארת של אלכס פרגוסון. הוא רשם 39 הופעות במדי הנבחרת.

Little Nicky, ניקי הקטן, נולד ב-2004, שנת העזיבה של באט את יונייטד, ובמקרה שלו "נולד" זו הגדרה מורכבת - משום שהוא החתול המשובט הראשון. ניקי נוצר במעבדה על פי הזמנה (שעלתה 50 אלף דולר) מאישה טקסנית, שהחתול האהוב שלה, גם הוא, כמובן, ניקי, הלך לעולמו בגיל 17. מסיבות מובנות שהיא עוררה את זעמם של ארגוני בעלי החיים, שטענו שאין צורך לשבט חתולים בזמן שכל כך הרבה חתולי רחוב מחפשים בית.

ניקי באט וניקי החתול. Gettyimages, עיבוד תמונה
אחד משובט, השני סתם שחקן טוב. ניקי וניקי/עיבוד תמונה, Gettyimages

פריץ ואלטר

אחד הכדורגלנים המפורסמים והגדולים בהיסטוריה של גרמניה. ואלטר נולד ב-1920, הצליח להינצל מהגליה לסובייטים במלחמת העולם השנייה ואחרי המלחמה חזר לקייזרסלאוטרן בה גדל. ב-1954 זכה כקפטן להניף את גביע העולם אחרי ה-2:3 הדרמטי של מערב גרמניה על הונגריה.

פריץ גדול לא פחות, לפחות בקנה מידה היסטורי, הוא פריץ החתול, גיבורו של סרט האנימציה העלילתי של רלף באקשי מ-1972, שהיה חלוץ סרטי ההנפשה "למבוגרים בלבד". פריץ החתול הוא סטודנט בניו יורק שטופת הזימה של שנות ה-60. הוא משתתף באורגיות, גונב רכבים, מעורר מהומות ומעלה באש את מעונות האוניברסיטה. הסרט הופק בתקציב של 850 אלף דולר והכניס למעלה מ-100 מיליון דולר לאורך כמעט 50 שנותיו.

פריץ ואלטר ופריץ החתול. רויטרס
שני ענקים בדורם. פריץ ופריץ/רויטרס

אדמונד שמילוביץ'

אדמונד שמילוביץ' זכור לדור הוותיק כיורשו של עמנואל שפר בתור מאמן נבחרת ישראל, אותה הדריך בין 1971 ל-1973. הוא נחשב למאמן מצוין שהוביל ב-1970 את מכבי חיפה למקום השלישי, הפעם השנייה בלבד שסיימה במקום זה עד אז.

החתול שמיל עשה לאחרונה קאמבק בפרסומת של חברת כלל פיננסים, אבל את תהילתו קנה ב-1979. נתן דטנר גילם את החתול ההזוי והקריפי, שפתח מועדון בו אירח ילדים. עד ירידתה של התוכנית ב-1983 גילמו עוד מספר שחקנים את החתול שמיל, אבל דטנר הוא האיש שמזוהה איתו עד היום, ולא שאלנו מה עמדתו לגבי זה.

החתול שמיל ואדמונד שמילוביץ'. האתר הרשמי מכבי חיפה ו-וויקיפדיה, עיבוד תמונה
הברנש משמאל עשה קאמבק. שמיל ושמילוביץ'/עיבוד תמונה, האתר הרשמי מכבי חיפה ו-וויקיפדיה

סאם אלרדייס

אלרדייס בן ה-65 זכור לכולנו כמאמנו של טל בן חיים בבולטון, בשורותיה העביר הוא עצמו עשור שלם כשחקן. הוא היה בלם שרשם 479 הופעות ב-9 קבוצות לאורך 22 שנות משחק.

סאם יותר מפורסם ממנו הוא "החתול הבלתי ניתן לטביעה" - Unsinkable Sam. מדובר בחתול שצלח לא פחות משלוש הטבעות של אוניות, המפורסמת שבהן היא ביסמארק, ספינת המלחמה הנאצית שהוטבעה ב-1941. הבריטים הצילו את סאם מהסיפון, שינו את שמו לאוסקר (לא לדאוג, מיד יגיע אוסקר אחר), ומאז הוא שרד עוד שתי הטבעות. את ימיו האחרונים כבר העביר על אדמת בריטניה.

סאם אלרדייס והחתול סאם. רויטרס ומן הרשת, עיבוד תמונה
שרדו קרבות תחתית. סאם אלרדייס וסאם הבלתי ניתן להכנעה/עיבוד תמונה, רויטרס ומן הרשת

אוסקר גרסיה

אין ממש צורך להציג את הקשר ההתקפי של ברצלונה בעבר וכיום מאמן סלטה ויגו. אוסקר הגיע לישראל ב-2012, הוביל את מכבי תל אביב לזכייה ראשונה באליפות לאחר עשור וחזר אליה לקדנציה קצרצרה שנתיים לאחר מכן, שהסתיימה עוד לפני פתיחת העונה.

אוסקר הוא גם שמו של אחד החתולים המיוחדים שהתהלכו על הפלנטה. הוא אומץ על ידי בית אבות ברוד איילנד ב-2005 ובדרך כלל היה חתול ביישן, כשהוא מבקר רק אנשים בודדים שבחר לשהות במחיצתם. האנשים הללו מתו, בדרך כלל, שעות לאחר הביקור שלו. בגלל החושים הללו אוסקר כונה על ידי חלק מהאנשים "מלאך החמלה", בעוד אחרים קראו לו "מלאך המוות".

אוסקר גרסיה והחתול אוסקר. רויטרס ומן הרשת, עיבוד תמונה
כשהוא מתיישב ליד חולה - הסיפור גמור. אוסקר החתול ואוסקר גרסיה/עיבוד תמונה, רויטרס ומן הרשת

אמארה סימבה

החלוץ יליד סנגל רשם הופעה אחת בלבד בנבחרת צרפת והיה אמור לשחק ביורו 92, אבל פציעה ממושכת מנעה ממנו לעשות זאת, והקריירה הבינלאומית שלו גוועה בטרם עת. סימבה הוא גם שמו של החתול המונפש האייקוני ביותר בהיסטוריה של דיסני - מלך האריות.

אמארה סימבה וסימבה מלך האריות. Gettyimages, עיבוד תמונה
רק על אחד מהם אלטון ג'ון שר. סימבה וסימבה/עיבוד תמונה, Gettyimages

מוזס סימון

ולסיום, בחרנו בחלוץ הניגרי של נאנט הצרפתית, לא משום שיש לו שם של חתול, אלא מכיוון שיש לו שם של בעלים מפורסם של חתול. Simon's Cat הוא החתול המניאק מכולם, פרי מוחו ויצירתו של האנימטור הבריטי סימון טופילד. ב-2009 יצר טופילד סדרת יוטיוב שבמרכזה בעלים וחתול שלא עושה כלום מלבד לגרום לו שאט נפש. הסדרה זכתה להצלחה עצומה ולערוץ יש היום 5.3 מיליון מנויים.

מוזס סיימון והחתול של סיימון. Gettyimages, עיבוד תמונה
מוזס סיימון והחתול של סיימון/עיבוד תמונה, Gettyimages
  • עוד באותו נושא:
  • חתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully